
VIDEO. Un client și un mesaj mai puțin obișnuit: un brand de fashion și un mesaj social într-o reclamă. Fashion Days și spotul cu Adelina Pestrițu. Vă spunem povestea lui, cu Robert Tiderle, de la Papaya, agenția de publicitate care a realizat spotul, o companie care are în spate și alte clipuri care au (și) mesaje sociale, pe lângă cel comercial.
Mesajul spotului este simplu: „Totul este despre bun gust. Și bun simț” sau cum sintetizează agenția pe pagina de Facebook - „Da, e important ce porți. Dar la fel de important e și cum te porți”
Este o reclamă despre „bun gust” și „bun simț” care folosește un cuvânt mai rar folosit în reclame, la noi: dobitoc. De ce a fost folosit?
„Initial a fost scris cam asa: „Și poți fi și palma dată omului lipsit de inteligență și bun simț care crede că strada e coșul lui de gunoi”.
Doar ca era prea lung si l-am inlocuit cu „dobitoc”. Nu cred ca este o alegere prea dura, este acelasi lucru.”
Răspunsul vine de la „responsabili”, Papaya Advertising, prin Robert Tiderle (șeful agenției). Publicitarul a vorbit despre spot într-un scurt interviu acordat Paginademedia.ro.
Reclama este mai puțin despre haine și produse și mai mult despre bun simț, produsele Fashion Days fiind inserate discret în video. De ce este un mesaj social într-o campanie pentru un magazin de fashion?
Tiderle a răspuns și la această întrebare:
„De ce nu? Peste tot in lumea civilizata brandurile inteleg sa isi dezvolte o latura civica.
Mesajele sociale nu trebuie sa se regaseasca doar in arsenalul organizatiilor non guvernamentale – orice comunicator ar putea sa isi asume si un mesaj care sa le ajute pe acestea. Si nu trebuie neaparat sa fie intotdeauna o sponsorizare – pana la urma este vorba de a face bine si binele este comun”, subliniază acesta.
Adelina Pestrițu, personaj central
Șeful de la Papaya a explicat și de a fost aleasă Adelina Pestrițu ca actriță principală în spot, dar și a cui a fost ideea întregului concept.
Paginademedia.ro: De ce v-ați gândit la Adelina Pestrițu pentru aceasta reclamă?
Robert Tiderle: Adelina avea deja o colaborare cu Fashion Days, colaborare care mergea foarte bine. Ne-am gandit sa o extindem si in cadrul acestei campanii si cred a a fost o idee extrem de buna. Am vazut ca unora nu le-a placut acest lucru, dar nicio campanie de un asemenea impact nu poate multumi pe toata lumea. Bine cu sunt putini si au corturi mici.
Paginademedia.ro: A fost ideea clientului sau a agenției? Dacă a fost a agenției, cum a reacționat clientul?
Robert Tiderle: A fost dorinta clientului sa lanseze o campanie de impact. O sa-mi spuneti ca toti clientii doresc acest lucru, dar daca ne uitam la calupul publicitar o sa vedem ca nu e chiar asa. Efortul facut este rareori de natura creativa, mai degraba este o cursa de achizitie de audienta. Iar daca pentru unii audienta inseamna TRP, pentru noi inseamna oameni. Oameni care te privesc si care te asculta. De aceea ce spui este la fel de important (cateodata mai important) decat ceea ce vinzi.
Propunerea noastra a fost facuta in cadrul unui pitch. Campania recenta demonstreaza ca l-am castigat, iar faptul ca l-am castigat demonstreaza ca reactia clientului a fost una buna.
Colaborarea dintre Papaya și Fashion Days a început în primăvara acestui an.
VIDEO. Fashion Days - Cafeaua
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii
Adelina Pestrițu a fost într-o zi foarte bună, arată bine și face un gest îndrăzneț.
Îmi pare rău că Papaya nu lucrează și cu magazinu părinte, EMAG.
Și îmi pare rău că nu au mai făcut clipuri pentru Digi în ultima vreme. Cred că Digi trebuie să facă uitat belgavristanul.