Skip to main content

Care au fost cele mai ascultate posturi de radio în primăvara acestui an. Transformările Chill FM şi Vibe FM au venit cu scăderi de audienţe

 
Care au fost cele mai ascultate posturi de radio în primăvara acestui an. Transformările Chill FM şi Vibe FM au venit cu scăderi de audienţe

Audienţe radio primăvară 2022. Radio ZU şi Kiss FM sunt, ca de obicei, primele în topul audienţelor, împăţindu-şi capitala, oraşele şi naţionalul, potrivit celui mai recent val de audienţe radio, pentru perioada ianaurie - aprilie 2022.  

Publicitate

Două rebrandinguri notabile au avut loc anul trecut şi ambele s-au lăsat cu scăderi de audienţe. Este vorba despre două posturi cu acoperire în Bucureşti. Vibe FM, devenit One World Radio şi Chill FM, devenit Digi 24 FM, care difuzează emisia televiziunii Digi 24.

Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audienţă realizat în perioada 10 ianuarie – 30 aprilie 2022, de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research:

BUCUREŞTI. Radio ZU rămâne regele în Capitală. Peste 212.000 de ascultători a avut postul în perioada analizată.

Postul este urmat de Radio România Actualităţi, care a stagnat la capitolul audienţă. 

Kiss FM urcă de pe poziţia a şasea, peste Rock FM, şi aterizează pe poziţia a treia, cu o medie de 146.000 de ascultători. 

Rock FM a coborât pe patru, cu 130.000 de ascultători. 

Scădere şi pentru Europa FM, însă postul îşi menţine poziţia a patra în audienţe, cu o medie de 125.000 de ascultători. 

Radio Guerrilla îşi menţine poziţia 11 în audienţe, dar cu cifre în creştere. Dacă în valul similar din 2021 postul avea 47.500 de ascultători, în cel mai recent val de primăvară postul a ajuns la aproape 53.000 de ascultători. 

Odată cu transformarea în One World Radio, postul Vibe FM a căzut în audienţă. A avut un minus de 12.000 de ascultători. 

Audienţa fostului Chill FM s-a prăbuşit după ce s-a transformat în Digi 24 FM, post ce difuzează emisia televiziunii Digi 24, după modelul Realiatea FM. De la o medie de aproape 31.000 de ascultători în Bucureşti, în valul de primăvară 2021, postul a căzut la doar 10.000 de ascultători în actualul val. 

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valurile ianuarie - aprilie 2021 şi ianuarie - aprilie 2022:

  BUCURESTI Primavara 2021     BUCURESTI Primavara 2022  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)   Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)
1 Radio ZU 216.600 10.7   Radio ZU 212.800 11.8
2 Radio România Actualităţi 182.800 14.6   Radio România Actualităţi 182.000 13.9
3 Rock FM 151.100 6.3   Kiss FM 146.700 5.9
4 Magic FM 142.000 6.4   Rock FM 129.000 5.6
5 Europa FM 141.800 8   Europa FM 125.900 8.2
6 Kiss FM 132.500 5.2   Magic FM 114.400 7.8
7 Romantic FM 102.400 5.1   Romantic FM 108.000 6.8
8 Pro FM 60.700 2.4   Pro FM 65.200 2.8
9 Digi FM 59.700 2   Virgin Radio 57.900 2.2
10 Virgin Radio 59.700 2.7   Digi FM 56.700 3.2
11 Guerrilla 47.500 2.2   Guerrilla 52.800 2.7
12 Dance FM 42.600 2.1   Dance FM 43.600 2.2
13 Naţional FM 35.300 1.8   Radio România Cultural 38.300 1.6
14 Digi24 FM 30.900 2.2   Antena Satelor 26.300 2.2
15 One World Radio 28.000 1.3   Itsy Bitsy FM 26.000 0.7
16 Radio România Cultural 27.700 1.5   Naţional FM 22.600 1.1
17 Itsy Bitsy FM 25.900 0.7   Gold FM 21.100 1.5
18 Antena Satelor 24.100 2.3   Impuls 20.800 1.4
19 Impuls 20.800 1   Radio România Muzical 20.100 1.1
20 Radio România Muzical 20.500 1.4   One World Radio 15.600 0.3
21 Bucureşti FM 14.300 0.8   Digi24 FM 9.700 0.2
22 Gold FM       Sport Total FM 8.300 0.3
23 Sport Total FM       Bucureşti FM 3.600 0.1
  TOTAL 1.135.000 100   TOTAL 1.064.500 100
*total populaţie peste 11 ani
 
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Europa FM urcă peste Radio România, la oraşe

Radio Kiss FM este, ca de obicei, liderul de la oraşe, cu peste 1,3 milioane de ascultători media, în valul de primăvară 2022. 

Postul se menţine la distanţă de locul al doilea, ocupat de Radio ZU, care a avut o medie de 1,1 milioane de ascultători la oraşe. Radio ZU a avut unele dintre cele mai mari scăderi de audienţă în această primăvară. Un minus de 166.000 de ascultători.  

Europa FM completează podiumul audienţelor radio, de data aceasta. Postul a ajuns peste Radio România Actualităţi, însă cele două posturi au cifre foarte aproapiate, aproape în marja de eroare. Ambele posturi au pierdut însă destul de mulţi ascultători faţă de valul de primăvară din 2021. 

Radio Guerrilla, ocupantul poziţiei 14 în audineţe, urcă un loc şi ajunge la 110.000 de ascultători. 

Audienţa posturilor de radio în mediul URBAN, în valurile ianuarie - aprilie 2021 şi ianuarie - aprilie 2022:

  URBAN Primavara 2021     URBAN Primavara 2022  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)   Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)
1 Kiss FM 1.409.800 9.7   Kiss FM 1.378.400 10.2
2 Radio ZU 1.282.000 9.9   Radio ZU 1.115.400 9.3
3 Radio România Actualităţi 1.125.100 13.8   Europa FM 1.055.700 11.7
4 Europa FM 1.122.700 11   Radio România Actualităţi 1.052.400 13.6
5 Magic FM 633.400 5.8   Magic FM 660.600 6.1
6 Digi FM 578.400 4.4   Digi FM 563.900 4.2
7 Pro FM 432.000 2.6   Virgin Radio 394.100 2.6
8 Virgin Radio 404.400 3.6   Pro FM 385.300 2.9
9 Rock FM 369.900 2.7   Rock FM 362.300 2.8
10 Radio România Cultural 181.900 1.2   Radio România Cultural 167.000 0.9
11 Antena Satelor 162.300 2.2   Radio România Iaşi 128.500 1.3
12 Radio România Oltenia Craiova 139.300 1   Antena Satelor 117.600 1.7
13 Naţional FM 137.600 1.1   Guerrilla 110.000 0.9
14 Guerrilla 120.900 0.8   Naţional FM 108.500 0.9
15 Radio România Timişoara 112.800 0.8   Radio România Oltenia Craiova 104.100 0.9
16 Radio România Iaşi 103.300 0.8   Radio România Timişoara 94.800 1
17 Radio România Reşiţa 83.900 0.7   Radio România Reşiţa 81.100 0.6
18 Itsy Bitsy FM 54.900 0.2   Itsy Bitsy FM 65.600 0.3
19 Radio România Târgu Mureş 44.300 0.6   Radio România Târgu Mureş 62.600 0.5
20 Radio România Cluj 37.300 0.3   Radio România Cluj 56.900 0.5
21 Radio România Constanţa 32.600 0.4   Radio România Constanţa 29.900 0.2
22 Bucureşti FM 31.300 0.3   Bucureşti FM 16.100 0.1
23 Radio România Braşov FM 5.800 0   Radio România Braşov FM 2.000 0
  TOTAL 6.920.100 100   TOTAL 6.697.000 100

Cine au fost marii câştigători la nivel naţional? Digi şi Virgin Radio

Kiss FM este cel mai ascultat radio din România. Postul a avut o medie zilnică de peste 2,2 milioane de ascultători, potrivit valului de primăvară. 

Locul secund i-a revenit, ca de obicei, postului Radio ZU, cu peste 1,8 milioane de ascultători, în timp ce Radio România Actualităţi a fost pe trei, cu 1,6 milioane de ascultători. 

În timp ce mai toate posturile de radio au avut scăderi de audienţă de la un val de primăvară la altul, Digi Fm a câştigat ascultători în ţară. Postul grupului RCS a avut 965.000 de ascultători în perioada amintită, în creştere cu peste 83.000 de ascultători 

Creşteri importante au mai înregistrat şi Magic FM, cu un plus de aproape 25.000 de ascultători, Virgin radio, cu un plus de 31.000, şi Rock FM, cu 18.000. 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valurile ianuarie - aprilie 2021 şi ianuarie - aprilie 2022:

  NAŢIONAL Primavara 2021     NAŢIONAL Primavara 2022  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)   Audienţa medie zilnică Daily Reach Market Share (%)
1 Kiss FM 2.338.800 10.3   Kiss FM 2.248.500 10.7
2 Radio ZU 1.919.800 9.1   Radio ZU 1.826.400 9.3
3 Radio România Actualităţi 1.873.500 13.8   Radio România Actualităţi 1.664.900 12.9
4 Europa FM 1.601.800 9.4   Europa FM 1.504.500 10.2
5 Digi FM 882.100 4.4   Digi FM 965.800 4.7
6 Magic FM 835.100 4.6   Magic FM 860.000 5.1
7 Pro FM 729.000 2.8   Pro FM 677.900 3
8 Virgin Radio 568.500 3.2   Virgin Radio 599.800 2.8
9 Antena Satelor 454.200 3.9   Rock FM 459.100 2
10 Rock FM 440.900 2   Antena Satelor 439.800 4
11 Radio România Iaşi 337.300 1.9   Radio România Iaşi 313.500 1.7
12 Radio România Oltenia Craiova 302.400 1.7   Radio România Oltenia Craiova 242.500 1.4
13 Radio România Cultural 261.200 0.9   Radio România Cultural 233.200 0.8
14 Radio România Timişoara 207.500 0.9   Radio România Timişoara 185.800 1
15 Naţional FM 201.300 1   Naţional FM 162.600 0.8
16 Radio România Reşiţa 151.400 0.8   Radio România Reşiţa 155.500 0.8
17 Guerrilla 141.100 0.6   Guerrilla 133.400 0.7
18 Radio România Târgu Mureş 112.500 0.9   Radio România Târgu Mureş 111.900 0.9
19 Radio România Cluj 90.500 0.4   Radio România Cluj 94.300 0.5
20 Itsy Bitsy FM 75.200 0.2   Itsy Bitsy FM 88.800 0.2
21 Radio România Constanţa 70.300 0.5   Bucureşti FM 51.900 0.3
22 Bucureşti FM 51.200 0.3   Radio România Constanţa 46.300 0.3
23 Radio România Braşov FM 10.500 0   Radio România Braşov FM 2.000 0
  TOTAL 11.378.600 100   TOTAL 11.013.600 100
 
*total populaţie peste 11 ani

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Eşantionul pentru studiul de audienţă radio are un volum de 10.133 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1,0%. În mediul urban s-au realizat 7.401 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.732 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.802 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cristi Cristi
    @FoarteBunaDimineata: păi trebuie să fii cel puțin *** ca să asculți aceleași *** lucrate la laptop, trase la indiggo, marca Carla's, Smiley sau mai știu eu ce licurici mai sunt pe la Global Records FM, pardon Kiss.

    @SobySobea: păi are dreptate. Legea e lege. Legea obligă cabliștii să așeze posturile în pachete tematice. Nu există loc de pachet principal, secundar, posturi de știri mari, mici, grup 1, grup 2, grup 3 etc. Dar la noi CNA-ul oricum e la ordin politic și cu fetișuri doar pe Nașul TV și News România. Altfel cum îți explici că avem Atomic licențiat să difuzeze clipuri de pe YouTube sau Păcuraru Star și Sportivă TV care de 8 luni au doar preluare Păcuraru PLUS - backup pt situația când vor da de dracu' iar pt. datoriile lăsate la Willbrook. :))))
  • Anita Anita
    365000 ascultatori care au inchis radioul? De ce ai spune asta? In ultimii 20 de ani milioane de romani au plecat din Romania. Unii spun ca sunt vreo 9 milioane de romani in afara Romaniei, cu sute de mii care emigreaza in fiecare an. Romania este tara din UE cu cel mai mare numar de emigranti. Romanii din diaspora nu intra in sondaje. Think again!
  • Anita Anita
    Pagina de media, comentariul lui Serban legat de ZU va face cinste? Si pe voi va doare mintea?
  • B.A.M B.A.M
    Păcat că nu există o modalitate OBIECTIVĂ de a se măsura audiențele posturilor de radio...
    (Sondajele sunt printre cele mai "după ureche" metode de măsurare, cel intervievat uitând că poate a ascultat un post local într-un anumit interval, iar în cadrul măsurătorii acel post e înlocuit cu unul cunoscut, în funcție de cum îl duce capul pe intervievat, la acel moment...)
  • Ale Ale
    S-a strecurat o greseala, Digi 24 FM, nu exista in valul de primavara 2021! Acele date sunt pentru Chill FM. Nu comparați mere cu pere!
  • Chill Chill
    @cristi Chil FM s-a transformat in Digi24 FM, in onair. Chill ul ramane acelasi post frumos doar online: :)
  • Cristi Cristi
    În seara asta, la 21.00, TVR face referendum pentru participarea României la edițiile viitoare Eurovision.
  • SobySobea SobySobea
    @Cristi, Adrian Sârbu nu suportă RCS & RDS din cauza că nu au pus Aleph News în primul pachet de știri, deși ei au pus Aleph News în al doilea pachet de știri.
    Ai văzut ce a declarat el la Aleph News diseară?
  • FoarteBunaDimineata FoarteBunaDimineata
    Ceea ce nu ati punctat este declinul total al radioului in ansamblu, prin pierderea a 365000 de ascultatori care pur si simplu au inchis radioul. Din astia 365000, 210000 i-a piedut kiss fm, care o fi primul la orase si-n urban si o fi castigat el cativa ascultatori in Bucuresti, dar are cea mai mare scadere din acest val. Si e o tendinta constanta. Postul scade de cateva valuri incoace si pare ca trage si celelalte radiouri dupa el…. Va mai aduceti aminte cand avea 2600000 de ascultatori?
  • Cristi Cristi
    @SobySobea: sunt mâhniți că îi pune PSD-ul să aleagă între a fi provider de servicii sau a deține televiziuni. :)))
  • SobySobea SobySobea
    @Cristi, văd că Digi 24 nu e doar cu Pfizer, ci cu propaganda PNL.
    Ce se întâmplă cu Digi 24?
  • Cristi Cristi
    Sunteți într-o eroare, dar n-ar fi prima oară. Chill FM nu s-a transformat în Digi 24 FM, din contră, Chill FM emite și acum, însă doar online și pe aplicație. Pe FM a fost introdus acel post de propagandă Pfizer și curcubee care îndemna școala să-i scape pe copii de gândirea părinților.
  • Șerban Șerban
    Te doare mintea când auzi că un post ca Radio ZU stă constant printre primele 3 locuri în toate categoriile.

Trimite un comentariu

sus