Skip to main content

Ce a fost în capul creatorilor spotului Gusto, reclama fără cap

 

ACTUALIZARE: Spotul Gusto va fi difuzat după ora 23.00, din cauza caracterului şocant, a decis astăzi Consiliul Naţional al Audiovizualului, după o discuţie cu reprezentanţii companiei care produce pufuleţii. “Dacă s-a încercat o parodie, aţi făcut o parodie foarte nereuşită”, a spus Dan Grigore. “Clipul este de un prost gust covârşitor. În România sigur că există un nivel al glumelor sadice, dar la nivelul imaginilor este şocant.

Publicitate

O căpâţână fără trup mânâncă pufuleţi pe covor. Corpul decapitat umblă bezmetic prin cameră şi încearcă să se orienteze, la indicaţiile căpăţânii, care nu pare să aibă o mare problemă. Ce a fost în spatele acestui scenariu ? Creatorii Gusto au explicat detaliat ce au avut în cap când au creat reclama fără cap. Pentru că, dacă nu v-aţi dat seama, este vorba despre un spot pentru pufuleţii Gusto.

Iată mai întâi reclama:

Spotul Gusto

Umor absurd, care ilustrează conceptul “Optimism indestructibil în orice situaţie ”. Aşa explică ideea Răzvan Căpănescu, directorul de creaţie al agenţiei Publicis, care a făcut reclama.

Dar cum s-a ajuns la reclama fără cap?

Răzvan Căpănescu, pentru paginademedia.ro:

„Am pornit de la un adevăr despre produs: spre deosebire de multe alte snack-uri, pufuleţii Gusto au doar mălai, sare şi aer. Nimic altceva. Nu ai de ce să te îngrijorezi. De aici a venit şi conceptul: optimismul indestructibil. Nimic nu trebuie să te îngrijoreze.”

De ce acest scenariu?

„Este o dramatizare care să atragă atenţia. Am luat şi noi umorul absurd, pentru a dramatiza ideea creativă, pentru că mi se pare o execuţie cinematografică memorabilă. Doar l-am dat lumii pe Eugen Ionesco.”

Reclama a fost concepută pentru un public tânăr, pentru adolescenţi, spune Căpănescu, o categorie de public dispusă să guste mesajul spotului.

“Totul a fost foarte gândit. Este o metaforă vizuală, te zguduie de pe canapea, dar îndeamnă la optimism în orice situaţie şi la nimic altceva. Este făcută pentru un anumit target – adolescenţii şi li se adresează într-un limbaj pe care îl gustă.”

De altfel, tocmai pentru a atinge publicul adolescent, mai spune Căpănescu, campania este difuzată pe posturile muzicale, pe Pro TV, Discovery Channel şi National Geographic.

În afara “spotului fără cap”, campania cuprinde şi o a doua reclamă, în aceeaşi notă absurdă.

Iată reclama Gusto nr. 2:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Este cea mai cretina reclama ever. Eu locuiesc in Statele Unite, si nu vezi asa ceva, acolo in Advertising lucreaza oameni care chiar au o capacitate de a crea ceva.
    Aici toti cretinii lucreaza in publicitate si se cred mari artisti.
    Nu pot sa cred ca exista oameni care spun ca reclama e geniala, e clar ce grad de inteligenta au, si ce ii satisface pe ei.
    Va recomand sa cautati pe internet emisiuni gen festivalul " Noaptea Devoratorilor de publicitate". Treziti-va nu mai fiti inculti!
  • Cei care au facut reclama asta ar trebui sa consulte un psihiatru ca si cei care o difuseaza.inainte mai mincam pufuleti dar acum nu vad in pungile alea decit oameni cu capul taiat si fete de ciine, cind te gindesti ca se adreseaza copiilor.Producatorii cit si firma care o difuseaza cred ca sint niste dezaxati mintali.Este cea mai timpita reclama pe care am vazut-o.Cred ca urmatoarele reclame a lor vor fi cu oameni mutilati si cu matele scoase!Va doresc pofta buna!
  • un spot absolut cretin! si mai cretini aia care au platit pentru ea si pentru difuzarea ei. idee proasta, jucata prost, fara pic de umor. se vede de la o posta incrancenarea de a face "ceva" ca sa fie. daca as fi client si mi-ai veni cu asa ceva in portofoliu, te-as da pe usa afara.
  • Idioata reclama ca si producatrii ei...sunt convins ca sunt niste pusti fara pregatire in acest domeniu....iar cei mai prosti sunt cei care au fost de acord sa cumpere si sa beneficieze de ea.....alti idioti sin conducerea Gusto
  • @reclamangiu - sa nu generalizam. in RO se fac si reclame super. suntem creativi, ce naiba!
    reclama la giusto, in schimb, este proasta.
  • Reclama e absolut TIMPITA! (in tarile "adevarate" nu veti vedea niciodata asa ceva!) "Corina -lucratoare-la respectivul-spot", mai studiaza cartea de telefon si vei afla ca, in limba romana, nu exista sintagma imbecila "hraneste-ti optimismul".
    @SM - nu-i amesteca pe Tom si Jerry in emanatia asta stupida. E doar o manipulare abjecta. E-asa de greu de recunoscut ca, INCA O DATA, marii "creatori" de reclame din RO s-au facut de kk??! Aruncati doar o privire dncolo de granita ca sa vedeti cit de mici sint piticutii din RO!!!
  • Mi-se pare absolut stupid sa interzici respectiva reclama.Produsul nu este unul destinat exclusiv copiilor. Daca as avea un copil mi-ar fi mult mai frica sa nu prinda la TV o emisiune cu Nikita, Sexi Braileanca sau Guta (si multi altii)

    Corina, ai lucrat la respectivul spot si imi poti spune care este targetul? Vrei sa-mi zici ca campania cu sloganul "hraneste-ti optimismul" e una adresata copiilor sub 12 ani?

    Sa fim seriosi, mult mai multa violenta exista in Tom si Jerry decat in reclama respectiva. Asta nu inseamna ca acei copii care au crescut si Tom Si Jerry isi dau cu fierul de calcat in cap unul altuia.


    Felicitari agentiei pentru o reclama devenita virala si clientului pentru curaj, asa cum s-a spus si mai sus.
  • Eu am vazut astazi spotul in timpul zilei. E drept ca mi se pare cam exagerat pentru copii. Si-asa traim intr-o lume plina de violenta si controlul asupra a ceea ce vad copiii este destul de vag. Am scris si eu pe blog despre spoturi si spuneam ca imi place mai mult spotul headless decat cel dogface.
  • da, e funny reclama, pt cei fara copii. pt parinti, e insa un stres groaznic!!!!! si nu mai e funny deloc, e oribila. si e o reclama la pufuleti... horor
  • deci e foarte tare reclama, e o idee amuzanta si nu trebuie sa te gandesti neaparat la sadism... Doh! e ceva ce nu s-a mai facut, chiar e originala decat spoturile banale din ultima perioada. si mananca si adultii pufuleti, nu e neaparat pt copii ce naiba...:D deci e foarte ok felicitari echipei care a realizat-o, mi-a atras atentia din primul moment in care am vazut-o! :D
  • @George Hari Popescu: Intrebarea banuiesc ca este retorica.
    Copilul se poate afla foarte bine si accidental in camera in care este televizorul.
    Nu cred ca asta este esenta comentariului.
  • Eu vă întreb ce caută copiii în faţa televizorului. S-au terminat jucăriile, cărţile şi cariocile? Dacă aţi decis să aveţi copii, ocupaţi-vă de ei, vă rog, nu pierdeţi timpul la televizor. Sau nu-l pierdeţi alături de ei.
  • Am o fetita de 5 ani.
    Trebuie sa recunosc ca in momrntul in care apare aceasta reclama nu stiu cum sa fac mai repede sa pun mana pe telecomanda. Din pacate a prins o singura data primele secunde din reclama si au inceput deja sa apara si intrebarile.
    ORIBIL!!!
  • In sfarsit avem si noi o Gorilla. La cat de banale sunt spoturile absurdul ar trebui sa fie lege in creatie. La TV trebuie doar sa se miste ceva pe ecran si sa fie iesit din comun. Mie imi plac spoturile. Sincer. Felicitari si clientului pentru curaj.
  • Este o reclama la pufuleti care ii ingrozeste pe copii. E O RECLAMA ORIBILA, CARE ISI BAGA IN SPERIETI TARGETUL! CNA trebuia s-o interzica!

Trimite un comentariu