Skip to main content

McCann, GMP şi Lion au luat aproape 300.000 de euro de la Guvern pentru campania Poartă Mască

 
McCann, GMP şi Lion au luat aproape 300.000 de euro de la Guvern pentru campania Poartă Mască

BANI PENTRU PRESĂ. Trei agenţii de publicitate s-au ocupat de creaţia reclamelor din campania de anul trecut a Guvernului.

Publicitate

Spoturile TV şi radio, dar şi celelalta materiale (online, print) din campania pentru care Guvernul alocase presei un maxim de 40 de milioane de euro au fost făcute de agenţiile McCann, GMP Advertising şi Lion.

Costul total de creaţie - 283.000 de euro.

Cât a luat fiecare?

150.000 de euro către Lion Communications

Lion Communication (Publicis) a prestat cel mai mult. Grupul din care fac parte Leo Burnet şi The Practice a primit pentru creaţia reclamelor aproape 150.000 de euro.

Grupul condus de Ştefan Iordache a furnizat în mai multe rânduri, în etapele a 3-a (august-septembrie) şi a patra (decembrie) ale campaneiei "servicii de creaţie şi producţie materiale campanie de informare publică combatere COVID."

Situaţia plăţilor către Lion Communication Services:

  • 58.000 de euro - septembrie
  • 19.000 de euro - octombrie
  • 59.000 de euro - decembrie

Alţi 9.500 de euro au fost plătiţi tot în luna decembrie pentru materiale în limba maghiară.

Aproape 80.000 de euro la GMP

GMP Advertising, agenţia condusă de Felix Tătaru, a furnizat servicii pentru ultimele faza ale campaniei şi materiale din seria "Siguranţa la vot."

Valoarea serviciilor plătite de Guvern: 78.000 de euro.

Banii au venit în două tranşe: 28.000 de euro la începutul lunii decembrie, pentru materialele Siguranţa la Vot. Alţi 50.000 de euro au fost alocaţi de Guvern către GMP pe final de decembrie, pentru ultima fază a campaniei de prevenire a răspândirii COVID.

Aproape 60.000 de euro la McCann

Agenţia McCann Erickson, fondată de Bogdan Enoiu, s-a ocupat de reclamele din prima parte a campaniei de prevenire COVID, cu "Poartă Masca".

Guvernul a plătit către McCann, la începutul lunii septembrie, toată suma de 57.300 de euro.

Campania de prevenire a COVID a fost derulată anul trecut cu finanţare de la Guvern. Pentru posturile TV, radio, print şi publicaţii online, bugetul maxim alocat a fost de 40 de milioane de euro, prag care nu va fi însă atins (din motive care ţin de audienţa realizată).

Cea mai mare parte a banilor au încasat-o companiile care deţin şi posturi de televiziune: 15 milioane de euro vor încasa în total. Jumătate a fost deja facturată.

Situaţia calculată de Paginademedia.ro, aici

Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. 15 milioane de euro de la Guvern pentru televiziuni. Intact, 5 milioane de euro. Pro TV - patru milioane. Cât au luat deja posturile TV?


Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulţi bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan şi Gândul, primul la online. Lista parţială a contractelor. Cine şi cât ia?


Citeşte şi: Schimbări majore în Ordonanţa bani pentru presă: încă 10 milioane în plus. Preţuri mai mari pentru TV, dar şi pentru online. Campania, prelungită


Citeşte şi: Bani pentru presă. Textul final al Ordonanţei. 15 mai, data de start a campaniei Guvernului


Citeşte şi: Guvernul a aprobat. Va da 40 de milioane de euro pentru presă. Jumătate pentru TV. Ce face presa pentru aceşti bani? Totul despre cum se vor aloca banii


Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Lista completă cu companiile media care s-au înscris. Cine a aplicat pentru bani de la Guvern? Nici 10% nu au documentele complete


Citeşte şi: Bani pentru presă. Textul final al Ordonanţei. 15 mai, data de start a campaniei Guvernului


Citeşte şi: Guvernul a aprobat. Va da 40 de milioane de euro pentru presă. Jumătate pentru TV. Ce face presa pentru aceşti bani? Totul despre cum se vor aloca banii

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Wow ce de bani pentru niste spoturi care se realizau cu cateva mii de euro
  • Sunt sume foarte mari pentru niste servicii de creatie/productie spot. Orice om de publicitate care a facut 1 spot TV la viata lui ar spune ca putea fi realizate cu jumatate din acesti 283,000 euro. Au facut oare licitatie pentru tot pachetul de servicii? Banuiala mea e ca NU. Cum oare sunt tot Enoiu, Iordache si Tataru abonati la contracte cu statul?
  • Da Geo, aici ai dreptate, aceste campanii mai mult enerveaza lumea. Cine vrea sa se protejeze, poarta masca oricum, iar ceilalti vor fi si mai inversunati anti. Mi se pare oribila ideea care inversuneaza oamenii, ca trebuie sa porti masca sa-l protejezi pe celalalt.
  • Cam multi banuti risipiti aiurea. Aveti cumva idee daca Guvernul a organizat licitatie pentru selectarea celor 3 agentii de publicitate ?

Trimite un comentariu

sus