Skip to main content

g4Media: Publicitate mascată în emisiunea pe teme agricole a lui Vlad Macovei la TVR. Ce spune realizatorul? Dar postul public?

 
g4Media: Publicitate mascată în emisiunea pe teme agricole a lui Vlad Macovei la TVR. Ce spune realizatorul? Dar postul public?

Analiză G4media pe mai multe emisiuni Agrostrategia, de pe TVR 1, prezentată de Vlad Macovei. Rezultatul: mulţi dintre invitaţii din emisiune apar şi în texte publicitare, nemarcate, pe site-ul agrointel.ro, deţinut de Vlad Macovei. Totodată, parte din invitaţii din emisiune au participat la un târg organizat de o asociaţie a lui Macovei.

Publicitate

Realizatorul se apără spunând că "am respectat şi vom continua să repectăm legea".

Ce s-a întâmplat în emisiuni? Ce a răspuns TVR?

Mai multe ediţii ale emisiunii Agrostrategia de la postul de televiziune TVR1 conţin publicitate mascată pentru afaceri din domeniul agricol, fapt sancţionabil prin Legea Audiovizualului, notează G4media. Emisiunea de pe TVR este o coproducţie cu Agrointel, site-ul deţinut de prezentatorul Vlad Macovei.

Un studiu de caz făcut de G4media pentru emisiunile din 17 şi 18 octombrie:

- Asociaţia Forţa Fermierilor (unde Vlad Macovei este fondator) a organizat un târg la care nume mari din domeniul agricol şi-au putut expune produsele, plătind o taxă către organizatori. Reprezentanţii acestor afaceri au fost invitaţi, în paralel, în ediţiile din 17 şi 18 octombrie ale emisiunii Agrostrategia de la TVR1.

- În cadrele în care apar invitaţii apar şi mash-uri/bannere/diferite tipuri de inscripţionări cu numele/produsele societăţilor/afacerilor pe care le reprezintă aceştia.

Faptul că nimic nu este întâmplător în aranjamentele materialelor publicitare, notează G4media, este indicat de faptul că în ediţia din 17 octombrie, schimbarea unui invitat (reprezentantul Hektar) a dus şi la schimbarea unui banner (a venit un reprezentant Natur Grup/Daymsa). Aşadar, fiecare invitat a fost ”acompaniat” de un mash specific afacerii sale.

În partea a doua a emisiunii din 17 octombrie, invitatul din dreapta s-a schimbat, în paralel fiind înlocuit şi unul dintre mash-uri: a fost amplasat unul cu însemnele afacerii/produselor noului participant.

În acelaşi registru, în ediţia din 18 octombrie, moderatoarea a prezentat pe larg produse ale Titan Machinery Romania şi Netafim. Natur Grup/Daymsa, Hektar, Agricover, Titan Machinery Romania şi Netafim au apărut, anterior şi ulterior Târgului şi ediţiilor din 17-18 octombrie, cu mai multe materiale publicitare pe site-ul co-producătorului emisiunii, agrointel.ro.

GALERIE FOTO.

Vlad Macovei: Considerăm că am respectat şi vom continua să respectăm Legea Audiovizualului

În răspunsul oferit G4media, Vlad Macovei susţie că a respectat Legea Audiovizualului. Răspunsul realizatorului nu cuprinde referiri la situaţiile concrete analizate de G4media. Doar că:

"Legat de contractul cu TVR putem spune doar atât: este un contract de coproducţie care nu presupune nicio plată a TVR către Grupul Agrointeligenţa. Din contră, Grupul Agrointeligenţa plăteşte pentru ediţiile difuzate şi are dreptul să preia comunicare comercială, inclusiv reclamă, în cadrul emisiunii Agrostrategia.

Pentru aceasta, Grupul Agrointeligenţa plăteşte diferite sume, în baza termenilor contractuali, către TVR, nivele de plată conforme cu cele din piaţa publicităţii audiovizuale din România."

TVR a refuzat să răspundă la întrebări

Într-un răspuns pentru G4Media.ro, postul public a refuzat să răspundă la întrebări, afirmând că un comentariu pe tema publicităţii mascate de la Agrostrategia nu se încadrează în sfera informaţiilor de interes public, aşa cum sunt definite acestea de Legea nr. 544/2001.

Citeşte şi: Fondatorul Agrointeligenţa, fost redactor-şef al EVZ, emisiuni la TVR

Materialul complet, pe G4media

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus