Skip to main content

INTERVIU. Viaţa de DJ în pandemie, cu DJ Andi: „Dădeam petreceri în sufragerie”. Show în noaptea de Revelion, la radioul online pe care l-a lansat

 
DJ Andi
DJ Andi

INTERVIU. „În primul val al pandemiei m-am refugiat la mine în sufragerie. Am început să dau petreceri live din sufragerie”, spune DJ Andi (Alexandru Diţă) despre perioada de izolare şi despre cum l-a afectat suspendarea evenimentelor în 2020, din cauza pandemiei de Covid-19.

Publicitate

Omul de radio a vorbit despre cum e viaţa de DJ în pandemie, despre cum a mers anul 2020 pentru el, dar şi despre recenta lansarea a postului online Extravaganza Radio.

DJ Andi a lăsat Pro FM la finalul lunii noiembrie, iar la câteva zile a lansat postul Extravaganza Radio, pe 7 decembrie. După prima săptămână staţia a numărat peste 30.000 de ascultări, spune fondatorul postului.

„A fost greu, tehnic. Voiam să îi dăm drumul pe 1 decembrie, dar am avut o întârziere de o săptămână din cauza pandemiei. Au întârziat nişte echipamente”, povesteşte DJ-ul.

Principalul program al postului, care se axează pe se axează pe muzică electronică, este emisiunea Extravaganza 629, alături de Liviu Hodor.

O un alt lucru interesant despre Extravaganza Radio este că merge pe reţeta unui „radio de mood”, după cum o numeşte DJ Andi. Mai exact, playlistul se modifică în funcţie de momentul zilei:

„Este un radio de mood. Dimineaţa avem un program de „da-te jos din pat” şi urcă în timp ce inaintezi în zi, practic devine mai dinamic. Noaptea avem un program chill, care să te ajute să îţi pui gândurile în ordine”, explică acesta.

Cei doi realizatori pregătesc şi un show special în noapte de Revelion, între 23:00 şi 1:00. Alte noutăţi pe care DJ Andi le-a anunţat sunt:

- aplicaţia pentru iPhone şi un skin pentru Alexa Amazon, adică ascultătorii să poată da „play” radioului doar cu vocea.

De asemenea, fondatorul proiectului intenţionează să participe şi la concursul de frecvenţe radio, organizat periodic de CNA, pentru a obţine o licenţa în FM.

„O frecvenţă pe FM va fi ca o încununare a proiectului”, spune el.

DJ Andi a fost realizator Radio 21, Vibe FM, Pro FM şi Radio Deea. Printre alte, a făcut emisiunea Request 629 şi a făcut parte din Matinalii 21. Apoi, a urmat Patrula21.

Liviu Hodor, Manuel Riva şi DJ Andi


Citeşte şi: S-a lansat un nou post de radio în online. Fondatorul proiectului este fost DJ la Virgin Radio şi Vibe FM


Interviul, pe larg: Vrem să oferim şi conţinut nu numai muzică


Raul Bambu, reporter Paginademedia.ro: Cum a fost pandemia pentru tine?

DJ Andi: „La început n-am simţit-o foarte aprig pentru că mi-am ocupat timpul cu producţii muzicale. Pe lângă faptul că în primul val al pandemiei m-am refugiat la mine în sufragerie, cu playere şi mixere. Am început să dau petreceri live din sufragerie şi s-a creat o comunitatea faină în social media.

Le făceam de două ori pe săptămână. Interacţionam cu oamenii, comentau. Toată lumea era în casă şi eu le destindeam puţin viaţa.

N-am făcut-o pentru bani, am făcut-o din plăcere.”

Raul Bambu: Cum te-au afectat restricţiile şi anularea festivalurilor?

DJ Andi: „În vară s-au mai mişcat puţin lucrurile, au fost câteva petreceri. Apoi, când s-au oprit şi astea, mi-a fost greu. Eram deprimat. N-am mai avut acces la public, iar pentru un DJ e greu. Se dereglează nişte formule după care te ghidezi.

S-a stopat totul, iar eu aşteptam Untold sau Saga Festival.”

Raul Bambu: Din ce te-ai susţinut în perioada aceasta mai grea?

DJ Andi: „M-am susţinut din economii. Am avut oameni care au fost lângă mine, prieteni şi familie. Bani din producţie nu prea se fac, cei mai mulţi vin din spectacole.”

Raul Bambu: De ce ai transformat emisiunea pe care ai avut-o odinioară la posturi precum Virgin sau Pro FM în radio de sine stătător?

DJ Andi: „Mi s-a părut super tare, e un brand deja format şi venea cu un capital de imagine în spate. Şi numele, în sine, mi se pare o „extravaganţă”, să vii cu un astfel de proiect într-un peisaj muzical ca cel din ţara noastră.

Am primit un feedback bun din partea zonei de clubbing, unde mă situez eu. Radioul o să beneficieze de capitalul meu de imagine câteva luni, apoi vreau să işi consolideze poziţia în piaţă.

Este o emisiune interactivă, cu telefoane în direct.”

Raul Bambu: Care au fost reacţiile oamenilor după ce ai lansat proiectul?

DJ Andi: „Iniţial, când am anunţat chestia aceasta, lumea gândea că îmi fac un radio în sufragerie sau în garsonieră. Apoi, a apărut studioul în imagine şi părerile s-au schimbat în bine. După ce au văzut ce a ieşit s-au blocat pur şi simplu.

A fost greu, tehnic. Voiam să îi dăm drumul pe 1 decembrie, dar am avut o întârziere de o săptămână din cauza pandemiei. Au întârziat nişte echipamente.

Radioul acesta va fi o chestie vie. Este un radio de mood. Dimineaţa avem un program de „da-te jos din pat” şi urcă în timp ce inaintezi în zi, practic devine mai dinamic. Noaptea avem un program chill, care să te ajute să îţi pui gândurile în ordine.

Vreau să fie ceva atipic, să nu aibă nicio legătură cu radioul tradiţional.”

Raul Bambu: Din ce se va susţine?

DJ Andi: „Deocamdată se susţine din buget propriu. Avem şi produse pe care le vindem, hanorace de exemplu. O să construim şi un magazin pe site. Căutăm şi publicitate, evident.”

Raul Bambu: Aveţi planuri să-l extindeţi? Poate să participaţi la concursul de la CNA?

DJ Andi: „Îmi venise în gând treaba aceasta, dar discutând cu partenerul de afaceri ne-am dat seama că trebuie să ne scoatem, momentan, din gând acest aspect. Mai întâi trebuie să ne punem la punct toate departamentele interne.

O frecvenţă pe FM va fi ca o încununare a proiectului.

Vrem să vedem cum merge mai întâi. Vrem să oferim şi conţinut nu numai muzică.”

Raul Bambu: Ce planuri ai pentru anul viitor?

DJ Andi: „Pregătim petrecerea de Revelion, care va avea 12 ore. La miezul nopţii vom intra live pe Facebook şi Zoom (între 23:00 şi 1:00). Vom avea şi concursuri.

Apoi, anul viitor trebuie să acoperim orice eveniment care are legătură cu zona noastră muzicală.

Pregătim şi aplicaţia pe AppStore. Şi de asemenea urmează să lansăm un skin pentru Alexa Amazon, adică ascultătorii să poată da „play” radioului doar cu vocea.

Ne propunem să creştem organic şi, poate, din primăvară ne gândim la o campanie prin care să anunţăm proiectul.

Cred că ar mai merită să punctez că sunt optimist pentru că, deja, am ajuns la 30.000 de ascultători într-o săptămână. Avem o platformă care măsoară aceste date, gen Google Anlytics.”

VIDEO. Inna, prin telefon invitată în prima emisiune Extravaganza 629

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Specialistu Specialistu
    Dati audientele de aseara sa vedem ce a facut a doua editie Poftiti la circ ,a crescut sau a scăzut în audiente?

Trimite un comentariu

sus