Skip to main content

BANI PENTRU PRESĂ. 15 milioane de euro de la Guvern pentru televiziuni. Intact, 5 milioane de euro. Pro TV - patru milioane. Cât au luat deja posturile TV?

 
BANI PENTRU PRESĂ. 15 milioane de euro de la Guvern pentru televiziuni. Intact, 5 milioane de euro. Pro TV - patru milioane. Cât au luat deja posturile TV?

BANI PENTRU PRESĂ. Calcule Paginademedia. Posturile mari de televiziune sunt şi marile câştigătoare după campania de prevenire a COVID plătită anul trecut de Guvern. La sfârşitul lunii decembrie, raportul Guvernului totalizează aproape opt milioane de euro deja facturaţi pentru posturile de televiziune.

Publicitate

Sumele sunt cu mult peste estimările iniţiale ale campaniei.

Şi posturile de radio au ieşit bine: peste 4,3 milioane de euro de la Guvern pentru campaniile Poartă Masca şi celelalte clipuri din campania de prevenire a răspândirii COVID.

Nu toate facturile au fost însă achitate. Din informaţiile Paginademedia.ro, pe lângă sumele plătite, facturile care urmează să fie achitate posturilor TV se vor ridica la peste 15,3 milioane de euro!

Paginademedia.ro vă prezintă, în acest material, situaţia încasărilor posturilor de radio şi TV şi cât au primit marile companii media din campania finanţată de la Guvern.

Notă. Materialul este realizat pe baza raportului Secretariatului General al Guvernului. Preluacrarea datelor (cuprinse în 150 de pagini), gruparea companiilor, ierarhizarea informaţiilor, conversia în euro, dar şi tabelele au fost realizate de Paginademedia.ro.

Marile posturi sunt şi marii încasatori: Pro TV va ajunge la încasări totale de patru milioane de euro din campania Guvernului. Toate posturile Intact (Antena 1, Antena 3, Antena Stars) vor ajunge la aproape cinci milioane de euro de la Guvern. Intact mai ia alţi 800.000 de euro pentru că a dat campania şi pe Radio ZU.

Un lucru de notat: campania avea estimat, pentru toate suporturile media, un buget total de aproape 40 de milioane de euro. Situaţia prezentată de Secretariatul General al Guvermului arată că s-au facturat până acum în jur de 19 milioane de euro. (despre încasările site-urilor şi ale celorlalţi publisheri, într-un material separat).

Sunt diferenţe considerabile între ce s-a întâmplat pe radio şi pe TV şi alte suporturi media. Posturile de televiziune şi posturile de radio au reuşit să atragă sumele pe care le-au estimat iniţial (asta şi pentru că criteriile au permis "plusarea" - la zece angajaţi noi în pandemie, preţul publicităţii creştea considerabil, de exemplu).

În cazul site-urilor, diferenţele între sumele estimate iniţial şi sumele finale sunt mai mari (publicaţiile online au estimat mai multe afişări).

Aşadar, situaţia pe televiziuni şi radiouri:

1. Televiziuni - Antena Group, prima în top

Dintre posturile de televiziune, cel mai mare post - Pro TV - este şi cel mai mare beneficiar de pe urma campaniei Guvernului: patru milioane de euro va încasa de la Guvern compania Pro TV. Deja, potrivit situaţiei de la Secretariatul General al Guvernului, au fost facturate aproape două milioane de euro. Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, urmează şi facturarea restului sumei.

Din cele patru milioane de euro care revin companiei Pro TV, în jur de 3,3-3,4 milioane de euro sunt pentru TV şi jumătate de milion pentru partea de online.

Ca grup media, Intact se distanţează - cu mai multe televiziuni în portofoliu, dar şi cu Radio ZU - grupul Intact va ajunge la aproape şase milioane de euro din campania Guvernului. Au fost facturate deja aproape două milioane de euro pentru Antena Group (Antena 1, Antena Stars, Happy Channel) şi peste 700.000 de euro pentru spoturile date de Antena 3.

Aproape trei milioane va încasa şi Kanal D, care are deja facturaţi 1,6 milioane de euro.

România TV are deja facturaţi de la Guvern 725.000 de euro şi urmează diferenţa până la aproape 1,6 milioane de euro în total.

De notat cazul Prima TV. Până în septembrie, a primit în jur de 100.000 de euro pe firma Prima Broadcasting, după care a trecut pe Clever Business, unde bugetul a fost de 220.000 de euro.

