Skip to main content

Altfel de top al emisiunilor! Românii au talent, primul la audienţe, la căutări şi la fani. Survivor, primul în youtube. Chefii, primii la menţiuni de PR

 
Altfel de top al emisiunilor! Românii au talent, primul la audienţe, la căutări şi la fani. Survivor, primul în youtube. Chefii, primii la menţiuni de PR

STUDIU. Cum stau marile emisiuni nu numai în audienţe, ci şi pe online, în social media, în căutări şi pe youtube? Un detaliat studiu de la agenţia de media Starcom.

Publicitate

Studiul ia fiecare aspect în parte (găsiţi totul detaliat în tabel).

După media acestor aspecte, Românii au talent (Pro TV), Survivor (Kanal D), Chefi la cuţite (Antena 1), iUmor (Antena 1) şi Acces Direct stau cel mai bine.

Câteva concluzii:

1. Românii au talent:

Emisiunea are cele mai bune scoruri ca şi anul trecut. Are primul loc la Audienţă, la Numărul de fani pe social media, la Căutări pe google (unde a crescut cu 20%) şi la share-uri.

Show-ul de pe Pro TV e pe locul doi la numărul de Like-uri şi la menţiuni de PR. Punctul slab: numărul de vizionări pe youtube, ceea ce poate fi explicat prin faptul că PRO TV are propria platformă video.

CITEŞTE ŞI: AUDIENŢE. Pro TV, primul loc cu finala Românii au talent câştigată de Ana Maria Mărgean

2. Survivor:

Emisiunea de pe Kanal D are primul loc pe trei categorii. Este vorba de vizualizările pe youtube, numărul de like-uri şi "word of mouth". A stat bine şi PR mentions şi audienţă.

Unde nu a scos scoruri bune: la numărul de fani din social media şi la shares.

Survivor România a avut cea mai mare creştere faţă de 2020: a urcat de pe 11 până pe locul 2. Interesul românilor pentru emisiune s-a văzut şi în audienţe, unde ocupă locul 3 faţă de locul 9 ocupat în 2020. Un boost mare a primit şi canalul de Youtube al emisiunii, care a strâns 109 milioane de vizualizări.

3. Chefi la cuţite

Primul loc la capitolul menţiuni de PR şi locul trei pe likes şi shares pentru show-ul culinar. A "marcat" mai puţin la căutările pe google şi la numărul de fani din social media, dar a fost ceva mai sus la vizionările pe youtube.

CITEŞTE ŞI: AUDIENŢE. Antena 1, lider detaşat cu finala sezonului 9 Chefi la cuţite

4. iUmor

iUmor a ajuns în acest inedit top al emisiunilor TV datorită vizionărilor de pe Youtube (locul 2, după Survivor) şi al numărului mare de distribuiri (locul doi şi la shares). Poziţie bună şi la numărul de fani în social media (locul al treilea).

În rest, modest la audienţă (locul 10) şi la căutările pe Google (tot poziţia a zecea).

iUmor (Antena 1) o poziţie faţă de anul trecut. Programul şi-a îmbunătăţit atât performanţele TV, urcând două poziţii faţă de sezonul de primăvară din 2020, cât şi cele din social media.

În schimb, performanţele emisiunii pe Youtube au scăzut considerabil. Dacă anul trecut emisiunea ocupa locul 1 în ceea ce priveşte numărul de vizualizări per video în Youtube, depăşind cifra de 600.000, audienţa de anul acesta se apropie de 200.000, fiind depăşită de Survivor România.

CITEŞTE ŞI: AUDIENŢE. Finala iUmor a adus primul loc Antenei 1. Câţi oameni s-au uitat la cele aproape cinci ore de show?

5. Acces Direct

Cum a ajuns showul cu Mirela Vaida în acest top? Au contat poziţiile foarte bune la numărul de fani din social media (locul 3) dar şi numărul de shares.

Punctaje mai slabe la căutările pe google şi la vizionările pe yutube.

6. Las Fierbinţi

Dacă serialul de pe Pro TV scoate mereu audienţe bune, de ce nu e mai sus în top? Comedia se plasează bine în top după ratinguri (locul 2), căutări pe Google (locul al doilea) şi vizionări pe youtube (locul trei).

E "trasă" însă în jos de scorurile de la Shares, Like-uri şi PR Mentions.

CITEŞTE ŞI datele de anul trecut: Un altfel de top. TV+youtube+social media+Google. Românii au talent, Acces cu Vulpiţa şi Asia Express sunt cele mai tari

7. Puterea Dragostei, emisiunea celor de la Kanal D, se află pe locul 7. Performanţe foarte bune are pe social media, unde se află pe trei.

8. Te cunosc de undeva (Antena 1) a scos audienţe bune şi ocupă la general locul 8.

CITEŞTE ŞI: AUDIENŢE. Te cunosc de undeva, lider doar la oraşe cu finala sezonului 16

9. Primul sezon al serialului Adela de pe Antena 1 e pe 9 la general, iar în ceea ce priveşte vizualizările pe Youtube este pe 6.

10. Top 10 este completat de o altă producţie a Antenei 1 - Poftiţi la circ cu Nea Marin. 

Clasamentul general

George Muşat, Head of Business Analytics, a declarat:

„Primăvara aceasta, românii au petrecut mai puţin timp în faţa televizorului comparativ cu anul anterior, marcând o întoarcere la trendul pre-pandemic. Rezultatele ne confirmă faptul că 2020 a fost un an atipic – tendinţa de scădere a consumului de conţinut TV fost atunci inversată pentru prima dată în ultimii 4 ani. Totuşi, nivelul înregistrat anul acesta rămâne ridicat, fiind similar cu cel din perioada 2017-2018.”

 

Topul Audienţelor TV

Topul în publicaţii print & online

Topul în Social Media

Topul căutărilor în mediul online

 

Metodologie

Algoritmul de calcul al Content Power Ratings a fost elaborat luând în calcul trei dimensiuni care au fost raportate la populaţia totală:

• Indicele volumului de audienţă (audience size) – calculat pe baza audienţelor TV la nivel naţional, numărul celor care urmăresc conturile de pe reţelele de socializare cât şi numărul de vizionări ale clipurilor publicate pe conturile show-urilor de pe YouTube. Acest indice are o pondere de 50% în ratingul total.

• Indicele implicării fanilor (involvement) – calculat pe baza numărului de aprecieri şi distribuiri de către utilizatori ale conţinutului pe reţelele sociale si numărul de căutari ale emisiunii pe motoarele de căutare. Acest indice are o pondere de 30% în ratingul total.

• Indicele de promovare (advocacy) – calculat pe baza apariţiilor în presa scrisă şi online şi numărul de cometarii de pe conturile de socializare. Acest indice are o pondere de 20% în ratingul total.

Sursele de date utilizate în alcătuirea topurilor au fost: monitorizarea ZeList pentru vizibilitatea în presa scrisă şi online, Social Tools™ pentru monitorizarea conturilor de pe reţelele de socializare, Kantar Media pentru datele de audienţă TV şi Google Trends pentru monitorizarea interesului pe motoarele de căutare.

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus