Skip to main content

Care au fost cele mai ascultate posturi de radio în primăvara acestui an. Transformările Chill FM şi Vibe FM au venit cu scăderi de audienţe

 
Care au fost cele mai ascultate posturi de radio în primăvara acestui an. Transformările Chill FM şi Vibe FM au venit cu scăderi de audienţe

Audienţe radio primăvară 2022. Radio ZU şi Kiss FM sunt, ca de obicei, primele în topul audienţelor, împăţindu-şi capitala, oraşele şi naţionalul, potrivit celui mai recent val de audienţe radio, pentru perioada ianaurie - aprilie 2022.  

Publicitate

Două rebrandinguri notabile au avut loc anul trecut şi ambele s-au lăsat cu scăderi de audienţe. Este vorba despre două posturi cu acoperire în Bucureşti. Vibe FM, devenit One World Radio şi Chill FM, devenit Digi 24 FM, care difuzează emisia televiziunii Digi 24.

Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audienţă realizat în perioada 10 ianuarie – 30 aprilie 2022, de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research:

BUCUREŞTI. Radio ZU rămâne regele în Capitală. Peste 212.000 de ascultători a avut postul în perioada analizată.

Postul este urmat de Radio România Actualităţi, care a stagnat la capitolul audienţă. 

Kiss FM urcă de pe poziţia a şasea, peste Rock FM, şi aterizează pe poziţia a treia, cu o medie de 146.000 de ascultători. 

Rock FM a coborât pe patru, cu 130.000 de ascultători. 

Scădere şi pentru Europa FM, însă postul îşi menţine poziţia a patra în audienţe, cu o medie de 125.000 de ascultători. 

Radio Guerrilla îşi menţine poziţia 11 în audienţe, dar cu cifre în creştere. Dacă în valul similar din 2021 postul avea 47.500 de ascultători, în cel mai recent val de primăvară postul a ajuns la aproape 53.000 de ascultători. 

Odată cu transformarea în One World Radio, postul Vibe FM a căzut în audienţă. A avut un minus de 12.000 de ascultători. 

Audienţa fostului Chill FM s-a prăbuşit după ce s-a transformat în Digi 24 FM, post ce difuzează emisia televiziunii Digi 24, după modelul Realiatea FM. De la o medie de aproape 31.000 de ascultători în Bucureşti, în valul de primăvară 2021, postul a căzut la doar 10.000 de ascultători în actualul val. 

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valurile ianuarie - aprilie 2021 şi ianuarie - aprilie 2022:

  BUCURESTI Primavara 2021     BUCURESTI Primavara 2022  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)   Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)
1 Radio ZU 216.600 10.7   Radio ZU 212.800 11.8
2 Radio România Actualităţi 182.800 14.6   Radio România Actualităţi 182.000 13.9
3 Rock FM 151.100 6.3   Kiss FM 146.700 5.9
4 Magic FM 142.000 6.4   Rock FM 129.000 5.6
5 Europa FM 141.800 8   Europa FM 125.900 8.2
6 Kiss FM 132.500 5.2   Magic FM 114.400 7.8
7 Romantic FM 102.400 5.1   Romantic FM 108.000 6.8
8 Pro FM 60.700 2.4   Pro FM 65.200 2.8
9 Digi FM 59.700 2   Virgin Radio 57.900 2.2
10 Virgin Radio 59.700 2.7   Digi FM 56.700 3.2
11 Guerrilla 47.500 2.2   Guerrilla 52.800 2.7
12 Dance FM 42.600 2.1   Dance FM 43.600 2.2
13 Naţional FM 35.300 1.8   Radio România Cultural 38.300 1.6
14 Digi24 FM 30.900 2.2   Antena Satelor 26.300 2.2
15 One World Radio 28.000 1.3   Itsy Bitsy FM 26.000 0.7
16 Radio România Cultural 27.700 1.5   Naţional FM 22.600 1.1
17 Itsy Bitsy FM 25.900 0.7   Gold FM 21.100 1.5
18 Antena Satelor 24.100 2.3   Impuls 20.800 1.4
19 Impuls 20.800 1   Radio România Muzical 20.100 1.1
20 Radio România Muzical 20.500 1.4   One World Radio 15.600 0.3
21 Bucureşti FM 14.300 0.8   Digi24 FM 9.700 0.2
22 Gold FM       Sport Total FM 8.300 0.3
23 Sport Total FM       Bucureşti FM 3.600 0.1
  TOTAL 1.135.000 100   TOTAL 1.064.500 100
*total populaţie peste 11 ani
 
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Europa FM urcă peste Radio România, la oraşe

Radio Kiss FM este, ca de obicei, liderul de la oraşe, cu peste 1,3 milioane de ascultători media, în valul de primăvară 2022. 

Postul se menţine la distanţă de locul al doilea, ocupat de Radio ZU, care a avut o medie de 1,1 milioane de ascultători la oraşe. Radio ZU a avut unele dintre cele mai mari scăderi de audienţă în această primăvară. Un minus de 166.000 de ascultători.  

Europa FM completează podiumul audienţelor radio, de data aceasta. Postul a ajuns peste Radio România Actualităţi, însă cele două posturi au cifre foarte aproapiate, aproape în marja de eroare. Ambele posturi au pierdut însă destul de mulţi ascultători faţă de valul de primăvară din 2021. 

Radio Guerrilla, ocupantul poziţiei 14 în audineţe, urcă un loc şi ajunge la 110.000 de ascultători. 

Audienţa posturilor de radio în mediul URBAN, în valurile ianuarie - aprilie 2021 şi ianuarie - aprilie 2022:

  URBAN Primavara 2021     URBAN Primavara 2022  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)   Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)
1 Kiss FM 1.409.800 9.7   Kiss FM 1.378.400 10.2
2 Radio ZU 1.282.000 9.9   Radio ZU 1.115.400 9.3
3 Radio România Actualităţi 1.125.100 13.8   Europa FM 1.055.700 11.7
4 Europa FM 1.122.700 11   Radio România Actualităţi 1.052.400 13.6
5 Magic FM 633.400 5.8   Magic FM 660.600 6.1
6 Digi FM 578.400 4.4   Digi FM 563.900 4.2
7 Pro FM 432.000 2.6   Virgin Radio 394.100 2.6
8 Virgin Radio 404.400 3.6   Pro FM 385.300 2.9
9 Rock FM 369.900 2.7   Rock FM 362.300 2.8
10 Radio România Cultural 181.900 1.2   Radio România Cultural 167.000 0.9
11 Antena Satelor 162.300 2.2   Radio România Iaşi 128.500 1.3
12 Radio România Oltenia Craiova 139.300 1   Antena Satelor 117.600 1.7
13 Naţional FM 137.600 1.1   Guerrilla 110.000 0.9
14 Guerrilla 120.900 0.8   Naţional FM 108.500 0.9
15 Radio România Timişoara 112.800 0.8   Radio România Oltenia Craiova 104.100 0.9
16 Radio România Iaşi 103.300 0.8   Radio România Timişoara 94.800 1
17 Radio România Reşiţa 83.900 0.7   Radio România Reşiţa 81.100 0.6
18 Itsy Bitsy FM 54.900 0.2   Itsy Bitsy FM 65.600 0.3
19 Radio România Târgu Mureş 44.300 0.6   Radio România Târgu Mureş 62.600 0.5
20 Radio România Cluj 37.300 0.3   Radio România Cluj 56.900 0.5
21 Radio România Constanţa 32.600 0.4   Radio România Constanţa 29.900 0.2
22 Bucureşti FM 31.300 0.3   Bucureşti FM 16.100 0.1
23 Radio România Braşov FM 5.800 0   Radio România Braşov FM 2.000 0
  TOTAL 6.920.100 100   TOTAL 6.697.000 100

Cine au fost marii câştigători la nivel naţional? Digi şi Virgin Radio

Kiss FM este cel mai ascultat radio din România. Postul a avut o medie zilnică de peste 2,2 milioane de ascultători, potrivit valului de primăvară. 

Locul secund i-a revenit, ca de obicei, postului Radio ZU, cu peste 1,8 milioane de ascultători, în timp ce Radio România Actualităţi a fost pe trei, cu 1,6 milioane de ascultători. 

În timp ce mai toate posturile de radio au avut scăderi de audienţă de la un val de primăvară la altul, Digi Fm a câştigat ascultători în ţară. Postul grupului RCS a avut 965.000 de ascultători în perioada amintită, în creştere cu peste 83.000 de ascultători 

Creşteri importante au mai înregistrat şi Magic FM, cu un plus de aproape 25.000 de ascultători, Virgin radio, cu un plus de 31.000, şi Rock FM, cu 18.000. 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valurile ianuarie - aprilie 2021 şi ianuarie - aprilie 2022:

  NAŢIONAL Primavara 2021     NAŢIONAL Primavara 2022  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)   Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)
1 Kiss FM 2.338.800 10.3   Kiss FM 2.248.500 10.7
2 Radio ZU 1.919.800 9.1   Radio ZU 1.826.400 9.3
3 Radio România Actualităţi 1.873.500 13.8   Radio România Actualităţi 1.664.900 12.9
4 Europa FM 1.601.800 9.4   Europa FM 1.504.500 10.2
5 Digi FM 882.100 4.4   Digi FM 965.800 4.7
6 Magic FM 835.100 4.6   Magic FM 860.000 5.1
7 Pro FM 729.000 2.8   Pro FM 677.900 3
8 Virgin Radio 568.500 3.2   Virgin Radio 599.800 2.8
9 Antena Satelor 454.200 3.9   Rock FM 459.100 2
10 Rock FM 440.900 2   Antena Satelor 439.800 4
11 Radio România Iaşi 337.300 1.9   Radio România Iaşi 313.500 1.7
12 Radio România Oltenia Craiova 302.400 1.7   Radio România Oltenia Craiova 242.500 1.4
13 Radio România Cultural 261.200 0.9   Radio România Cultural 233.200 0.8
14 Radio România Timişoara 207.500 0.9   Radio România Timişoara 185.800 1
15 Naţional FM 201.300 1   Naţional FM 162.600 0.8
16 Radio România Reşiţa 151.400 0.8   Radio România Reşiţa 155.500 0.8
17 Guerrilla 141.100 0.6   Guerrilla 133.400 0.7
18 Radio România Târgu Mureş 112.500 0.9   Radio România Târgu Mureş 111.900 0.9
19 Radio România Cluj 90.500 0.4   Radio România Cluj 94.300 0.5
20 Itsy Bitsy FM 75.200 0.2   Itsy Bitsy FM 88.800 0.2
21 Radio România Constanţa 70.300 0.5   Bucureşti FM 51.900 0.3
22 Bucureşti FM 51.200 0.3   Radio România Constanţa 46.300 0.3
23 Radio România Braşov FM 10.500 0   Radio România Braşov FM 2.000 0
  TOTAL 11.378.600 100   TOTAL 11.013.600 100
 
*total populaţie peste 11 ani

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Eşantionul pentru studiul de audienţă radio are un volum de 10.133 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1,0%. În mediul urban s-au realizat 7.401 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.732 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.802 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Alin: ba chiar trebuie, mai ales ca vorbim de aproape 8 luni consecutive cu aceleasi echipe de Morning Show in studiouri, nu vad nicio diferenta majora intre valul III si valul I: aceleasi echipe, constant, aceleasi perioade de vacante. Nu stiu de unde pana unde s-a impamantenit acest obicei, de a face comparatii la 1 an distanta si ce relevanta au mai ales acum cand in urma cu un an era Pandemie, lumea statea pe acasa mai mults samd. As compara valurile consecutiv, datele sunt mai proaspete, mai relevante pentru Agentii si Clienti, sistemul de referinta acelasi.
  • @ Lumea s-a prins, dar aparent tu nu te-ai prins. Nu poti compara valul precendet (valul de toamna/iarna) cu valul de primavara, alte obiceiuri de consum. Compari valuri din aceeasi perioada ca sa fie elocvent.
  • @Edmond Dantes: Exarhu/Rock a pierdut 23.000 ascultatori pe National si 10.000 pe Bucuresti fata de valul precedent, i-a scazut si cota de piata la greu, probabil nu mai vin asa des comediantii, adevaratii realizatori ai emisiunii. Guerrilla a crescut la greu, cu cate 20.000 de ascultatori atat pe National, cat si pe Bucuresti.
  • Chill fm pe online e super cu toate ca nu are o bibleoteca mare.
  • @Dobrovolski: care crestere? De la 141000 la 133000? :)) Poate la voi, la PSD, asa se calculeaza cresterea, in modul!
  • Vai ce a mai crescut Radio Guerrilla PSD , de pe locul 11 tot pe locul 11 si pe national de pe 17 tot pe 17 in scădere abrupta. Ce mai performanța face Dovrovolski , incredibil .
  • @anita
    Mediocritatea publicului "premium" de la noi e indicata de cifrele umflate ale lui Exarhu. Omul nu are mai mult de doua marote pe care le mesteca de 30 de ani.
    La Guerrilla, pe vremuri, toate emisiunile lui erau despre "fetele grasutze, cu acnee, studente la litere" si despre "batranii cu pungi de plastic". Un umor ieftin sau targhetat pe categorii vulnerabile. Cand nu suna nimeni in emisiune, ii punea pe cei de la Catavencii sa sune si sa-i dea material. Povestesc si acum cei de la Catavencii.
    La rock fm si-a adus o armata de copywriteri si producatori cu cap care ii fac emisiunea.
    N-am inteles niciodata cum "piata" i-a tot ridicat statuie acestui om.
  • Ce a facut Exarhu pe matinal, paginademedia? La ultimele sondaje i-ati ridicat statuie
  • Ce a facut Exarhu pe matinal, paginademedia? La ultimele sondaje i-ati ridicat statuie
  • @Popescu, EuropaFm considera audientele dupa marketshare (timpul de ascultare), care e mai mare decat al Kiss & Zu
    Europa 11.7, Kiss 10.3, Zu 9.2
  • De ce se lauda EuropaFM ca ar fi pe primul loc in orase? Eu vad ca sunt pe 3 in urban, dupa Kiss si Zu. Astia au alt sondaj sau mint cu nerusinare?
  • @Cristi, nu doar Atomic TV ia conținut de pe YouTube, ci și alte posturi precum București TV, Party Mix și Disco Mix mai preiau conținut de pe YouTube.

    În plus, Atomic TV a început să dea și clipuri fanmade, și remixuri.
  • Kiss e pe primul loc doar ca acoperire. La programe si muzica, aceleasi chestii de ani de zile. Am redescoperit frumusetea si utlilitatea posturilor locale. Sic!
  • @Anita - Ubuversul de sondare raportat la nr total de rezidenti a fost updatat acum aproape doi ani fix din acest considerent. Asa ca scaderea interesului pentru acest produs denumit radio este reprezentata aici de o cifra accurate. M-am gandit si la asta, nu deschid gura aiurea.

Trimite un comentariu

sus