Skip to main content

PREMIERĂ. Exarhu, primul în Bucureşti pe comercial. În toamnă, tinerii au început ziua cu Morning Glory. Matinalul Rock FM l-a depăşit pe cel de la ZU

 
PREMIERĂ. Exarhu, primul în Bucureşti pe comercial. În toamnă, tinerii au început ziua cu Morning Glory. Matinalul Rock FM l-a depăşit pe cel de la ZU
AUDIENŢE RADIO 2021 - TOAMNĂ | MATINALE. Rock FM produce surpriza toamnei în Bucureşti! Pe publicul comercial (18-49 de ani), matinalul cu Răzvan Exarhu a trecut, în premieră, peste cel de la ZU, cu Buzdugan şi Morar, în Capitală. 
Publicitate
 
E drept că diferenţa dintre cele două emisiuni nu este mare, însă Morning Glory cu Exarhu a crescut de la un val la altul, în timp ce Morning ZU s-a aflat pe un trend descendent. 
 
Este pentru prima dată când un post de radio de hituri (Contemporary Hit Radio) este depăşit de o staţie "de nişă". Toate posturile de radio comerciale care au condus în Capitală de-a lungul timpului erau staţii CHR, cu hiturile orei - Radio 21, Kiss KM sau Radio ZU.
 
 
Matinalul Kiss revine în top trei în Bucureşti, în 2021, după ce în perioada similară din 2020 era abia pe şase pe publicul comercial. Cu Ionuţ Rusu şi Andrei Ciobanu, matinalul Kiss a fost primul, în rândul tinerilor, la oraşe şi în ţară.
 
Europa FM, cu al său matinal prezentat de Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia, s-a clasat pe patru în Capitală şi pe trei în mediul urban şi la nivel naţional pe publicul 18-49 de ani. 
 
Cifrele detaliate, în continuare: 

 
Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audienţă pe publicul comercial realizat în perioada 30 august – 12 decembrie 2021 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.:

BUCUREŞTI. Exarhu, mai ascultat ca Buzdugan şi Morar în Capitală


- Rock FM a dat cel mai ascultat matinal în rândul tinerilor, în toamna lui 2021. A înregistrat aproximativ 75.700 de ascultători, faţă de 53.400 în valul similar din 2020. 

- ZU a coborât pe doi, la diferenţă mică ce-i drept de lider, cu 74.100 de asculători cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani. În aceeaşi perioadă a anului 2020, emisiunea lui Buzdugan şi Morar număra 92.000 de ascultători. 

- Kiss FM completează podiumul, cu 45.000 de ascultători tineri în toamna lui 2021. Staţia a urcat, prin comparaţie cu perioada similară din 2020, când avea 33.000 şi ocupa locul şase. 

- Europa FM s-a clasat pe patru în Capitală, cu emisiunea de dimineaţă, şi a numărat 41.300 de ascultători. 

- Următorul matinal din top a fost cel al Magic FM, cu 38.600 de ascultători tineri. Câteva poziţii în top a urcat şi matinalul de la Digi FM, care înregistrat în toamna lui 2021 aproximativ 20.000 de ascultători. 

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL (18-49 de ani):Publicitate
  BUCURESTI COMERCIAL 2020 Daily Reach - persoane 2020 Market Share 2020   BUCURESTI COMERCIAL 2021 Daily Reach - persoane 2021 Market Share 2021
  T O T A L 456.300 100.0   T O T A L 416.600 100.0
1 ZU 92.800 17.2   Rock FM 75.700 15.4
2 Rock FM 53.400 8.6   ZU 74.100 14.6
3 Europa FM 51.400 12.0   Kiss FM 45.100 9.3
4 Magic FM 40.200 8.0   Europa FM 41.300 7.4
5 Guerrila 38.300 7.9   Magic FM 38.600 6.9
6 Kiss FM 33.300 4.8   Virgin Radio 21.700 3.8
7 Virgin Radio 28.800 4.2   Digi FM 20.700 3.4
8 Dance FM 26.300 3.6   Actualitati 19.700 4.0
9 Actualitati 24.100 5.0   ProFM 18.400 2.4
10 Romantic FM 16.900 2.4   Romantic FM 17.300 3.8
11 Digi FM 15.100 2.2   Guerrila 16.000 3.8
12 ProFM 14.600 2.5   Dance FM 15.400 2.4
13 National FM 12.000 1.6   Impuls 13.600 4.1
14 Smart Radio 11.200 1.9   National FM 13.500 2.1
15 Impuls 10.900 1.9   Itsy Bitsy 10.400 1.0
16 Chill FM 7.400 1.4   Muzical 7.700 1.4
17 Ant. Satelor 4.000 1.7   Digi24 FM 6.000 0.6
18 Vibe FM 3.900 0.6   One World Radio 4.000 0.5
19 Cultural 3.600 0.6   Ant. Satelor 2.900 0.7
20 Itsy Bitsy 3.400 0.2   Cultural 2.500 0.3
21 Tananana 3.100 0.5   Bucuresti FM 1.300 0.1
22 Bucuresti FM 1.800 0.1   Tananana 0.0 0.0
23 Muzical 1.300 0.2        
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

URBAN. Fără mari schimbări la oraşe: Kiss, ZU şi Europa FM în top trei. Rock FM creşte şi pe urban


- Matinalul de la Kiss FM, cu Rusu şi Andrei, rămâne lider în mediul urban, cu cifre constante de la un val la altul. Emisiunea a înregistrat jumătate de milion de ascultători tineri de la oraşe, în toamna anului 2021. 
- Morning ZU, cu Buzdugan şi Morar, a pus Radio ZU pe locul secund în top, tot cu cifre constante: a numărat 453.000 de ascultători. 
- Podiumul a fost completat de Europa FM, cu Deşteptarea prezentată de Petreanu, Zafiu şi Pastia. Şi aici cifrele au fost constante de la un val la altul: aproximativ 357.000 de ascultători tineri. 
- Magic şi Digi FM, cu 215.000, respectiv 208.000 de ascultători. Digi FM a avut cifre constante, în timp ce Magic FM a numărat ascultători în plus. 
- Rock FM a urcat şi la oraşe, în toamna lui 2021. A numărat 185.000 de ascultători, comparativ cu 148.000 în aceeaşi perioadă din 2020. 
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  URBAN COMERCIAL 2020 Daily Reach - persoane 2020 Market Share 2020   URBAN COMERCIAL 2021 Daily Reach - persoane 2021 Market Share 2021
  T O T A L 2.591.000 100.0   T O T A L 2.588.900 100.0
1 Kiss FM 502.300 14.6   Kiss FM 506.300 14.7
2 ZU 460.500 16.0   ZU 453.000 13.9
3 Europa FM 367.900 13.4   Europa FM 357.400 12.6
4 Digi FM 207.600 6.0   Magic FM 215.500 7.5
5 Magic FM 184.300 5.5   Digi FM 208.800 6.9
6 Virgin Radio 167.900 3.9   Rock FM 185.200 5.8
7 Actualitati 151.300 5.0   Actualitati 148.500 5.0
8 Rock FM 148.200 4.1   Virgin Radio 142.000 3.1
9 ProFM 108.600 2.9   ProFM 84.300 2.5
10 Guerrilla 66.900 2.3   National FM 41.400 1.0
11 National FM 43.400 1.5   Guerrilla 39.100 1.2
12 Craiova 20.600 0.8   Ant. Satelor 13.500 0.5
13 Ant. Satelor 19.800 1.1   Craiova 12.900 0.5
14 Resita 19.500 0.4   Cultural 12.600 0.3
15 Iasi 18.400 0.4   Iasi 11.100 0.4
16 Cultural 16.900 0.6   Timisoara 8.300 0.4
17 Timisoara 15.000 0.7   Cluj 7.400 0.2
18 Tg. Mures 5.400 0.1   Bucuresti FM 6.500 0.2
19 Bucuresti FM 4.800 0.1   Constanta 6.100 0.2
20 Constanta 3.8 0.2   Resita 6.0 0.2
21 Cluj 1.5 0.1   RR Brasov FM 0.0 0.0
22 RR Brasov FM 0.0 0.0   Tg. Mures 0.0 0.0
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

NAŢIONAL. Rusu şi Andrei pe 1, Buzdugan şi Morar pe 2, Petreanu, Zafiu şi Pastia pe 3


- Kiss FM a dat cel mai ascultat matinal şi în ţară, în rândul tinerilor. Cifrele au fost într-o uşoară scădere de la un val la altul. În toamna lui 2021 a numărat 877.000 de ascultători tineri. 

- Matinalul de la ZU, cu Buzdu şi Morar, a fost pe doi, în creştere. De la 674.000 de ascultători, a ajuns la 754.000 în toamna lui 2021. 

- A urcat puţin şi matinalul cu Petreanu, Zafiu şi Pastia, în ţară. A ajuns la 544.000 de ascultători, de la 526.000 în valul precedent (2020). 

