Skip to main content

Sârbu vrea noi posturi TV şi o platformă de blogging

 

adrian-sarbuCanalele TV din portofoliul Pro TV se vor înmulţi în următorii ani. Compania Pro TV intenţionează să lanseze un post TV în fiecare an. Intenţia a fost prezentată ieri, la adunarea investitorilor Central European Media Enterprises (CME), proprietarii Pro TV. La eveniment au participat Adrian Sârbu, director operaţional al CME şi Costi Mocanu, director executiv Pro TV.

Publicitate

CME deţine în România posturile Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV. Estimările veniturilor nete în România pentru anul 2008 se ridică la 279 de milioane de dolari, faţă de 215 milioane anul trecut (o creştere de 30%).

FOTO: EVZ

Intenţiile de dezvoltare ale Pro TV vizează şi internetul. Planurile anunţate la New York urmăresc lansarea unor noi site-uri de nişă, dar şi a unui canal pay TV online. Totodată, vor fi implementate în România două dintre platformele online puternice ale CME: platforma de bloguri blog.cz şi portalul jyxo.cz.

Blog.cz este o platformă de creare şi administrare a blogurilor asemănătoare lui Blogger.com şi Wordpress.com. Site-ul este printre cele mai vizitate site-uri din Cehia (conform măsurătorilor realizate de Netmonitor), având aproximativ două milioane de vizitatori unici lunar şi 150 de milioane de pagini vizualizate. Platforma de publicare folosită este licenţiată către cele mai mari portaluri din Cehia. Compania care stă în spatele acestei soluţii de tip CMS este Jyxo Ltd. care a fost cumpărată de Central European Media Enterprises Ltd. în mai 2008.

Postul de radio Pro FM va fi platforma de lansare pentru noi canale online. Astfel, Pro TV intenţionează să dezvolte nu mai puţin de 40 de posturi radio de nişă, toate cu difuzare pe internet.

Pe aceeaşi temă:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Şi-a revenit şi Weblog, a tot căzut zilele astea. Evident, concurenţa stimulează creativitatea. Nu prea se scrie "pica-se" cînd vrei să pui verbul la mai mult ca perfectul.
  • Sunt unele platforme de la noi lamentabile (Ablog-ul abia si-a revenit, pica-se la propriu...). Iar un profesionist si cu milioane-n cont ca Sarbu nu poate aduce "stifturi" in domeniu...S-a gadit bine, e loc in domeniul asta. Dupa atatea achizitii si extinderi, viitorul (pare-se) nr 1 la CME are toate sansele sa reuseasca si in asa ceva. Nu e (de) rau pentru nimeni, nu?
  • Piaţa e încă liberă în România. În afară de unele chestii mai serioase - Haipa.ro, Blogratuit.ro, Ablog.ro - nu prea există o platformă de blogging cu identitate puternică, cum e Blogger.com la nivel mondial. Deci nu cred că s-au trezit tîrziu, ci vor veni pe o nişă.
  • Victor, ai scris "grteşeală". Cum am mai spus, "grteşeala" mea a fost cauzată de o neatenţie, din grabă (ca şi în cazul tău, probabil), nu din ignoranţă în materie de media.
    Am scris de sport.ro de multe ori, inclusiv atunci când a intrat în portofoliul lui Sârbu.
    Orice comentariu este binevenit pe paginademedia.ro, cât timp se înscrie în normele bunului simţ.
  • Vă rog să mă scuzaţi, domnişorul Petrişor! Nu ştiam că sunteţi atât de sensibil.

    În al doilea rând, nu am cerut să te justifici cu nimic în faţa mea. Ideea era că e inadmisibil să faci o grteşeală atât de flagrantă ca aceasta (cred că orice cetăţean care are acces la posturile de televiziune prin cablu din ţara asta ştie să facă diferenţa între Sport.ro şi Pro Sport) când tu pretinzi că eşti un mare analist media şi doreşti să trăieşti din „meseria” asta.

    Apreciez totuşi că ai aprobat comentariul meu şi ai şi corectat greşeala. Baftă pe viitor!
  • E normal sa se extinda pe internet, fiindca pe TV nu mai are unde, deja si-a cam atins limita de crestere suportata de piata. Pe print nu a prea avut succes si nu are rost sa extinda, in plus bugetele tot scad. Internetul de marea smecherie, mai ales in termeni de market share. Asta cu radiou-urile online e o smecherie, daca le face bine, fiindca omul poate asculta la birou un radio in surdina. Altfel, cred ca radio-ul se asculta mai mult in masina, in trafic.
  • Petrişoare, nu există televiziunea Pro Sport!
    Pro sport e un ziar. Sport.ro e televiziune.
    Analistu' lu' peşte ce eşti!
  • la cast au scazut cotatiile cme cred ca vor mai amana proiectele, au ajuns la o capitalizarew de 1,8 miliarde de dolari.

Trimite un comentariu