Skip to main content

DigiFM, colaborări cu ziarişti de la publicaţii locale care intră pe post. 12 judeţe acoperite până acum. "Proiectul ar fi existat şi dacă nu se închideau staţiile locale Digi24"

 
DigiFM, colaborări cu ziarişti de la publicaţii locale care intră pe post. 12 judeţe acoperite până acum. "Proiectul ar fi existat şi dacă nu se închideau staţiile locale Digi24"

Jurnaliştii de la publicaţii locale diverse se aud pe Digi FM. Proiectul, început acum un an şi jumătate, continuă şi încearcă să coopteze şi alţii reporteri de la publicaţii din ţară cu care au fost făcute parteneriate. Principalul criteriu este „să fie echidistanţi”, după cum a spus şeful ştirilor staţiei radio pentru Paginademedia.ro.

Publicitate

„Avem o acoperire pe partea de colaboratori locali (deşi nu sunt plătiţi) undeva la 11-12 judeţe. Vrem ca până vara viitoare să stabilim conexiuni cu încă tot atâtea.

Am vrea să ajungem undeva la 25 de judeţe acoperite”, a declarat Luca Cambeşteanu (şeful ştirilor Digi FM) pentru Paginademedia.ro.

Concret, staţia radio îşi propune să lucreze cu oameni din presa locală, care să vină cu ştiri care să se audă în reţeaua naţională. Recent, s-au alăturat publicaţii din Caraş-Severin, Timiş, Bistriţa, Sibiu, Suceava, Maramureş şi Bacău. Acestea se adaugă celor care făceau deja parte din proiect: Bihor, Alba, Cluj, Iaşi şi Buzău. (Vezi lista publicaţiilor la finalul materialului).

„Noi stabilim împreună cu jurnaliştii subiectele pe care le abordăm sau ne semnalează ei când consideră că au un subiect.

Ei îşi scriu ştirea, dar completăm şi noi (la nivel de scriitură pentru radio). E un fel de relaţie reporter-editor”, a menţionat acesta.

„Am avut un criteriu: Să fie echidistanţi. O publicaţie din Vrancea ne-a spus că nu suntem compatibili”

Cum şi-a ales Digi FM colaboratorii din local? Răspunsul a fost dat tot de Luca Cambeşteanu, care spune că nu s-a ţinut cont de traficul pe care acele site-uri sau ziare îl au.

Subliniază criteriul care a contat: Să fie echidistanţi.

„Nu am ales publicaţiile şi oamenii după notorietate sau trafic. I-am ales în funcţie de cum acoperă subiectele locale, cât de bine le acoperă.

A mai fost un criteriu, când am ales publicaţiile: să fie echidistanţi. O publicaţie locală ne-a explicat că nu suntem compatibili editorial. Noi le-am explicat proiectul, iar ei ne-au spus că nu prea suntem „compatibili”. Cumva ei erau părtinitori. E vorba de un ziar din Vrancea”, a povestit acesta.

Proiectul ar fi existat şi dacă Digi24 nu închidea staţiile locale

Mişcarea Digi FM, de a lucra cu jurnalişti locali, a început chiar în perioada în care Digi24 şi-a închis staţiile locale (în februarie 2019).

Totuşi, spune Cambeşteanu, ideea ar fi existat şi dacă staţiile nu s-ar fi închis. Acesta mai spune că ideea de a lucra cu publicaţii locale vine în completarea conţinutului editorial adus de agenţiile de presă sau de reporterii Digi24 (care au rămas la nivel local).

„S-au închis staţiile locale pe care le avea Digi24, însă au rămas oameni arondaţi în judeţele unde erau acestea.

Noi am fi făcut acest proiect chiar dacă Digi24 nu închidea staţiile locale. Ei pot acoperi doar un anumit număr de subiecte. Ideea noastră este să dăm la radio acele subiecte care nu sunt acoperite nici de agenţiile de ştiri, nici de jurnaliştii locali de la Digi24.

Am venit cu această iniţiativă să completăm informaţiile venite de la Digi24 şi de la agenţiile de ştiri”, punctează şeful ştirilor de la Digi FM.

