Skip to main content

Lunea lui Davide. Ce legătură e între vot și publicitate? Dacă nu faci nimic nu ai dreptul să te plângi!

 
Lunea lui Davide. Ce legătură e între vot și publicitate? Dacă nu faci nimic nu ai dreptul să te plângi!

Azi, la Lunea lui Davide. Ce legătură este între vot și publicitate? Că este o legătură! Despre importanța de a-ți spune cuvântul când nu-ți convine ceva: un om politic, o situație, mizeria de pe stradă, când nu-ți place o reclamă.

Publicitate

"E ușor să ne plângem de conducători, de legi proaste, de servicii proaste, de produse proaste, de reclame proaste. Toate astea s-au întâmplat tocmai pentru că ne-a fost greu să votăm, să boicotăm, să protestăm, să reclamăm. Și în lucrurile mici, și în cele mari, e timpul să arătăm că nu mai putem fi luați de proști. Cea mai nefericită opțiune e să nu facem nimic."

"Schimbările se fac de jos în sus, nu invers. Nu are rost să tot aşteptăm de la alţii. Cu cîteva clickuri putem aduna sute de mii de oameni în piețe, putem răsturna guverne și stârni revoluții. Practic putem schimba lumea. Să ne folosim această putere la tot ce nu ne convine."

"Toate problemele noastre pleacă de la mentalitate. Prin filtrul ei vedem la fel și lucrurile mici, și lucrurile mari. Dacă de la măturător până la prim ministru absolut toți oamenii s-ar strădui să-și facă bine treaba și să-i respecte pe ceilalți, țara noastră ar arăta cu totul altfel.

În mare, ce se întâmplă în publicitate se întâmplă și în politică, și în întreprinderile de stat, și în felul în care se fac afacerile."

Lectură plăcută!

Cum gândim, așa trăim

N-am ce vota, că oricum toţi fură.”
„Nu poţi schimba nimic, pentru că sistemul e corupt
.”

Aplauze pentru românii care ieri n-au căutat motive să lipsească de la vot. Ei sunt cei care au înţeles, în sfârşit, că dacă nu faci nimic nu ai dreptul să te plângi. Valabil nu doar în politică.

Anul trecut am terminat de scris o carte, care mi-aş dori să contribuie la schimbarea modului de a gândi în industria de advertising. Cititorii care nu lucrează în bula asta se întreabă probabil de ce şi-ar consuma cineva energia pentru a creşte un domeniu atât de inofensiv ca publicitatea. Nu avem probleme mai grave, care ne afectează mult mai rău? Nu avem coronavirus, sărăcie şi corupţie?

Depinde de fiecare dintre noi, în TOT ceea ce facem, să se schimbe România în bine.

Când cream campanii de educare socială, care nu aveau în intenţie decât binele, întotdeauna se găseau români cu o ciufută atitudine critică. Întotdeauna. Aşa încât primeam reacții de genul ”De aruncat gunoaiele la coș ne arde nouă, când suntem atât de săraci? Avem probleme mai mari decât prostiile astea”. Cu alte cuvinte, scuipăm și aruncăm gunoaie pe stradă pentru că suntem săraci.

Continuând ideea, putem spune că furăm pentru că suntem săraci, dăm și luăm șpagă pentru că suntem săraci, violăm pentru că suntem săraci, mințim pentru că suntem săraci, dăm în cap altor oameni pentru că suntem săraci. Putem face orice pentru că suntem săraci, nu? Deci sărăcia face din România țara tuturor posibilităților!

Extrapolând la celelalte probleme, mentalitatea păguboasă românească ar spune că nu ne facem bine meseria pentru că e criză, ne batem joc de colaboratori pentru că e coronavirus şi îi tratăm cu dispreţ pe cumpărătorii serviciilor noastre pentru că oricum toate sunt varză în ţara asta. Calea de scăpare în caz de eşec e pavată cu scuze.

Nu pot, pentru că”. Ne găsim scuze pentru orice. Problema e că ele nu sunt acceptate la bancă. Nu ne putem lua mâncare cu ele. Nu putem asfalta cu ele. Nu putem plăti chiria cu ele. Când rămânem doar cu scuzele, e vai şi amar de noi.

