
Totul despre Digital Outdoor. "Cea mai mare problemă în Outdoor este că încă se cumpără panouri la bucată când, în mod normal, ar trebui să se ia în calcul audienţa".
De ce?
"Ca să dau un exemplu, o garsonieră în Berceni costă cât una în Pipera? Nu, evident", răspunde Dio Boacă, de la Phoenix Media.
"Aşa este şi în Outdoor: un panou pe lângă care trec 100.000 de oameni nu poate să coste la fel ca unul prin faţa căruia trec un milion de români", continuă publicitarul.
Un episod Totul despre Digital Outdoor dedicat audienţei. Dedicat, de fapt, importanţei audienţei.
Audienţa este cea care ar trebui să conteze, aşa cum se întâmplă şi în cazul altor suporturi media. "Nu există un <<preţ corect>> general pentru toate panourilor. Audienţa este cea în funcţie de care se calculează preţul unei astfel de reclame".
Sunt astfel de date de audienţă disponibile?
"Sunt chiar două sisteme de măsurare. Avem noi un sistem propiu, la Phoenix şi există şi măsurătorile făcute de BRAT - Biroul Român de Audit Transmedia. Deci date de audienţă cu care se poate lucra există. Important este să fie folosite", spune Dio Boacă.
Un avantaj al panourilor Outdoor faţă de radio, TV sau online?
"Outdoorul este singurul suport media care nu munceşte pentru audienţă. Televiziunea trebuie să investească în continut pentru rating. Un site trebuie să producă ştiri ca să atragă audienţa. La Outdoor, lumea este deja acolo, pe stradă", explică managerul Phoenix Media.