Skip to main content

VIDEO. Dragoş Pătraru şi Radu Banciu, invitaţi la noul matinal Prima TV. Cine va mai avea prezenţe în Focus la Prima Oră

 
VIDEO. Dragoş Pătraru şi Radu Banciu, invitaţi la noul matinal Prima TV. Cine va mai avea prezenţe în Focus la Prima Oră

VIDEO. Cum va fi noul matinal Focus la Prima Oră, cu Daniel Osmanovici şi Irina Gologan prezentatori? Cine va apărea în emisiune?

Publicitate

"Dragoş Patraru va veni saptamanal", a spus la interviurile Paginademedia.ro Septimiu Sătăţeanu, producător executiv al matinalului Focus la Prima oră. "Patraru va contribui foarte mult la continutul programului Focus la Prima oră. Va avea poate mai mult de o interventie pe saptamana", a spus Sărăţeanu.

Radu Banciu va fi şi el o prezenţă în emisiune "când va fi cazul". Sărăţeanu a fost producătorul lui Radu Banciu la primele lui emisiuni de la B1. Acum, Banciu are emisiune la Look, post din acelaşi grup - Clever - cu Prima TV.

Septimiu Sărăţeanu, la Interviurile Paginademedia:

"O sa-l vedeti si pe Radu Banciu invitat la Focus la Prima Ora. Nu pot sa spun daca Banciu va avea rubrica permanenta, vom aduce invitati din grup, din tot acest angrenaj care creste frumos, se extinde. Eu cred ca Radu Banciu sau alti oameni isi vor gasi locul in matinal in momentul in care subiectul le permite."

Radu Banciu va fi o data pe saptamana?

Septimiu Sărăţeanu: Probabil ca cel putin o data pe saptamana, dar nu excludem si alte variante. Radu Banciu are o emisiune sportiva, trebuie sa fie contectat la activitatea fotbalistica, trebuie sa urmăreasca meciuri din Liga 1. Să-l determini sa incheie in jurul orei 01:00 si apoi sa vina la matinal, e dificil si delicat. Vom vedea cum adaptam programele pentru ca Banciu sa fie prezent.

Vor fi multi realizatori de la Prima care vor veni la matinal. Va veni si Urania Cremene, pe probleme de parenting, sunt subiecte care intereseaza. Sunt multi alti colegi care vor fi la Focus la Prima Ora. Fiecare va fi pe zona lui de competenta.

În rubricile matinalului prezentat de Daniel Osmanovici şi Irina Gologan vor apărea şi alte nume din grupul media.

"Vom avea invitati zilnic, asa cum am gandit noi programul. Vor fi si rubrici specializate, desi nu neaparat rubricizarea ne va diferentia, ci continutul. Nu veti gasi rubrici clasice, dar vor fi cateva rubrici precum Sănătate cu stil, cu Luciana de la Look din Cluj.

Vom integra toate produsele din trustul Clever Media. Veti vedea continutul, sunt interventii din partea colegilor de la Profit TV, de la Agro TV", spune Sărăţeanu.

"Locomotiva de imagine e brandul Focus, apoi sunt cei doi prezentatori, iar daca vrei, sunt toti ceilalti jurnalisti, de la reporterii Focus, pana la realizatorii de programe care vin in emisiune", a mai spus Sărăţeanu.

Formatul matinalului va fi unul de "News Magazine", a mai spus Septimiu Sărăţeanu.

Prima ediţie: luni, 1 februarie, între orele 7.00 şi 10.00.

VIDEO. Septimiu Sărăţeanu, totul despre matinalul Focus la prima oră.

Interviul cu Septimiu Sărăţeanu, pe larg:

Revii in televiziune după câţi ani?

Septimiu Sarateanu: "Implinesc 30 de ani de presa in octombrie. Dupa doi ani revin, am lucrat pentru niste companii foarte apreciate de software, provideri de tehnologie pentru Netflix, Hulu, Amazon Prime, sunt nume grele din afara Romaniei, care sunt furnizori de continut pre-pray, de video on-demand.

Am lucrat la aceasta companie si am invatat foarte, foarte mult, a fost o experienta interesanta pentru mine. Eu care veneam din zona de continut editorial. A trebuit sa invat multe lucruri care imi folosesc si in activitatea curenta.

