Skip to main content

INEDIT. Un Revelion din comunism prinde viaţă în realitatea virtuală. Teatru VR, cu Şerban Pavlu şi Nicoleta Lefter

 
INEDIT. Un Revelion din comunism prinde viaţă în realitatea virtuală. Teatru VR, cu Şerban Pavlu şi Nicoleta Lefter

Teatru la un al nivel. Actorii Şerban Pavlu şi Nicoleta Lefter vor juca într-o piesă de teatru realizată cu ajutorul tehnologiei de realitate virtuală, lansată de Asociaţia Culturală pentru Educaţie prin Artă.

Publicitate

Este vorba despre proiectul ‘88/’89, care va fi disponibil pentru public din 13 noiembrie 2020.

Din motive de siguranţă, în contextul Covid-19, numărul maxim de spectatori la fiecare reprezenţatie este de 4. Programul se poate modifica în funcţie de prevederile Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, spun organizatorii. Aceştia mai spun că este primul spectacol de teatru imersiv VR din România.

Creat în 2019 de Iulia Rugină şi Oana Răsuceanu, ’88/’89 este un spectacol de teatru inedit care transpune publicul în atmosfera specifică pregătirilor unei petreceri de Revelion din anii ’80 într-un apartament bucureştean.

„Evoluţia tehnologiei de realitate virtuală a permis integrarea acesteia în artă, cultură şi educaţie pentru crearea unor experienţe imersive. Prin intermediul unor echipamente speciale se generează o ambianţă artificială care simulează realitatea, fiind recreate imagini, sunete şi senzaţii

Anul acesta, cu ajutorul Spider Group, proiectul duce conceptul de experienţă imersivă la un nou nivel, folosind realitatea virtuală pentru a transpune spectatorul în mijlocul unei nopţi de Revelion din perioada comunistă”, spun reprezentanţii asociaţiei.

Alegerea nopţii de Revelion pentru desfăşurarea şi construcţia situaţiei nu e întâmplătoare, menţionează aceeaşi sursă. Alegerea nopţii de Revelion pentru desfăşurarea şi construcţia situaţiei nu e întâmplătoare. Şi cu atât mai puţin întâmplătoare este şi alegerea trecerii către anul 1989. Anul cheie din istoria recentă a României. Anul schimbării pe toate planurile – individual, social, politic, economic.

Unde se joacă?

Proiectul a fost conceput special pentru spaţiul care îl găzduieşte, Ferestroika – un proiect muzeal care reconstituie într-un apartament de trei camere din cartierul Militari viaţa cotidiană a unei familii de români din timpul ultimei decade a comunismului. Creat de doi tineri antreprenori în colaborare cu o serie de istorici şi muzeografi, proiectul Ferestroika îmbină istoria şi storytelling-ul într-un format interactiv.

Iulia Rugină şi Oana Răsuceanu se află la prima colaborare în teatru. Au fost co-scenariste ale filmelor Breaking News, Love Building, Captivi de Crăciun sau Să mori de dragoste rănită.

Programul de proiecţii şi alte detalii vor fi disponibile în curând pe paginile de facebook ale ACEA şi Ferestroika.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @zf si @Dan: nu este doar in Romania. Priviti the big picture. Este acelasi trend in majoritatea tarilor din fostul bloc comunist, in Europa de Est si chiar in Germania de Est si in Berlinul de Est. Chiar nemtii au denumit acest curent "Ostalgie" din cuvintele nemtesti: Ost (est) si Nostalgie (nostalgie). La noi este Nostalgia. In romania este imbratisat mai mult, paradoxal, de cei care nu au prins acea perioada si care sunt atrasi sa vada cum era acea perioada, sau perioada imediat de dupa, anii '90 (vezi petrecerile Nostalgia care au invadat tara in ultimii 2 ani).
  • @zf:

    E o perioadă prea puțin înțeleasă, digerată, internalizată. De aia sunt mulți nostalgici, oameni care își amintesc doar lucrurile pozitive și care uită lucrurile întunecate sau se conving singuri că n-a fost chiar așa de rău. Perioada comunistă e ceva ce România nu a depășit încă nici la nivel mental/ideologic, nici la nivel practic. Sunt multe fantome ale comunismului care bântuie printre noi.
  • Subiectiv vorbind, as putea fi interesat de piesa asta de teatru pt. ca nu stiu cum petreceau oamenii in '80 si ma fac curios chestiile despre care nu stiu mare lucru, dar obiectiv vorbind ma intreb de ce naiba mai toate piesele si filmele made in RO au ca tema principala perioada comunista/comunismul. Mi se pare ca romanii au un soi de nostalgie masochista and I find it weird.

Trimite un comentariu

sus