Skip to main content

DigiFM, colaborări cu ziariști de la publicații locale care intră pe post. 12 județe acoperite până acum. "Proiectul ar fi existat și dacă nu se închideau stațiile locale Digi24"

 
DigiFM, colaborări cu ziariști de la publicații locale care intră pe post. 12 județe acoperite până acum. "Proiectul ar fi existat și dacă nu se închideau stațiile locale Digi24"

Jurnaliștii de la publicații locale diverse se aud pe Digi FM. Proiectul, început acum un an și jumătate, continuă și încearcă să coopteze și alții reporteri de la publicații din țară cu care au fost făcute parteneriate. Principalul criteriu este „să fie echidistanți”, după cum a spus șeful știrilor stației radio pentru Paginademedia.ro. 

„Avem o acoperire pe partea de colaboratori locali (deși nu sunt plătiți) undeva la 11-12 județe. Vrem ca până vara viitoare să stabilim conexiuni cu încă tot atâtea.

Am vrea să ajungem undeva la 25 de județe acoperite”, a declarat Luca Cambeșteanu (șeful știrilor Digi FM) pentru Paginademedia.ro. 

Publicitate

Concret, stația radio își propune să lucreze cu oameni din presa locală, care să vină cu știri care să se audă în rețeaua națională. Recent, s-au alăturat publicații din Caraș-Severin, Timiș, Bistrița, Sibiu, Suceava, Maramureș și Bacău. Acestea se adaugă celor care făceau deja parte din proiect: Bihor, Alba, Cluj, Iași și Buzău. (Vezi lista publicațiilor la finalul materialului). 

„Noi stabilim împreună cu jurnaliștii subiectele pe care le abordăm sau ne semnalează ei când consideră că au un subiect.

Ei își scriu știrea, dar completăm și noi (la nivel de scriitură pentru radio). E un fel de relație reporter-editor”, a menționat acesta. 

„Am avut un criteriu: Să fie echidistanți. O publicație din Vrancea ne-a spus că nu suntem compatibili”

Cum și-a ales Digi FM colaboratorii din local? Răspunsul a fost dat tot de Luca Cambeșteanu, care spune că nu s-a ținut cont de traficul pe care acele site-uri sau ziare îl au. 

Subliniază criteriul care a contat: Să fie echidistanți.

„Nu am ales publicațiile și oamenii după notorietate sau trafic. I-am ales în funcție de cum acoperă subiectele locale, cât de bine le acoperă.

A mai fost un criteriu, când am ales publicațiile: să fie echidistanți. O publicație locală ne-a explicat că nu suntem compatibili editorial. Noi le-am explicat proiectul, iar ei ne-au spus că nu prea suntem „compatibili”. Cumva ei erau părtinitori. E vorba de un ziar din Vrancea”, a povestit acesta. 

Proiectul ar fi existat și dacă Digi24 nu închidea stațiile locale

Mișcarea Digi FM, de a lucra cu jurnaliști locali, a început chiar în perioada în care Digi24 și-a închis stațiile locale (în februarie 2019). 

Totuși, spune Cambeșteanu, ideea ar fi existat și dacă stațiile nu s-ar fi închis. Acesta mai spune că ideea de a lucra cu publicații locale vine în completarea conținutului editorial adus de agențiile de presă sau de reporterii Digi24 (care au rămas la nivel local).

„S-au închis stațiile locale pe care le avea Digi24, însă au rămas oameni arondați în județele unde erau acestea.

Noi am fi făcut acest proiect chiar dacă Digi24 nu închidea stațiile locale. Ei pot acoperi doar un anumit număr de subiecte. Ideea noastră este să dăm la radio acele subiecte care nu sunt acoperite nici de agențiile de știri, nici de jurnaliștii locali de la Digi24.

Am venit cu această inițiativă să completăm informațiile venite de la Digi24 și de la agențiile de știri”, punctează șeful știrilor de la Digi FM.

Ei câștigă notorietate, noi conținut

Parteneriatul dintre publicațiile locale și Digi FM nu este plătit, însă Cambeșteanu spune că există și alte „câștiguri”:

- Un aspect important de punctat este că nu-I plătim pentru acest serviciu, e un fel de ajutor reciproc.

- Ei câștigă notorietate și încredere printre cititori, iar noi avem conținut. Vrem să fim o platformă pe care se aud și voci locale. Am găsit chiar voci foarte bune printre ei.

- Media pe săptămână este de trei relatări din local. S-a întâmplat să avem și mai multe, când au relatat despre covid sau inundații.

- Am avut și jurnale care au avut doar relatări locale, în această perioadă.

- Vrem să ne creștem gradul de simpatie în zonele de unde ne luăm subiectele. De asemenea, publicațiilor locale le crește notorietatea pe plan local. Sperăm să-i facă mai puternici și independenți financiar în zona lor. Crescându-le notorietatea ne gândim că le-ar putea crește și atractivitatea pentru publicitate.

- Abordăm subiecte de fapt divers, reportaje pe social sau lucruri legate de administrație.

- Ce difuzăm pe radio se preia și pe DigiFM.ro.

Cum a început proiectul

Șeful știrilor de la DigiFM a dat și câteva detalii de la începutul proiectului:

„Am început să monitorizăm situția presei locale în urmă cu trei ani. Unele subiecte nu se pretau pentru televiziune, când Digi24 avea stații locale. Erau subiecte care s-ar fi pretat foarte bine pentru radio.

Proiectul a început acum un an și jumătate, cu Bună Dimineața Iași”, a amintit acesta. 

Publicațiile care fac parte din proiect sunt: Bihoreanul, Alba24, Monitorul de Cluj, Opinia Buzău, Express de Banat, Turnul Sfatului, Info Bistrița, eMaramureș, Ziarul de Bacău, Bună Dimineața Iași, Bună Dimineața Suceava și Bună Dimineața Botoșani.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • @Ana, e un barter pe care nu ai cum sa-l intelegi. Si stim ca cine posteaza syb psedonim e. @Radu, Infopro nu a avut asa ceva, e fake news ce spui tu. Ma bucur ca va place proiectul!
  • Maamaaa, ce noutate! Nici ca s-a mai facut asa ceva. Nici Info Pro, nici RRA, nici Radio 2M+ n-au avut asa ceva. Noroc ca s-au gandit baietii astia.
  • Bravo, Digifm. Misto proiect. Dar coincindenta e ca "proiectul vechi " a devenit realitate dupa ce a venit Standavid de la Europafm, radio care are o buna retea locala, inainte ca diigifm sa existe. Zic si eu. :) Bafta! Cat despre a folosi si a nu plati un om din teritoriu ,unde salariile sunt f mici, dar el munceste in plus pt tine mega companie, mi se pare ca...domnul Cambesteanu, cum il stim, nu a vrut sa supere pe nimeni, ca asa e el. Cum ar veni: facem si noi un barter, dar sa castige bartender-ul! :)
  • E greau, daca nu imposibil sa fi echidistant in domeniul stirilor. Cine spune ca este echidistant, minte. Si cum sa convinga atunci, cand incep cu o minciuna ? Fiecare grup media de stiri este exponentul unor grupuri de interese care il finanteaza, si fata de care implicit ramane obedient. Naivi care sa creada inca in povestea cu echidistanta inca se gasesc, chiar si eu am fost unul dintre ei :)
  • Echidistanti la Ziarul de Bacau? :))) La siteul asta sunt doar 2 baieti mufați la bugetul primariei, au contract de „monitorizare” si scriu la comanda, pentru cine plateste. Sunteti naivi Digi 24 sau neinformati?

Trimite un comentariu