Ce ai invatat?

Septimiu Sarateanu: Tot ce inseamna organizare corporate, tot ce inseamna organizarea informatiei, tot ce inseamna update pe broadcasting si echipamente. Televiziunea din ziua de astazi nu mai e ce a fost odata. Publicul clasic nu mai e la televizor, ci a migrat la device-uri mai mici sau mai mari. Nu mai e full-screen, ci a devenit second screen, pe telefoane, tablete etc.

De ce la un program de dimineata?

Septimiu Sarateanu: Asta am facut mult timp, asta stiu sa fac in momentul de fata. Prima TV nu a avut un program matinal de tip news magazine si a venit aceasta propunere din partea celor care conduc televiziunea, am primit propunerea cu bucurie, onoare. Si sper sa fac fata tuturor sarcinilor care imi revin. Vreau sa am simtul datoriei implinite cand fac ceva la Prima TV.

Irina Gologan si Daniel Osmanovici la Matinal. Ce va avea special acest matinal?

Septimiu Sarateanu: E un news magazine in care vom avea foarte multa informatie. Ne bazam pe continutul pe care colegii de la Focus il realizeaza si il furnizeaza pentru toate programele de stiri. Nu vom veni cu inovatii sforaitoare, de dragul de a inventa, nu, nu vom inventa, vom incerca sa dam ritm, cursivitate, echidistanta si sa avem o atitudine pozitiva fata de consumatorul de stiri din Romania.

Piata de stiri din Romania e una limitata, nu poti sa te astepti sa creezi 30-35 de fresh-news-uri. Cred ca avem nevoie si de un alt tip de informatie, de stiri pozitive, de stiri adevarate care sa reflecte asupra realitatii romanesti.

Cum se va desfasura?

Septimiu Sarateanu: Ei sunt driverii acestui program, dar vor fi si alte personalitati care vor veni langa ei pupitru sau in studioul Focus la Prima Ora. Vreau sa va invit sa urmariti aceast program, e un program modular, structurat pe trei ore in care veti gasi foarte multa informatie si pe care o veti consuma.

Eu doresc ca prin acest program de la Prima TV pe care il produc alaturi de colegii mei si echipa care este una mica, inimoasa, o echipa cu oameni de experienta, producatorul de continut Ruxandra Ion si editorul Cristian Robescu, astia suntem oamenii direct responsabili si in-charge pe acest proiect, iar alaturi de acesti doi jurnalisti cu mare experienta vor mai veni si multi tineri din piata, de perspectiva.

Alaturi de Daniel si Irina, vom fi o prezenta fresh si suntem noutatea inceputului de an in piata de televiziune din Romania. Vom avea un start bun, pozitiv, sper ca si telespectatorii sa aprecieze eforturile noastre.

De ce un news magazine si nu divertisment?

Septimiu Sarateanu: Suntem constienti ca publicul de dimineata este avid de informatie structurata, transmisa de o autoritate in domeniu, tocmai asta ne propunem, Prima sa devina o autoritate cand iti transmit stirile. Atunci cand ai aflat o informatie de la Focus, stii sigur ca nu mai e nevoie sa o verifici, nu ai nevoie de a cauta in alte medii informationale ca sa te asiguri ca nu e fake news.

Pentru ca asta e marea problema. Multe dintre informatiile pe care le culegem din social media sau din medii autorizate sunt fake news. O sa gasiti la Prima obiectivitate, autoritate, obiectivitate in transmiterea informatiilor.

Prima nu are o pozitionare de dimineata. Acest fapt, cu ce avantaje vine cu avantaje si dezavantaje

Septimiu Sarateanu: Vine cu avantajul ca nu avem presiunea audientelor. Pornim cu o audienta mica, dar avem sansa de a atrage repede public daca facem corect si civilizat ceea ce ne-am propus sa facem. Un matinal informational cu un ritm, cu prezenta celor doi prezentatori este extrem de importanta.

L-am cunoscut pe Osmanovici acum ce m-am alaturat echipei Prima, pe Irina o stiam din Pro TV, un reporter cu idei, o prezenta buna in live-uri. Daniel era un prezentator agreabil la Antena 3, ei formand acest cuplu nou, inedit, am avut placuta surpriza sa vad ca e o chimie intre ei pe care nu am mai vazut-o la alte cupluri cu care am lucrat, mai putin cuplurile de la Pro TV.