Toate problemele noastre pleacă de la mentalitate. Prin filtrul ei vedem la fel și lucrurile mici, și lucrurile mari. Dacă de la măturător până la prim ministru absolut toți oamenii s-ar strădui să-și facă bine treaba și să-i respecte pe ceilalți, țara noastră ar arăta cu totul altfel. În mare, ce se întâmplă în publicitate se întâmplă și în politică, și în întreprinderile de stat, și în felul în care se fac afacerile.

Schimbările se fac de jos în sus, nu invers. Nu are rost să tot aşteptăm de la alţii. Cu cîteva clickuri putem aduna sute de mii de oameni în piețe, putem răsturna guverne și stârni revoluții. Practic putem schimba lumea. Să ne folosim această putere la tot ce nu ne convine.

La TOT ce nu ne convine, nu doar la politică. Nu ne respectă conducătorii? Să votăm alții. Ne jignesc oamenii de la ghișee? Să-i filmăm cu camere ascunse și să-i punem pe net. Nu ne plac gunoaiele aruncate pe stradă? Să-i facem de râs pe mitocani. Nu ne plac reclamele? Să nu cumpărăm decât produsele cu campanii care ne plac.

Există branduri care își folosesc autoritatea financiară să vă jignească inteligența? Scrieți-le. Comentați-le. Evitați-le. Exact ca în politică, puterea lor de a livra mediocritate e dată de lipsa de reacție a oamenilor inteligenți. Doar că, spre deosebire de politicieni, brandurile nu își permit să rămână indiferente ani la rând la reacțiile negative obiective, pertinente și argumentate ale oamenilor inteligenți.

A trecut vremea în care să ne fie frică de autoritate prost aplicată. Acum autorității trebuie să-i fie frică de puterea noastră. Orice șef are un alt șef, orice răufăcător are o mamă.

E ușor să ne plângem de conducători, de legi proaste, de servicii proaste, de produse proaste, de reclame proaste. Toate astea s-au întâmplat tocmai pentru că ne-a fost greu să votăm, să boicotăm, să protestăm, să reclamăm. Și în lucrurile mici, și în cele mari, e timpul să arătăm că nu mai putem fi luați de proști. Cea mai nefericită opțiune e să nu facem nimic

Cine este Liviu David?

Autor al cărții „Pauza de publicitate – Cum să gândești campanii pentru o lume care nu le iubește”

Din carte: cum să rezolvi un brief, cum să fii un copywriter bun, cum să fii un designer bun, cum să gândești conceptual și strategic, cum să-ți dezvolți exigența personală, cum să speculezi contextele, cum să NU îți scrii CV-ul pentru creație. Dezbateri: este publicitatea o minciună? Ce e original și ce e copiat? Să vindem sau să fim creativi? Branduri sau produse? Sunt corecte focus group-urile? Cum gândesc oamenii de creație? Cum arată relația dintre client și agenție care dă naștere la campanii valoroase? Ce înseamnă campanii valoroase? Gafe ale oamenilor din agenții. Gafe ale oamenilor de marketing. Cutume. Exemple de idei și campanii.

Puteți comanda cartea pe www.PauzaDePublicitate.ro

Citește și: "Orice publicitate e bună". Decât să fii un neica Nimeni, mai bine lumea te cunoaşte ca nesimţit, prost sau criminal. Oare?


Citește și: Lunea lui Davide. Cum să demotivezi creativii publicitari? 10 metode extrem de eficiente


Citește și: LUNEA LUI DAVIDE. Cum să iei premii în publicitate? O paralelă cu școala: „Dacă nu plătești, lucrarea ta nu va primi notă. Dacă plătești, ți-ai câștigat dreptul să fii băgat în seamă”


Citește și: NOU. Dacă e Luni, e Lunea lui Davide! Cu Liviu David. Unul dintre cei mai respectați publicitari din România!


Citește și:  LUNEA LUI DAVIDE. Cuvinte din publicitate, greșit utilizate, cer să se facă dreptate


Citește și: Lunea lui Davide: Masca anti-bullshit. Ar trebui să să fie masca noastră obligatorie de acum înainte

Autor: Liviu David Liviu.Davidnext.advertising.ro

Trimite un comentariu