Skip to main content

McCann, GMP și Lion au luat aproape 300.000 de euro de la Guvern pentru campania Poartă Mască

 
McCann, GMP și Lion au luat aproape 300.000 de euro de la Guvern pentru campania Poartă Mască

BANI PENTRU PRESĂ. Trei agenții de publicitate s-au ocupat de creația reclamelor din campania de anul trecut a Guvernului.

Spoturile TV și radio, dar și celelalta materiale (online, print) din campania pentru care Guvernul alocase presei un maxim de 40 de milioane de euro au fost făcute de agențiile McCann, GMP Advertising și Lion.

Costul total de creație - 283.000 de euro.

Publicitate

Cât a luat fiecare?

150.000 de euro către Lion Communications

Lion Communication (Publicis) a prestat cel mai mult. Grupul din care fac parte Leo Burnet și The Practice a primit pentru creația reclamelor aproape 150.000 de euro.

Grupul condus de Ștefan Iordache a furnizat în mai multe rânduri, în etapele a 3-a (august-septembrie) și a patra (decembrie) ale campaneiei "servicii de creație și producție materiale campanie de informare publică combatere COVID." 

Situația plăților către Lion Communication Services:

  • 58.000 de euro - septembrie
  • 19.000 de euro - octombrie
  • 59.000 de euro - decembrie

Alți 9.500 de euro au fost plătiți tot în luna decembrie pentru materiale în limba maghiară. 

Aproape 80.000 de euro la GMP

GMP Advertising, agenția condusă de Felix Tătaru, a furnizat servicii pentru ultimele faza ale campaniei și materiale din seria "Siguranța la vot."

Valoarea serviciilor plătite de Guvern: 78.000 de euro.

Banii au venit în două tranșe: 28.000 de euro la începutul lunii decembrie, pentru materialele Siguranța la Vot. Alți 50.000 de euro au fost alocați de Guvern către GMP pe final de decembrie, pentru ultima fază a campaniei de prevenire a răspândirii COVID.

Aproape 60.000 de euro la McCann

Agenția McCann Erickson, fondată de Bogdan Enoiu, s-a ocupat de reclamele din prima parte a campaniei de prevenire COVID, cu "Poartă Masca".

Guvernul a plătit către McCann, la începutul lunii septembrie, toată suma de 57.300 de euro.

Campania de prevenire a COVID a fost derulată anul trecut cu finanțare de la Guvern. Pentru posturile TV, radio, print și publicații online, bugetul maxim alocat a fost de 40 de milioane de euro, prag care nu va fi însă atins (din motive care țin de audiența realizată).

Cea mai mare parte a banilor au încasat-o companiile care dețin și posturi de televiziune: 15 milioane de euro vor încasa în total. Jumătate a fost deja facturată.

Situația calculată de Paginademedia.ro, aici

Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. 15 milioane de euro de la Guvern pentru televiziuni. Intact, 5 milioane de euro. Pro TV - patru milioane. Cât au luat deja posturile TV?


Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulți bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan și Gândul, primul la online. Lista parțială a contractelor. Cine și cât ia?


Citește și: Schimbări majore în Ordonanța bani pentru presă: încă 10 milioane în plus. Prețuri mai mari pentru TV, dar și pentru online. Campania, prelungită


Citește și: Bani pentru presă. Textul final al Ordonanței. 15 mai, data de start a campaniei Guvernului


Citește și: Guvernul a aprobat. Va da 40 de milioane de euro pentru presă. Jumătate pentru TV. Ce face presa pentru acești bani? Totul despre cum se vor aloca banii


Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. Lista completă cu companiile media care s-au înscris. Cine a aplicat pentru bani de la Guvern? Nici 10% nu au documentele complete


Citește și: Bani pentru presă. Textul final al Ordonanței. 15 mai, data de start a campaniei Guvernului


Citește și: Guvernul a aprobat. Va da 40 de milioane de euro pentru presă. Jumătate pentru TV. Ce face presa pentru acești bani? Totul despre cum se vor aloca banii

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Sunt sume foarte mari pentru niste servicii de creatie/productie spot. Orice om de publicitate care a facut 1 spot TV la viata lui ar spune ca putea fi realizate cu jumatate din acesti 283,000 euro. Au facut oare licitatie pentru tot pachetul de servicii? Banuiala mea e ca NU. Cum oare sunt tot Enoiu, Iordache si Tataru abonati la contracte cu statul?
  • Da Geo, aici ai dreptate, aceste campanii mai mult enerveaza lumea. Cine vrea sa se protejeze, poarta masca oricum, iar ceilalti vor fi si mai inversunati anti. Mi se pare oribila ideea care inversuneaza oamenii, ca trebuie sa porti masca sa-l protejezi pe celalalt.
  • Cam multi banuti risipiti aiurea. Aveti cumva idee daca Guvernul a organizat licitatie pentru selectarea celor 3 agentii de publicitate ?

Trimite un comentariu