Skip to main content

PREMIERĂ. Exarhu, primul în Bucureşti pe comercial. În toamnă, tinerii au început ziua cu Morning Glory. Matinalul Rock FM l-a depăşit pe cel de la ZU

 
PREMIERĂ. Exarhu, primul în Bucureşti pe comercial. În toamnă, tinerii au început ziua cu Morning Glory. Matinalul Rock FM l-a depăşit pe cel de la ZU
AUDIENŢE RADIO 2021 - TOAMNĂ | MATINALE. Rock FM produce surpriza toamnei în Bucureşti! Pe publicul comercial (18-49 de ani), matinalul cu Răzvan Exarhu a trecut, în premieră, peste cel de la ZU, cu Buzdugan şi Morar, în Capitală. 
Publicitate
 
E drept că diferenţa dintre cele două emisiuni nu este mare, însă Morning Glory cu Exarhu a crescut de la un val la altul, în timp ce Morning ZU s-a aflat pe un trend descendent. 
 

Este pentru prima dată când un post de radio de hituri (Contemporary Hit Radio) este depăşit de o staţie "de nişă". Toate posturile de radio comerciale care au condus în Capitală de-a lungul timpului erau staţii CHR, cu hiturile orei - Radio 21, Kiss KM sau Radio ZU.
 
 
Matinalul Kiss revine în top trei în Bucureşti, în 2021, după ce în perioada similară din 2020 era abia pe şase pe publicul comercial. Cu Ionuţ Rusu şi Andrei Ciobanu, matinalul Kiss a fost primul, în rândul tinerilor, la oraşe şi în ţară.
 
Europa FM, cu al său matinal prezentat de Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia, s-a clasat pe patru în Capitală şi pe trei în mediul urban şi la nivel naţional pe publicul 18-49 de ani. 
 
Cifrele detaliate, în continuare: 

 
Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audienţă pe publicul comercial realizat în perioada 30 august – 12 decembrie 2021 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.:

BUCUREŞTI. Exarhu, mai ascultat ca Buzdugan şi Morar în Capitală


- Rock FM a dat cel mai ascultat matinal în rândul tinerilor, în toamna lui 2021. A înregistrat aproximativ 75.700 de ascultători, faţă de 53.400 în valul similar din 2020. 

- ZU a coborât pe doi, la diferenţă mică ce-i drept de lider, cu 74.100 de asculători cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani. În aceeaşi perioadă a anului 2020, emisiunea lui Buzdugan şi Morar număra 92.000 de ascultători. 

- Kiss FM completează podiumul, cu 45.000 de ascultători tineri în toamna lui 2021. Staţia a urcat, prin comparaţie cu perioada similară din 2020, când avea 33.000 şi ocupa locul şase. 

- Europa FM s-a clasat pe patru în Capitală, cu emisiunea de dimineaţă, şi a numărat 41.300 de ascultători. 

- Următorul matinal din top a fost cel al Magic FM, cu 38.600 de ascultători tineri. Câteva poziţii în top a urcat şi matinalul de la Digi FM, care înregistrat în toamna lui 2021 aproximativ 20.000 de ascultători. 

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL (18-49 de ani):Publicitate
  BUCURESTI COMERCIAL 2020 Daily Reach - persoane 2020 Market Share 2020   BUCURESTI COMERCIAL 2021 Daily Reach - persoane 2021 Market Share 2021
  T O T A L 456.300 100.0   T O T A L 416.600 100.0
1 ZU 92.800 17.2   Rock FM 75.700 15.4
2 Rock FM 53.400 8.6   ZU 74.100 14.6
3 Europa FM 51.400 12.0   Kiss FM 45.100 9.3
4 Magic FM 40.200 8.0   Europa FM 41.300 7.4
5 Guerrila 38.300 7.9   Magic FM 38.600 6.9
6 Kiss FM 33.300 4.8   Virgin Radio 21.700 3.8
7 Virgin Radio 28.800 4.2   Digi FM 20.700 3.4
8 Dance FM 26.300 3.6   Actualitati 19.700 4.0
9 Actualitati 24.100 5.0   ProFM 18.400 2.4
10 Romantic FM 16.900 2.4   Romantic FM 17.300 3.8
11 Digi FM 15.100 2.2   Guerrila 16.000 3.8
12 ProFM 14.600 2.5   Dance FM 15.400 2.4
13 National FM 12.000 1.6   Impuls 13.600 4.1
14 Smart Radio 11.200 1.9   National FM 13.500 2.1
15 Impuls 10.900 1.9   Itsy Bitsy 10.400 1.0
16 Chill FM 7.400 1.4   Muzical 7.700 1.4
17 Ant. Satelor 4.000 1.7   Digi24 FM 6.000 0.6
18 Vibe FM 3.900 0.6   One World Radio 4.000 0.5
19 Cultural 3.600 0.6   Ant. Satelor 2.900 0.7
20 Itsy Bitsy 3.400 0.2   Cultural 2.500 0.3
21 Tananana 3.100 0.5   Bucuresti FM 1.300 0.1
22 Bucuresti FM 1.800 0.1   Tananana 0.0 0.0
23 Muzical 1.300 0.2        
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