Ce sume încasează de la Guvern posturile TV pentru campania din 2020 (suma totală şi suma facturată până acum)*

Televiziuni Suma TOTALA maxima SUMA FACTURATA pana acum
1 Pro TV SRL 3.996.000 1.920.000
2 Antena TV Group SA 3.480.000 1.960.000
3 Dogan Media 2.800.000 1.580.000
4 Ridzone Computers 1.570.000 725.000
5 Antena 3 SA 1.330.000 710.000
6 ABC Plus Media SRL (National TV) 580.000 347.000
7 Campus Media SRL (Digi24) 450.000 230.000
8 DBV Media House (Realitatea) 306.000 148.000
9 B1 TV 293.000 124.000
10 Clever Business (Prima TV) 218.000 0
11 Clever Media Network (Profit TV, Look) 216.000 29.000
12 Prima Broadcasting 102.000 102.000

Sumele în lei au fost convertite de Paginademedia.ro în euro, la cursul de 4,8 lei.

Sursa: Secretariatul General al Guvernului

2. Radiouri - compania care operează Kiss KM, cele mai mari sume atrase

Cel mai mult revine grupului A.G. Holding, care operează Kiss FM, Magic FM şi Rock FM: un total de aproape 1,4 milioane de euro, din care peste 900.000 de euro au fost deja plătiţi.

Peste 830.000 de euro este partea Europe Development International (Europa FM), la care se adaugă 200.000 pentru Virgin Radio (din acelaşi grup, dar operat pe o firmă separată).

În tabelul de la SGG este inclusă toată compania RCS, cu 1,3 milioane de euro estimat (intră aici şi Digi FM, şi Digisport, dar şi site-urile aferente). Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, partea Digi FM pentru campania Guvernului se ridică la jumătate de milion de euro.

Posturile de radio încasează în general cât au estimat, asta şi pentru că modul de calcul al sumelor a fost diferit faţă de TV sau online (nu a depins de cifrele de audienţă). A fost o alocare în funcţie de cota de piaţă şi de un ratecard redus cu cel puţin 50%.

Ce sume încasează de la Guvern posturile de radio pentru campania din 2020 (suma totală şi suma facturată până acum)*

Radiouri Suma TOTALA maxima SUMA FACTURATA pana acum
1 A.G. Radio Holding 1.230.000 873.000
2 Europe Development International 834.000 580.000
3 Grupul Media Camina 770.000 429.000
4 RCS&RDS SA* 1.350.000 411.000
5 Radio XXI 206.000 145.000
6 Canet Radio 137.000 77.000
7 Radio Guerrilla 44.500 31.000

Sumele în lei au fost convertite de Paginademedia.ro în euro, la cursul de 4,8 lei.

Sursa: Secretariatul General al Guvernului

Estimările iniţiale ale banilor din campanie, aici


Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulţi bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan şi Gândul, primul la online. Lista parţială a contractelor. Cine şi cât ia?


Citeşte şi: Schimbări majore în Ordonanţa bani pentru presă: încă 10 milioane în plus. Preţuri mai mari pentru TV, dar şi pentru online. Campania, prelungită


Citeşte şi: Bani pentru presă. Textul final al Ordonanţei. 15 mai, data de start a campaniei Guvernului


Citeşte şi: Guvernul a aprobat. Va da 40 de milioane de euro pentru presă. Jumătate pentru TV. Ce face presa pentru aceşti bani? Totul despre cum se vor aloca banii


Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Lista completă cu companiile media care s-au înscris. Cine a aplicat pentru bani de la Guvern? Nici 10% nu au documentele complete


Citeşte şi: Bani pentru presă. Textul final al Ordonanţei. 15 mai, data de start a campaniei Guvernului


Citeşte şi: Guvernul a aprobat. Va da 40 de milioane de euro pentru presă. Jumătate pentru TV. Ce face presa pentru aceşti bani? Totul despre cum se vor aloca banii

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • televiziunile ar fi trebuit sa faca campanie gratis nu sa faca din asta o afacere
  • Antena Group și Antena 3 sunt parte a grupului Intact. La fel Radio Zu. Sunt companii separate și era relevant să se vadă și cum au fost repartizați banii pe fiecare entitate din grup.
  • Bine că dau bani televiziunilor în loc să se facă altceva cu acei bani!!!

    Campanie contra covid care nimănui nu îi pasă.
  • Articolul e cam haotic
    Zice Intact e lider dar pe tabel apare doar Antena Group trebuia sa puneti Intact in tabel

Trimite un comentariu

sus