Ei câştigă notorietate, noi conţinut

Parteneriatul dintre publicaţiile locale şi Digi FM nu este plătit, însă Cambeşteanu spune că există şi alte „câştiguri”:

- Un aspect important de punctat este că nu-I plătim pentru acest serviciu, e un fel de ajutor reciproc.

- Ei câştigă notorietate şi încredere printre cititori, iar noi avem conţinut. Vrem să fim o platformă pe care se aud şi voci locale. Am găsit chiar voci foarte bune printre ei.

- Media pe săptămână este de trei relatări din local. S-a întâmplat să avem şi mai multe, când au relatat despre covid sau inundaţii.

- Am avut şi jurnale care au avut doar relatări locale, în această perioadă.

- Vrem să ne creştem gradul de simpatie în zonele de unde ne luăm subiectele. De asemenea, publicaţiilor locale le creşte notorietatea pe plan local. Sperăm să-i facă mai puternici şi independenţi financiar în zona lor. Crescându-le notorietatea ne gândim că le-ar putea creşte şi atractivitatea pentru publicitate.

- Abordăm subiecte de fapt divers, reportaje pe social sau lucruri legate de administraţie.

- Ce difuzăm pe radio se preia şi pe DigiFM.ro.

Cum a început proiectul

Şeful ştirilor de la DigiFM a dat şi câteva detalii de la începutul proiectului:

„Am început să monitorizăm situţia presei locale în urmă cu trei ani. Unele subiecte nu se pretau pentru televiziune, când Digi24 avea staţii locale. Erau subiecte care s-ar fi pretat foarte bine pentru radio.

Proiectul a început acum un an şi jumătate, cu Bună Dimineaţa Iaşi”, a amintit acesta.

Publicaţiile care fac parte din proiect sunt: Bihoreanul, Alba24, Monitorul de Cluj, Opinia Buzău, Express de Banat, Turnul Sfatului, Info Bistriţa, eMaramureş, Ziarul de Bacău, Bună Dimineaţa Iaşi, Bună Dimineaţa Suceava şi Bună Dimineaţa Botoşani.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cambe Cambe
    @Ana, e un barter pe care nu ai cum sa-l intelegi. Si stim ca cine posteaza syb psedonim e. @Radu, Infopro nu a avut asa ceva, e fake news ce spui tu. Ma bucur ca va place proiectul!
  • Radu Radu
    Maamaaa, ce noutate! Nici ca s-a mai facut asa ceva. Nici Info Pro, nici RRA, nici Radio 2M+ n-au avut asa ceva. Noroc ca s-au gandit baietii astia.
  • Ana Ana
    Bravo, Digifm. Misto proiect. Dar coincindenta e ca "proiectul vechi " a devenit realitate dupa ce a venit Standavid de la Europafm, radio care are o buna retea locala, inainte ca diigifm sa existe. Zic si eu. :) Bafta! Cat despre a folosi si a nu plati un om din teritoriu ,unde salariile sunt f mici, dar el munceste in plus pt tine mega companie, mi se pare ca...domnul Cambesteanu, cum il stim, nu a vrut sa supere pe nimeni, ca asa e el. Cum ar veni: facem si noi un barter, dar sa castige bartender-ul! :)
  • Val Val
    E greau, daca nu imposibil sa fi echidistant in domeniul stirilor. Cine spune ca este echidistant, minte. Si cum sa convinga atunci, cand incep cu o minciuna ? Fiecare grup media de stiri este exponentul unor grupuri de interese care il finanteaza, si fata de care implicit ramane obedient. Naivi care sa creada inca in povestea cu echidistanta inca se gasesc, chiar si eu am fost unul dintre ei :)
  • Radu Radu
    Echidistanti la Ziarul de Bacau? :))) La siteul asta sunt doar 2 baieti mufați la bugetul primariei, au contract de „monitorizare” si scriu la comanda, pentru cine plateste. Sunteti naivi Digi 24 sau neinformati?
  • jk jk
    O idee buna;sper sa vedem din fiecare județ din țară asa

Trimite un comentariu

sus