URBAN. Fără mari schimbări la oraşe: Kiss, ZU şi Europa FM în top trei. Rock FM creşte şi pe urban


- Matinalul de la Kiss FM, cu Rusu şi Andrei, rămâne lider în mediul urban, cu cifre constante de la un val la altul. Emisiunea a înregistrat jumătate de milion de ascultători tineri de la oraşe, în toamna anului 2021. 
- Morning ZU, cu Buzdugan şi Morar, a pus Radio ZU pe locul secund în top, tot cu cifre constante: a numărat 453.000 de ascultători. 
- Podiumul a fost completat de Europa FM, cu Deşteptarea prezentată de Petreanu, Zafiu şi Pastia. Şi aici cifrele au fost constante de la un val la altul: aproximativ 357.000 de ascultători tineri. 
- Magic şi Digi FM, cu 215.000, respectiv 208.000 de ascultători. Digi FM a avut cifre constante, în timp ce Magic FM a numărat ascultători în plus. 
- Rock FM a urcat şi la oraşe, în toamna lui 2021. A numărat 185.000 de ascultători, comparativ cu 148.000 în aceeaşi perioadă din 2020. 
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  URBAN COMERCIAL 2020 Daily Reach - persoane 2020 Market Share 2020   URBAN COMERCIAL 2021 Daily Reach - persoane 2021 Market Share 2021
  T O T A L 2.591.000 100.0   T O T A L 2.588.900 100.0
1 Kiss FM 502.300 14.6   Kiss FM 506.300 14.7
2 ZU 460.500 16.0   ZU 453.000 13.9
3 Europa FM 367.900 13.4   Europa FM 357.400 12.6
4 Digi FM 207.600 6.0   Magic FM 215.500 7.5
5 Magic FM 184.300 5.5   Digi FM 208.800 6.9
6 Virgin Radio 167.900 3.9   Rock FM 185.200 5.8
7 Actualitati 151.300 5.0   Actualitati 148.500 5.0
8 Rock FM 148.200 4.1   Virgin Radio 142.000 3.1
9 ProFM 108.600 2.9   ProFM 84.300 2.5
10 Guerrilla 66.900 2.3   National FM 41.400 1.0
11 National FM 43.400 1.5   Guerrilla 39.100 1.2
12 Craiova 20.600 0.8   Ant. Satelor 13.500 0.5
13 Ant. Satelor 19.800 1.1   Craiova 12.900 0.5
14 Resita 19.500 0.4   Cultural 12.600 0.3
15 Iasi 18.400 0.4   Iasi 11.100 0.4
16 Cultural 16.900 0.6   Timisoara 8.300 0.4
17 Timisoara 15.000 0.7   Cluj 7.400 0.2
18 Tg. Mures 5.400 0.1   Bucuresti FM 6.500 0.2
19 Bucuresti FM 4.800 0.1   Constanta 6.100 0.2
20 Constanta 3.8 0.2   Resita 6.0 0.2
21 Cluj 1.5 0.1   RR Brasov FM 0.0 0.0
22 RR Brasov FM 0.0 0.0   Tg. Mures 0.0 0.0
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

NAŢIONAL. Rusu şi Andrei pe 1, Buzdugan şi Morar pe 2, Petreanu, Zafiu şi Pastia pe 3


- Kiss FM a dat cel mai ascultat matinal şi în ţară, în rândul tinerilor. Cifrele au fost într-o uşoară scădere de la un val la altul. În toamna lui 2021 a numărat 877.000 de ascultători tineri. 

- Matinalul de la ZU, cu Buzdu şi Morar, a fost pe doi, în creştere. De la 674.000 de ascultători, a ajuns la 754.000 în toamna lui 2021. 

- A urcat puţin şi matinalul cu Petreanu, Zafiu şi Pastia, în ţară. A ajuns la 544.000 de ascultători, de la 526.000 în valul precedent (2020). 

- Matinalele de la Digi FM şi Magic FM au completat top cinci, cu 376.000, respectiv 288.000 de ascultători. 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  NATIONAL COMERCIAL 2020 Daily Reach - persoane 2020 Market Share 2020   NATIONAL COMERCIAL 2021 Daily Reach - persoane 2021 Market Share 2021
  T O T A L 4.183.100 100.0   T O T A L 4.295.800 100.0
1 Kiss FM 900.600 16.4   Kiss FM 877.400 15.5
2 ZU 674.500 14.9   ZU 754.200 14.7
3 Europa FM 526.600 11.4   Europa FM 544.300 11.0
4 Digi FM 352.200 6.4   Digi FM 376.700 8.0
5 Virgin Radio 244.400 3.6   Magic FM 288.600 6.0
6 Magic FM 238.700 4.6   Actualitati 242.000 4.6
7 Actualitati 209.600 4.4   Rock FM 216.300 4.1
8 Rock FM 200.200 3.3   Virgin Radio 192.600 2.9
9 ProFM 178.800 3.1   ProFM 144.500 2.4
10 Guerrilla 81.000 1.7   National FM 69.600 1.2
11 Ant. Satelor 76.700 2.3   Guerrilla 50.700 1.0
12 Iasi 69.700 1.7   Ant. Satelor 45.000 0.8
13 Craiova 61.100 1.7   Iasi 40.800 1.0
14 National FM 51.500 1.0   Craiova 27.200 0.6
15 Resita 33.500 0.4   Timisoara 25.600 0.9
16 Cultural 23.500 0.5   Cultural 20.500 0.2
17 Timisoara 22.000 0.6   Resita 18.400 0.3
18 Tg. Mures 5.400 0.1   Cluj 13.600 0.2
19 Bucuresti FM 4.800 0.0   Constanta 11.300 0.3
20 Cluj 4.400 0.1   Bucuresti FM 6.500 0.1
21 Constanta 3.8 0.1   RR Brasov FM 0.0 0.0
22 RR Brasov FM 0.0 0.0   Tg. Mures 0.0 0.0
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Dinu Dinu
    @“Dobro”
    Nu prea stii sa citesti cifrele di spatele valului de toamna . Masuratorile dau tonul bugetelor. Tocmai pe cei cu studii superioare si pe oamenii de afaceri ia-ti pierdut prin aroganta de tip trumpisto-dragnist. La revedere.
    Once Upon a Time Guerilla . Sorry guy .
  • Ana Ana
    Alceva nu mai aveti de comentat ?
    S-au dus pe topogan si isi bat joc de un brand care cu ani buni in urma era premium. Nu au inteles nimic din ce se intampla in zilele noastre in media, muzica, in viata de zi cu zi. Dragnea, Trump, Roz, Sinele lui Burebista, antivaccinism, Djocovik si multe alte emisiuni si subiecte ce nu au nimic in comun cu prezentul real. Traiesc din gloria Guerllei cu Exarhu, Vintila, Craioveanu, Iulian Tanase, etc. ajunge. N
    Era sa uit : bravo Exarhu !
  • Dobro Dobro
    O avea putini ascultatori Radio Guerrilla, dar sunt mai buni ca cei de la Rock FM! Daca va uitati pe demografice, o sa vedeti ca 80% din ascultatorii Radio Guerrilla sunt din segmentul ABCD+, adica intelectuali, studii superioare si oameni de afaceri!
  • Remington Steele Remington Steele
    @Radio Guerrilla
    Eu sunt unul dintre cei care a renunțat să vă mai asculte matinalul de la 7 la 11 și o mai fac doar când îmi aduc aminte.
    - Când omul vostru principal de știri face confuzie între Slovenia si Slovacia, iar când i se atrage atenția în mesaje, zice: "Aa, da, așa e, dar oricum nu contează este tot aia", este o dovadă de mega autosuficiență și zero profesionalism.
    - Când același om zice că el dă informația, nu contează dacă e pe bune sau nu, dar e datoria ascultătorului să caute dacă e reală sau nu, e dovadă că nu vă pasă ce informații dați, doar le aruncați acolo să umpleți programul.
    - Când dai informații despre Aung Sang Suu Kyi, dar nu știi despre ce e vorba pentru că ai citit doar titlul (ție, Dobro, îți părea rău că ai susținut-o la nu știu ce concert pt că acum e acuzată de corupție, când aia e arestată de armată, după lovitura de stat de anul trecut și ăia fac orice să o țină departe de putere), e dovadă de lipsă de profesionalism. Ca să nu mai spun de Sorin care nu te-a contrazis o secundă despre asta, dar apoi a zis că el știe foarte bine despre ce e vorba pentru că urmărește subiectul foarte îndeaproape.
    - Când tot insiști să introduci în programul de dimineață câte o oră de discuții "sinele învinge" despre chestii pe care omul nu vrea să le audă la ora aia, dar tu ai făcut facultate de psihologie și vrei să te desfășori pe partea asta, e normal să ți se ducă audiența în cap.
    - Când doi din cei patru câți erați la matinal, nu comentează contra ta, nu o fac pentru că a) le e teamă să nu te supere sau b) nu au nici o părere despre nimic, stai și te întrebi care e rolul lor acolo.
    - Când dai muzica pe care o dai, mai ales cea românească (lăudabil că vreți să o susțineți, dar dați într-una același The Motans, The Monojacks și alții de același calibru + Fără zahăr cu oaia din baie), e normal să scadă audiența.

    Poate o conta doar Radio Guerrilla, dar contează doar pentru ăia 16.000, mai sunt 4 milioane la care voi nu (mai) ajungeți.
  • Radu Radu
    @Radio Guerilla
    Totat de acord. Dar, un mare dar, agentiile si clientii nu dau banii pe vorbe si pe hai ca merge ca in Teleormanul lui Dragnea. Bugetele, care se contruiesc acum se ghideaza dupa cifrele de mai sus. Cand dai un bani, . il dai celui care a muncit sa urce in masuratori. Calitatea se vede in cifre . Cea mai mare scadere a fost la voi: de la 38300 la 16000. Poate ca exista un motiv real legat si de continut, de muzica, de Trump, de management, de o incoerenta editoriala, etc.
    Au cam plecat profesionistii si astea sunt cifrele.
  • AiUmorFM AiUmorFM
    Felicitari, Bobonete, felicitari, Micutzu! Emisiunea Morning Glory realizata de voi la RockFM impreuna cu domnul care va tine microfonul a batut matinalul Zu, ceea ce, pana la urma, nu este de mirare, *** chiar aveti umor in comparatie cu Buzdugan si Morar.
  • Dorel Dorel
    Bre nu va lăsați de Glume?
    Publicul comercial e o găselnița care nu ne impresionează nici pe aia care am avut tangenta cu publicitatea. Matinal RRA e lider de audiență detașat pe toate piețele național,urban și Bucuresti și la toți indicatorii MS, DR.
    Sa trăiți bine!
  • Radio Guerrilla Radio Guerrilla
    Va multumesc pentru atentia deosebita, ca de obicei. Asta arata cata vana are brandul nostru, asta arata ca, de fapt, doar Radio Guerrilla conteaza, orice s-ar intampla in sondaje. La multi ani!
  • Zecimalalala Zecimalalala
    Sa bati Radio Zu, fie si la o diferenta mica, nu este o realizate, este ingrijorator pentru un program radio care se vrea Premium. Inseamna ca este mai mai low decat ei. Nu as face un titlu de Glory din asta, Morning Glory mai ales. Ca doar nu s-a schimbat lumea la cap in tara noastra.
  • Postacila Postacila
    Iti dai seama de spume face Dobrovolschi ?

    Zi de audiente. Lasa radio postac.
  • Soby Soby
    Radio Guerrilla și Digi FM = Radio-uri care sunt PSD.
  • Stefan Stefan
    Alex are cel mai tare comentariu. Daca e ceva ce ma omoara la radiourile noastre, e ca melodiile (fie ele vechi sau noi, din orice gen muzical) se repeta obsesiv. Din toata muzica existenta pe fata Pamantului, de ce se difuzeaza doar cateva zeci sau sute de piese (aceleasi) intr-o luna?
  • Mile Mile
    Iti dai seama de spume face Dobrovolschi ?
  • Dragos Dragos
    ***
  • Un fan Un fan
    Ma bucur pentru Razvan. Merita, e unul dintre putinii oameni de radio de la inceputurile FM-ului comercial in RO ramasi in piata. Restul? Manelute ieftine. Tine sus munca buna, Razvan!

Trimite un comentariu

sus