Skip to main content

STUDIU. Social media, ajutor cheie pentru branduri în pandemie. În SUA, jumătate din bugetele de marketing s-au dus către social media și mobile

 
STUDIU. Social media, ajutor cheie pentru branduri în pandemie. În SUA, jumătate din bugetele de marketing s-au dus către social media și mobile
Foto | Pexels

STUDIU. Companiile și-au schimbat drastic modul de lucru în pandemie. Aproape jumătate din bugetele de marketing (46%) s-au dus către social media și dispozitive mobile, arată un studiu Deloitte Chief Marketing Officer (CMO) Survey. 

Cifra, în sine, nu spune mare lucru, dar în acest caz un aspect important merită subliniat: Procendul înseamnă de două ori mai mult decât înainte de pandemie. 

Publicitate

Cheltuielile pentru marketingul pe mobil vor crește în următorul an, iar cele din zona social media vor stagna (nivelul fiind oricum unul foarte ridicat), subliniază aceeași sursă.

NOTĂ: Studiul s-a derulat în Statele Unite ale Americii. S-au analizat aproximativ 300 de răspunsuri ale oamenilor domeniu, care activează în 13 sectoare din SUA.

Concluzii ale studiului:

- Social media a jucat un rol important atât în creșterea notorietății brandurilor, cât și a performanței companiilor.

- Rețelele de socializare au fost folosite în special pentru acțiuni al căror scop ținea de notorietatea mărcii (84% dintre respondenți) și mai mult de jumătate dintre aceștia, pentru păstrarea clienților actuali (54%) și atragerea de noi clienți (51%).

- Studiul subliniază faptul că rețelele de socializare au avut o contribuție majoră la performanțele înregistrate de companii în timpul pandemiei, cu o creștere de 23,5% față de luna februarie 2020.

- Influencerii: Datele arată că oamenii de marketing apelează puțin la astfel de colaborări și doar 8% din buget este alocat activităților de acest gen pe canale de socializare, precum LinkedIn, blogurile companiilor, Instagram sau Facebook.

- Totuși, se preconizează o creștere a bugetelor pentru influenceri în următorii trei ani. 

- Studiul subliniază că, atunci când investesc bani pe zona de mobile, oamenii din marketing acordă prioritate optimizării site-urilor pentru dispozitivele mobile (70%), și nu creării și actualizării de aplicații (30%).

- În pandemie, departamentele de marketing au îndeplinit mai multe sarcini, dar cu mai puțini angajați. De ce? Deoarece 9% dintre locurile de muncă din departamentele de profil au fost pierdute în timpul pandemiei. Totul în contextul în care bugetele au crescut ușor, mai arată studiul.

Deloitte CMO Survey este rezultatul analizei a aproximativ 300 de răspunsuri oferite de către oameni din domeniu care activează în 13 sectoare din SUA (Tech, Banking, Retail, Healthcare sau Media).

Deloitte CMO Survey este realizat de două ori pe an, prin sondaj online, și acoperă companii din domenii precum tehnologie, servicii bancare, comerțul cu amănuntul, servicii medicale, servicii profesionale, comunicare, bunurile și servicii de larg consum, producție, transport, minerit și construcții, energie și educație.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu