Skip to main content

STUDIU PwC. Veniturile Netflix și HBO GO în România, creștere uriașă în pandemie

 
STUDIU PwC. Veniturile Netflix și HBO GO în România, creștere uriașă în pandemie

STUDIU PwC. Evoluție uriașă pentru serviciile de tip Netflix și HBO GO, în pandemie. Se estimează că platformele de streaming vor avea cea mai mare creștere pe piața media și de divertisment și vor ajunge la o valoare de 29 de milioane de euro (cu o rată de 32% față de 2019), în 2020, arată un studiu publicat de PriceWaterHouseCoopers. 

Expansiunea se va menține și în următorii ani, când se estimează că piața de servicii OTT (Over-the-top) va ajunge la 48 de milioane de euro, cu o rată de creștere medie de 16,5% în fiecare an.

Publicitate

Alături de acestea, o creștere destul de mare este estimată și pentru segmentul de jocuri video și e-sports. Se preconizează că acestea din urmă vor ajunge la o valoare de 136 de milioane de euro în acest an și 195 de milioane de euro în 2024. 

Cu alte cuvinte, interesul oamenilor s-a îndreptat către aceste servicii în lunile în care au stat mai mult acasă

Totuși, situația generală nu este chiar atât de bună. Se așteaptă scăderi mari în zone ca publicitatea outdoor, publicitatea TV sau pe segmentul de ziare și reviste.

Rata de creștere a industriei de media și divertisment din România se va reduce în acest an la 0,26%, de la peste 8% în 2019, ca urmare a restricțiilor impuse de pandemia COVID-19. 

„Valoarea pieței va atinge 2,613 miliarde euro. Estimările arată o revenire a creșterii din 2021 la o rată anuală medie de 6,76% până în 2024”, conform celei de-a 21-a ediții a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2020-2024 (GEMO).

Un aspect îmbucurător ar fi acela că România este cea mai puțin afectată de criza COVID-19 dintre piețele din Europa Centrală și de Est incluse în raport și singura care va înregistra creștere în 2020.

„Se estimează că celelalte țări din regiune vor raporta scăderi în 2020 față de anul precedent: Ungaria de 7%, Polonia de 5% și Cehia 5%”, notează aceeași sursă. 

Publicitatea pe internet, în creștere. Cine a mai crescut?

O creștere este estimată și pentru publicitatea pe internet, de 7,4%, la 107 milioane de euro. Previziunile arată că acest segment va continua să crească cu o medie de 9%, la 153 de milioane de euro până în 2024. 

„Piața este foarte sensibilă la schimbarea comportamentului consumatorilor, publicitatea pe internet mobil fiind în creștere deosebit de puternică, deoarece smartphone-urile devin din ce în ce mai mult dispozitivul principal de consum media”, notează studiul PwC. 

Au mai crescut și vâzările de carte și cheltuielile pentru accesul la internet. 

Marii perdanți: Reviste, ziare, publicitate TV și Outdoor

Din cauza pandemiei au existat și câteva zone care au pierdut masiv, în special segmentele blocate de lockdown.

Printre acestea se numără industria de cinematografe, piața de publicitate outdoor, segmentul ziarelor și revistelor tipărite, piața de evenimente, veniturile din publicitatea TV și zona radio. 

Detalii cu privire la scăderi, pe scurt: 

- Veniturile din publicitatea TV sunt estimate să scadă cu 7%, la 295 milioane euro, dar vor trece pe creștere din anul următor, urmând să ajungă la 388 milioane euro până în 2024. Acesta este al doilea cel mai mare segment din România în termeni de venituri generate, după accesul la internet.

- Publicitatea outdoor a pierdut din cauza pandemiei. Piața va ajunge în acest an la o valoare de 25 milioane euro, adică o scădere de 25%. Perspectivele până în 2024 arată însă o revenire până la 43 milioane euro.

- Segmentul ziarelor și revistelor tipărite din România și-a adâncit scăderea la 13% în acest an, până la 62 milioane euro, urmând să rămână la un nivel similar până în 2024, când valoarea pieței este estimată la 61 milioane euro.

- Cu cinematografele închise și cea mai mare parte a veniturilor provenind din vânzările de bilete, cea mai mare scădere, de 58%, va fi raportată de industria cinematografică, până la o valoare de 26 milioane euro. Totuși, până în 2024 este estimată o revenire treptată a acestui sector până la 58 milioane euro, dar sub nivelul din 2019, de 62 milioane euro.

- Segmentul radio, muzică și podcast este așteptat să scadă cu 9% în acest an, la 27 milioane euro, dar va reveni pe creștere și va ajunge la 38 milioane euro peste patru ani.

Despre raportul Global Entertainment & Media Outlook

Raportul Global Entertainment & Media Outlook analizează 14 segmente ale industriei de media și divertisment din 53 de teritorii și facilitează compararea datelor referitoare la consumatori și cheltuielile de publicitate.

Segmentele acoperite de acest raport sunt; cărti, media B2B, cinema, acces la internet, publicitate pe internet, ziare și reviste, muzică, radio și podcasturi, publicitate outdoor, video OTT, televiziune tradițională și consum de video acasă, publicitate TV, jocuri video și sporturi electronice, realitate virtuală.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu