
BANI PENTRU PRESĂ. Trei agenții de publicitate s-au ocupat de creația reclamelor din campania de anul trecut a Guvernului.
Spoturile TV și radio, dar și celelalta materiale (online, print) din campania pentru care Guvernul alocase presei un maxim de 40 de milioane de euro au fost făcute de agențiile McCann, GMP Advertising și Lion.
Costul total de creație - 283.000 de euro.
Cât a luat fiecare?
150.000 de euro către Lion Communications
Lion Communication (Publicis) a prestat cel mai mult. Grupul din care fac parte Leo Burnet și The Practice a primit pentru creația reclamelor aproape 150.000 de euro.
Grupul condus de Ștefan Iordache a furnizat în mai multe rânduri, în etapele a 3-a (august-septembrie) și a patra (decembrie) ale campaneiei "servicii de creație și producție materiale campanie de informare publică combatere COVID."
Situația plăților către Lion Communication Services:
- 58.000 de euro - septembrie
- 19.000 de euro - octombrie
- 59.000 de euro - decembrie
Alți 9.500 de euro au fost plătiți tot în luna decembrie pentru materiale în limba maghiară.
Aproape 80.000 de euro la GMP
GMP Advertising, agenția condusă de Felix Tătaru, a furnizat servicii pentru ultimele faza ale campaniei și materiale din seria "Siguranța la vot."
Valoarea serviciilor plătite de Guvern: 78.000 de euro.
Banii au venit în două tranșe: 28.000 de euro la începutul lunii decembrie, pentru materialele Siguranța la Vot. Alți 50.000 de euro au fost alocați de Guvern către GMP pe final de decembrie, pentru ultima fază a campaniei de prevenire a răspândirii COVID.
Aproape 60.000 de euro la McCann
Agenția McCann Erickson, fondată de Bogdan Enoiu, s-a ocupat de reclamele din prima parte a campaniei de prevenire COVID, cu "Poartă Masca".
Guvernul a plătit către McCann, la începutul lunii septembrie, toată suma de 57.300 de euro.
Campania de prevenire a COVID a fost derulată anul trecut cu finanțare de la Guvern. Pentru posturile TV, radio, print și publicații online, bugetul maxim alocat a fost de 40 de milioane de euro, prag care nu va fi însă atins (din motive care țin de audiența realizată).
Cea mai mare parte a banilor au încasat-o companiile care dețin și posturi de televiziune: 15 milioane de euro vor încasa în total. Jumătate a fost deja facturată.
Situația calculată de Paginademedia.ro, aici
Comentarii