Skip to main content

Russia Today şi site-urile de propagandă rusă, interzise şi în România

 
Foto: Facebook Russia Today
Foto: Facebook Russia Today

Anunţ de ultimă oră. Guvernul României a anunţat blocarea mai multor site-uri de propagandă rusă. Totodată, canalul Russia Today va fi eliminat, astăzi, din grila companiilor de cablu, a anunţat astăzi Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Publicitate

„Începând din această seară, ultimul operator care furnizează servicii TV va opri difuzarea Russia Today în România. Niciun operator nu va avea acest serviciu activ”, a spus Dan Cărbunaru. 

Totodată Cărbunaru a vorbit şi de o serie de surse identificate ca propagând informaţii false în contextul crizei din Ucraina. Este vorba de mai multe site-uri de ştiri, unele care au fost închise, iar altele care sunt în proces de blocare:

  • profitsmall.com
  • yourincome.site
  • ru.md.sputniknews.com
  • md.sputniknews.com
  • ro.md. sputniknews.com
  • citestesitu.com
  • rtnews.ro
  • cloudx.ro

Măsura vine după ce şefa Comisiei Europene a anunţat încă de ieri interzicerea Russia Today şi Sputnik, din întreaga Uniune Europeană.

Redactorul-şef al Russia Today, Margarita Symonian a reacţionat înc ă de ieri, pe site-ul Russia Today, când încă era activ în Europa. 

„Ştim să ne facem meseria în condiţiile în care suntem blocaţi. Aceşti iubitori ai libertăţii ne-au pregătit pentru asta timp de opt ani”, a declarat Margarita Simonyan.

Şi Republica Moldova a decis încă de sâmbătă interzicerea site-urilor Sputnik şi gagauznews.md.

Ştire în curs de actualizare

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • E bine nu comentati ca presa este cenzurata si voi nu protestati. Trebuie sa ne informam doar din surse pe care statul le agreeaza. Slava tie Gorghiu care ne indemni de la tribuna oficiala ca trebuie sa *** .
  • Guvernul asta incapabil si *** al Romaniei se 'lauda' ca au blocat site-urile de propaganda Sovietica (Sputnik & Russia Today). Site-urile au fost accesate de mine, acum scurt timp... <Ciuca al nostru> si cu clica incapabililor mafioti din politica Romaneasca, MINT de ingheata internetul....

    Din păcate pe PaginaDeMedia nu se pot atașa poze (sunt multe site-uri verificate de mine care funcționează foarte bine).
  • Nu sunt inca interzise în UE.

    Nu informati eronat.

    Comisia si-a propus sa o facă și "cauta soluții legale" pentru a face asta.

    "“We are looking at the best legal way so that we can reach our objective,” European Commission spokesman Eric Mamer said . . . “Work is ongoing on the technical details which will be presented in due course,” a spokesperson separately told POLITICO”" https://t.co/3I2DzWlnOI
  • Poate si audiovizualului moldovenesc ii se va da unda verde in a inchide licentele radio ce vin cu propaganda ruseasca. Pe frecventele Hit FM Moldova emite Sputnik intre 7-12 si 17-21 care este doar un afiliat si dupa 21:00 se da stingerea emisiei , iar intre 12 si 17 Hit FM chiar daca este licenta lor , ceea ce nu mi se pare normal.
  • Ursula von der LIES. Russia Today a ieșit deja din grila UPC (actualul Vodafone) în august acum trei anu.
  • Da. Și The Pirate Bay a fost interzis... oare de câte ori?

    @CH+, și Vodafone ex. UPC are postul în grilă. Cu ocazia asta, eliberează locul pentru noul Euronews România, deținătorul adevărului universal, finanțat tot din ban public. :)))
  • Chiar și site-ul benzinăriei Lukoil România e închis sau a fost spart!
  • REPET ce am spus ȘI LA ARTICOLUL ANTERIOR:
    E DE APLAUDAT, dar creează un precedent PERICULOS! Respectiv, o instituție de presă (oricum s-ar numi ea și de oriunde ar fi ea) poate fi închisă doar pentru că spune ceva CONTRAR spuselor oficiale ale autoritățiilor unui stat sau grupări de state. Teoretic, democrate...
    REPET!!!!!!!
    E DE APLAUDAT, dar precedentul e PERICULOS, și poate încuraja VIITOARE EXCESE/ABUZURI/ETC DE PUTERE...
    Că nici cu cei de la București nu mi-e rușine...
    DOAR COMPARATIV (cu rușii, de pildă), ei sunt de încredere...
    P.S.
    1)Dacă exista în România Russia Today (deși dacă NU era în ROMÂNĂ, era cam degeaba ca CNN, BBC, etc), NU ERA MAI SIMPLU SĂ ASMUTĂ CNA-UL PE EI?!?! Decât să-l interzică... Cu ocazia asta, mai făceau și ei niște bănuți, acum cu scumpirea energiei electrice și a celorlalte.
    2) NU fac altceva decât să-i atragă pe cetățeni spre aceste publicații! Pe modelul "Fructului interzis", dar DORIT...
    3)E TRIST că liderii noștri NU sunt în stare să demonteze CHIAR EI aceste dezinformări, ca să NU fie necesar astfel de măsuri, la limita excesului de putere.
    Nu de alta, dar motto-ul cu "presa liberă" tocmai s-a dus pe apa sâmbetei!!!
    Războiul ca războiul, dar spune PUBLIC care sunt intențiile...
  • Adică Russia Today va ieși din grilele iNES IPTV și ale operatorilor locali mici.
  • gigele mergi la orice televiziune de la moscova si spune ca politica lui putin omoara rubla, vezi daca poti :))

Trimite un comentariu

sus