- Matinalele de la Digi FM şi Magic FM au completat top cinci, cu 376.000, respectiv 288.000 de ascultători. 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  NATIONAL COMERCIAL 2020 Daily Reach - persoane 2020 Market Share 2020   NATIONAL COMERCIAL 2021 Daily Reach - persoane 2021 Market Share 2021
  T O T A L 4.183.100 100.0   T O T A L 4.295.800 100.0
1 Kiss FM 900.600 16.4   Kiss FM 877.400 15.5
2 ZU 674.500 14.9   ZU 754.200 14.7
3 Europa FM 526.600 11.4   Europa FM 544.300 11.0
4 Digi FM 352.200 6.4   Digi FM 376.700 8.0
5 Virgin Radio 244.400 3.6   Magic FM 288.600 6.0
6 Magic FM 238.700 4.6   Actualitati 242.000 4.6
7 Actualitati 209.600 4.4   Rock FM 216.300 4.1
8 Rock FM 200.200 3.3   Virgin Radio 192.600 2.9
9 ProFM 178.800 3.1   ProFM 144.500 2.4
10 Guerrilla 81.000 1.7   National FM 69.600 1.2
11 Ant. Satelor 76.700 2.3   Guerrilla 50.700 1.0
12 Iasi 69.700 1.7   Ant. Satelor 45.000 0.8
13 Craiova 61.100 1.7   Iasi 40.800 1.0
14 National FM 51.500 1.0   Craiova 27.200 0.6
15 Resita 33.500 0.4   Timisoara 25.600 0.9
16 Cultural 23.500 0.5   Cultural 20.500 0.2
17 Timisoara 22.000 0.6   Resita 18.400 0.3
18 Tg. Mures 5.400 0.1   Cluj 13.600 0.2
19 Bucuresti FM 4.800 0.0   Constanta 11.300 0.3
20 Cluj 4.400 0.1   Bucuresti FM 6.500 0.1
21 Constanta 3.8 0.1   RR Brasov FM 0.0 0.0
22 RR Brasov FM 0.0 0.0   Tg. Mures 0.0 0.0
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Unu unu unu doua sute
    Te rog nu mai incerca sa ascunzi sub birou cifrele. Pe Bucuresti in valul acesta de masuratori matinalul lui Dobro a avut cea mai severa cadere 38300 de asultatori in 2020 vs 16000 in 2021. Iar publicu premium nu e la Zimnicea.
  • @unu unu doua sute
    Fals. Invata sa citesti cifrele te rog.
    16000 de ascultatori pe Bucuresti. Cea mai mare cadere a audientei pe Bucuresti a marinalelor. De la 38300 la 16000 de ascultatori. In concluzie matinalul lui Dobro s-a dus pe topogan rau de tot, chiar tragic. Sa pierzi peste 54% din audienta intr-un singur an doar pe mana ta e o performanta. Gura bate portofelul.
  • Dobro si Popescu rugati-va de Husar sa va scoata din ***.El e cel care a construit radioul si doar el va mai poate salva de la un final jalnic!
  • Îmi pare rău de Guerrilla, și îmi pare rău că se prefac că nu s-a întamplat nimic, sau poate chiar nu realizează situația în care sunt. Au plecat foarte mulți oameni buni, pe care au încercat să îi înlocuiască cu oameni deja în radio, le au dat atribuții noi.
    De exemplu Matei se ocupă de muzică, inlocuindu-l pe Alexandru Anghel, sorry dar nu se compară... și muzica care e acum pe radio contribuie la migrarea ascultătorilor (Dua Lipa, Beyonce, Post Malone, Bieber, Ariana Grande, really? Asta ascultă managerii și intelectualii? )
    Mai nou Matei a preluat și emisiunea lui Gojira...:(((
    Dar cel mai mult a contribuit "locomotiva" radioului, matinalul, direcția în care s-a dus Dobro. Și nu ar fi fost o problemă, faptul că spune lucruri pe care nu le auzim in bula noastră, daca ar fi fost cineva la fel de documentat că el care să îl contrazică din când în când măcar, ce încearcă Sorin mai tare mă enervează.
  • Hahaaa
    Dobro zice ca Rock fm a devenit mai comercial?
    Pai bine mai hipstere, stai cu putinii aia destepti (care se tot imputineaza de la an la an). Stai acolo cu aroganta ta si cu cei doi trei hipsterasi care sunt de o superficialitate incredibila. In curand o sa va asculte doar regizorul de emisie, atunci vei putea striga in gura mare: SINELE INVINGE!
  • Eduard, draga, 111.200 este Daily Reachul Radio Guerrilla pe National. 111.200, nu cat spui tu. Mai uita-te o data.
  • Cineva pomenea de segmantul ABCD+. Tocmai segmentul premium al celor cu studii superioare si al celor cu afaceri mici si mijlocii a migrat spre alte radiouri. Au mai ramas doar intelectualii si afaceristii din Teleorman si Buzau. Asta la vista Guerilla !
  • Prea multe vorbe se rostogolesc delirant in ultimele comentarii. Sa fie clar pentru toata lume ca adevarul consta in cifrele masuratorilor. Guerilla de azi nu mai are nimic de-a face cu Guerilla de acum 17 ani . Cum nici Catavencii actuali nu sunt nici a saptea spita la caruta din Academia Catavencu de pe vremuri. Oamenii care au construit brandul Guerilla au plecat in alte zari sau au cam expirat odata cu varsta si cei ramasi nu se ridica la nivelul generatiei de aur din 2005.
    Managemantul amatorial, lipsa unui marketing modern si emisiuni facute pe genuche (incepand cu matinalul si terminand cu jalnica emisiune roz) imbinate cu haosul muzical au ajutat la aceasta incredibila cifra candva in masuratori, respectiv 16000 de ascutatori.
    Cei cu studii superioare si cu businessuri s-au carat demult satuli de subiecte caraghioase gen Dragnea, Trump sau de miorlaituril bisericoase cu aere pseudopsihologice.
    E nevoie de schimbare si de aer proaspat altfel portiile bugetellor pe anul acests s-au cam inchis. Cine are urechi sa auda si cine nu vrea macar sa aiba bunul simt si sa taca.
    Razvan Exarhu
  • Radio Guerilla are o medie zilnica de 111.200 ascultatori pe National care vor mai mult de la viata decat 100 de melodii rock obosite difuzate la disperare si stand up comedy. Nu mai comparati mere cu pere, mai, mai. Intrebati o trupa romaneasca cei i se spune cand se duce la RockFM: “nu va difuzam, nu treceti de focus grupuri”. Intrebati. Cu cat se reduce universul cu atat cifrele sint mai putin exacte…
  • Exarhu a lucrat la Radio Guerrilla mai putin de 1 an, numele l-a dat Tetelu, nu el, iar Brandul l-a costruit in linii mari echipa de acum in 17 ani de radio adevarat si zeci de premii la festivaluri de publicitate. Mai terminati cu Exarhu si Radio Guerrilla. E ca si cum un tip are o aventura cu o tipa si fac un copil, ii paraseste inainte de a se naste, si peste 18 ani, cand copilul ia Nobelul, se cere brusc tata pe la Maruta si zice: uite ce copil extraordinar am.
  • @Dobro Tu iei doar ce îți convine, refuzi să vezi problemele. Dacă vrei să o luăm altfel, o luăm. Dpdv procentual Cultural și Muzical sigur au peste 80% al vostru. Dpdv numeric cei de pe primele locuri au mai mult decât voi. Oricum vrei să o iei, nu ieșiți bine.
  • @Dobro: 80 la suta din puțin( autocorectul băga Putin:) ) înseamnă și mai putin. Fă un calcul și afla cati ascultători premium au aia de la Rock chiar dacă nu au procent de 80 la suta:) probabil dublu fata de cât aveți voi. e grea matematica chiar și la marketing. succes!
  • Tocmai pentru ca suntem criticati inseamna ca noi contam, facem ceva diferit fata de tot comercialismul din spatiul romancesc si suntem mai buni ca restul, iar ascultatorii sunt putini dar cei intelectuali!
    Daca Rock FM a crescut, inseamna ca sunt comerciali!
  • @“Dobro”
    Nu prea stii sa citesti cifrele di spatele valului de toamna . Masuratorile dau tonul bugetelor. Tocmai pe cei cu studii superioare si pe oamenii de afaceri ia-ti pierdut prin aroganta de tip trumpisto-dragnist. La revedere.
    Once Upon a Time Guerilla . Sorry guy .
  • Alceva nu mai aveti de comentat ?
    S-au dus pe topogan si isi bat joc de un brand care cu ani buni in urma era premium. Nu au inteles nimic din ce se intampla in zilele noastre in media, muzica, in viata de zi cu zi. Dragnea, Trump, Roz, Sinele lui Burebista, antivaccinism, Djocovik si multe alte emisiuni si subiecte ce nu au nimic in comun cu prezentul real. Traiesc din gloria Guerllei cu Exarhu, Vintila, Craioveanu, Iulian Tanase, etc. ajunge. N
    Era sa uit : bravo Exarhu !

Trimite un comentariu

sus