Cum era la Pro TV?

Septimiu Sarateanu: Am facut 14 ani producator la Pro TV. Sunt amintiri pe care nimeni nu ti le poate lua. Am avut colegi fabulosi. Sunt, evident, anii cei mai frumosi pentru ca a fost vorba de tineretea mea. Acum va trebui sa concurez cu ei. Voi incerca de fiecare data cand am ocazia sa ii bat fara niciun fel de retinere. Sa ii bat la modul sportiv, fair-play.

Se lucra foarte mult de la selectia prezentatorului, existau foarte multe probe in care personajele trebuiau sa interactioneze in diverse situatii. A fost un fel de graba in alte parti, nu doreau sa mai astepte ca cei doi prezentatori sa relationeze cat mai aproape de idealul situatiilor in care erau pusi.

Sub semnul grabei si a presiunii am actionat ulterior in celelalte locuri in care am propus matinalul. Un jurnalist cu experienta trebuia sa faca fata tuturor formelor de presiune.

Ce se consuma in materie de TV acum 15 ani la Pro TV?

Septimiu Sarateanu: Nu pot sa spun ca se consuma ceva anume. Era o agentie editoriala pliata pe agenda telespectatorului. Plecand de la aceste date sociologice, incercam sa gasim continutul adecvat publicului, pe un anumit tip de story-uri pe care le regaseai in programele Pro TV.

Era asa mult hulitul programul al stirilor de la ora 17, in care lumea spunea ca stirile incinta la violenta. Ei bine, vreau sa spun ca stirile de la 17 nu au luat niciodata vreo amenda de la CNA. Stirile aveau o audienta fantastica.

Care era publicul stirilor, care e publicul de la Prima?

Septimiu Sarateanu: E stiut ca Pro TV se adreseaza unui public comercial, activ, pentru ca ei sunt oamenii activi care incaseaza bani, care privesc publicitatea alaturi de stiri. Cred ca publicul de televizor a mai imbatranit putin, generatia Pro nu mai exista, e o generatie foarte activa. Practic, noi suntem.

Si generatia millenials sunt cei care au device-urile astea laptop, tableta, telefon. Trebuie sa tii pasul cu ei, trebuie sa vezi ceea ce cauta pe device-ul pe care il au la televiziune. Publicul de televizor a imbatranit, dar asta nu inseamna ca nu ne vom adapta. Focus la Prima Ora va fi pe Facebook, Youtube, Instagram, nu doar la televizor.

Care este publicul main target?

Septimiu Sarateanu: As fi ipocrit sa spun ca urmarim doar un singur segment de public. Vrem sa atragem continut din toate sferele sociale. Va trebui sa adaptam continutul. E un news magazine in care sunt multe informatii, sper sa nu avem accese de niciun fel. Trebuie sa fie un program echilibrat si in care romanul sa se regaseasca. Exact cum citeste un ziar de buna calitate din Occident. Asa cum citeste ziarul la cafea in strainatate, asa sa il regaseasca si la Prima.

E un marketing al canalului, care e foarte vizibil. Trebuie un marketing al continutului, in care avem o stire importanta sa stim sa o promovam pe toate canalele media, astfel incat oamenii sa identifice de unde a venit aceasta informatie. Brandul Focus e ca o locomotiva, e echilibrat si are un orizont de crestere spectaculos.

Veti avea invitati?

Septimiu Sarateanu: Sigur ca da. Vom avea invitati zilnic, asa cum am gandit noi programul. Vor fi si rubrici specializate, desi nu neaparat rubricizarea ne neva diferentia, ci continutul.

Nu veti gasi rubrici clasice, dar vor fi cateva rubrici precum Sănătate cu stil, cu Luciana de la Look din Cluj. Vom integra toate produsele din trustul Clever Media. Veti vedea continutul, sunt interventii din partea colegilor de la Profit tv, de la Agro TV.

O sa-l vedeti si pe Radu Banciu invitat la Focus la Prima Ora. Nu pot sa spun daca Banciu va avea rubrica permanenta. Vom aduce invitati din grup, din tot acest angrenaj care creste frumos, se extinde.

