Skip to main content

Măsuri la Facebook, Youtube și Twitter: acord cu advertiseri pentru a elimina conținutul dăunător

 
Măsuri la Facebook, Youtube și Twitter: acord cu advertiseri pentru a elimina conținutul dăunător
Foto: Pexels

Facebook, Youtube și Twitter iau măsuri împotriva conținutului dăunător pentru platforme. Cele trei mari companii au ajuns la o înțelegere cu marii advertiseri pentru a impune măsuri de eliminare a știrilor negative.

Acest acord s-a realizat în urma boicotului împotriva rețelelor sociale după moartea afro-americanului George Floyd și demonstrațiilor anti-rasism, scrie News.ro, care citează Reuters.

Publicitate

Concret, advertiserii susțin că marile companii din social media afișează reclamele lor alături de știrile false și de cele care răspândesc ura.

În urma ultimelor evenimente din Statele Unite, marile companii anterior menționate au semnat un acord cu Federația Mondială a Advertiserilor (World Federation of Advertisers).

În urma acestui acord, discursurile care răspândesc ura și bullyingul vor fi raportate.

Compania Unilever, încântată de acest acord

Unilever s-a regăsit în lista clienților care au boicotat Facebook în luna iulie. Alături de brand-uri precum Adidas, Coca-cola sau Samsung, Unilever a pornit demersul #StopHateForProfit.

În urma semnării acordului, Luis Di Como, vicepreședinte executiv pentru media globală la Univeler, s-a arătat încântat de noile măsurile pe care le vor lua cei de la Facebook.

”Este un moment de referinţă în călătoria noastră de refacere a încrederii online. În timp ce schimbările nu se pot produce peste noapte, ziua de astăzi marchează un pas important în direcţia corectă”, a spus Di Como, potrivit News.ro

Reamintim că peste 100 de brand-uri au pornit un boicot împotriva Facebook pentru știrile false și care instigă la ură, ce apar periodic pe rețeaua socială a lui Mark Zuckerberg.

Microsoft, Unilever, Starbucks și Target nu au investit bani în publicitate pe Facebook în iunie, iar în iunie și-au redus bugetul din cauza pandemiei. De asemenea, companii precum Procter & Gamble, Samsung, Walmart și Geico au decis să reducă brusc publicitatea pe rețeaua socială, deși nu erau implicate în acest boicot, susțin cei de la New York Times, care citează publicația Pathmatics.

Lista completă a clienților care au boicotat Facebook poate fi regăsită în materialul de pe Paginademedia.ro AICI

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro

Comentarii

  • Groaznic. Este începutul sfârșitului pentru libertatea de exprimare online. Pentru companii, orice opinie care nu este în extrema progresistă este în extrema dreaptă și este considerată conținut dăunător. În condițiile în care opiniile liberal-conservatoare sunt foarte puține pe TV față de opiniile socialist-progresiste, este evident că opiniile conservatoare (așa-numitele "far right", marea majoritate fără să fie cu adevărat far right) se concentrează în spații precum Youtube. Oare cei care vor mai îndrăzni să pună la îndoială (atenție, doar să pună la îndoială!) necesitatea amplorii reacțiilor așa-numite anti-rasism, anti-seixsm etc vor mai avea loc undeva pe internet? Sau vor fi exilați în dark web? Mi-e teamă că vin vremuri negre.

Trimite un comentariu