Eu cred ca Radu Banciu sau alti oameni isi vor gasi locul in matinal in momentul in care subiectul le permite. Nu mai vorbesc de Dragos Patraru, care va veni la matinal. Patraru va veni saptamanal, va avea o prezenta batuta in cuie. Vreau sa fim extrem de maleabili, vrem sa ne adaptam in functie de necesitati.

Patraru va contribui foarte mult la continutul programului Focus la Prima Ora. Va avea cel putin o interventie pe saptamana. Locomotiva de imagine e brandul Focus, apoi sunt cei doi prezentatori, iar daca vrei, sunt toti ceilalti jurnalisti, de la reporterii Focus, pana la realizatorii de programe care vin in emisiune.

Radu Banciu va fi o data pe saptamana? Sau cand e nevoie?

Septimiu Sarateanu: Nu pot sa spun, sunt chestiuni de bucatarie interna. Probabil ca cel putin o data pe saptamana, dar nu excludem si alte variante. Radu Banciu are o emisiune sportiva, trebuie sa fie contectat la activitatea fotbalistica, trebuie sa urmăreasca meciuri din Liga 1. Să-l determini sa incheie in jurul orei 01:00 si apoi sa vina la matinal, e dificil si delicat.

Vom vedea cum adaptam programele pentru ca Banciu sa fie prezent. Dar nu numai el, ci si alti realizatori. Vor fi multi realizatori de la Prima care vor veni la matinal. Va veni si Urania Cremene cu probleme de parenting, sunt subiecte care intereseaza. Sunt multi alti colegi care vor fi la Focus la Prima Ora. Fiecare va fi pe zona lui de competenta.

Pariul tău cu Focus la Prima oră?

Septimiu Sarateanu: Stii bine ca pariurile sunt greu de facut. Comportamentul publicului e extrem de ciudat. Publicul se plictiseste foarte repede, Romania e tara devoratoare de vedete. Cea mai longeviva emisiune a fost Procesul Etapei. Aici se poate intampla ca publicul sa te placa o luna si apoi sa nu-ti mai gasesti locul in grile. E posibil orice.

Pariul meu este ca in cateva luni, 2-3 luni eu cred ca se va vorbi in termeni corecti despre Focus la Prima oră.

Pe final: Produci acest matinal. Ai in plan sa te implici si in alte proiecte la Prima TV?

Septimiu Sarateanu: Daca sunt considerat potrivit, cu mare bucurie. Sunt un om deschis, imi place sa muncesc, daca conducerea ca sunt pot face si alte job-uri, oricand. Fara nicio rezerva ma voi implica in toate proiectele in care voi fi chemat.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • B.A.M B.A.M
    Numai eu am senzația că Prima TV devine televiziunea proscrișilor din mass-media românească? Începând cu Selly (promovat intens în primă fază de PRO TV alături de Bebe Cotimanis), continuând cu Andreea Berecleanu și Daniel Osmanovici (Antena 1), Dragoș Pătraru (90% TVR 1, 5% Digi 24, 5% România TV) și încheind cu Radu Banciu (B 1 TV) sau Șerban Huidu (din vechea gardă Prima TV, care mai are o carieră mondenă decentă după tot ce s-a întâmplat)
    NU E CEVA RĂU, dar se observă...
    P.S. Am ratat pe cineva?
  • Dan Dan
    Un ban în plus nu strică niciodată, mai ales când poți să-l faci cam din orice. Si pentru asta, domnul filolog Banciu nu va ezita sa renunte la a sa "la grasse matinée". Numai sa-l chemi! Va veni in emisiune si la sapte dimineata sau va negocia un tarif special pentru, sa zicem, ora zece dimineata. Tariful va include si contravaloarea a trei masti (una la venire, a doua in platou si a treia pe drumul inapoi spre casa). El va folosi doar una, ca e econom.
  • Adi Adi
    Nici nu se naște bine acest matinal ca-l si îngroapă cu Pătraru si Banciu. Greu de găsit două personaje mai insipide. Cine se trezește devreme adoarme repede la loc cu ăștia doi aruncați de mai toate televiziunile.

Trimite un comentariu

sus