Skip to main content

Revista presei media - 13 noiembrie

 

Simplus

negoita1Fraţii Ionuţ şi Robert Negoiţă, proprietarii complexului Rin Group, au de recuperat de la producătorii emisiunii “100% Adevărat”, difuzată din vara acestui an pe postul de televiziune OTV, în jur de două milioane de euro. Banii vin din apartamentele date ca premii în cadrul emisiunii - care însă nu fuseseră încă achitate către Rin Group -, dar şi din daunele de imagine aduse de postul de televiziune complexului imobiliar, scriu Business Standard, Hotnews şi Wall Street.

Publicitate

“Emisiunea «100% Adevărat» de pe OTV este, de fapt, 100% ţeapă. Producătorii ei au o datorie de aproximativ două milioane de euro, care de două luni nu s-a achitat”, a afirmat Ionuţ Negoiţă.

Business Standard: Ionuţ Negoiţă: Emisiunea “100% Adevărat” de la OTV este 100% ţeapă
Hotnews: Proprietarul apartamentelor date la OTV: 100% Adevarat e "100% teapa"
Wall Street: Fraţii Negoiţă susţin că au de încasat 2 mil. euro de la OTV

bogdan-chirieac-si-srs-evz1Hotnews a urmărit cu atenţie reflectarea cazului Sorin Roşca Stănescu- Chireac în presă, demers care s-a concretizat într-un amplu material de opinie. Cazul SRS - Chireac evoluează aiuritor în presa din România. În prima zi, televiziunile de ştiri au îngropat subiectul. El n-a existat pe ecranele lor. Traian Ungureanu i-a acuzat în direct că au îngropat un caz grav şi a plecat din emisiune. Au dezgropat cazul SRS - Chireac a doua zi numai ca să-i spele profesionist pe cei doi pretinşi jurnalişti. I-au albit în timp ce Clubul Român de Presă şi Convenţia Organizaţiilor de Media i-au tratat în alt registru: tentativă de şantaj, un afront la meseria de gazetar. Iarăşi, televiziunile au minimalizat până la ignorare luarea de poziţie a breslei.

Evenimentul zilei face o analiză a unor stenograme noi. A doua „repriză” de înregistrări conţine sfaturile lui Bogdan Chirieac pentru şeful ANI: „dezumflarea” în presă a informaţiilor lui SRS sau sprijinul lui Vîntu, scrie Evenimentul Zilei.

Cătălin Macovei, preşedintele Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI), a depus plângerea penală la Parchet imediat după ce ar fi înregistrat discuţiile cu Sorin Roşca Stănescu şi Bogdan Chirieac în septembrie, anul acesta, susţin surse judiciare, citate de România Liberă.

Hotnews: Altă ligă
Evenimentul zilei: Roşca, Chirieac şi Macovei se afundă mai adânc în „Snagov II”
Adevărul: CRP dezaprobă conduita lui Bogdan Chirieac şi Sorin Roşca Stănescu
România liberă: Preşedintele ANI a înregistrat discuţiile şi a depus plangere încă din septembrie

Bill Avery, unul dintre cei doi parteneri din BMG a părăsit grupul împreună cu revista pe care a fondat-o în urmă cu 11 ani - Business Review. La începutul verii, Bill Avery a cedat, de comun acord cu Rachad El Jisr, toate acţiunile în BMG. Şi-a luat revista pe care a crescut-o în ultimul deceniu şi şi-a înfiinţat o companie independentă. “Ideal, vrem să arate ca un scăunel cu trei picioare: o treime publicitate, o treime evenimente şi o treime abonamente”, spune Bill Avery despre viitorul Business Review într-un articol de pe Wall Street.
Wall Street: Bill Avery, Business Review: Anul viitor s-ar putea să cumpărăm o revistă

Marilena Mantu, directorul general al Societăţii "R", companie din cadrul Medien Holding şi care editează ziarul România liberă, preia conducerea diviziei de Corporate Media Publishing, scrie Hotnews, care citează şi informaţiile paginademedia.ro. Divizia desfăşoară inclusiv activităţi de media buying (cumpărare de spatiu publicitar).

Potrivit reprezentanţilor Medien Holding, citaţi de Hotnews, serviciile CPM includ activităţile a trei echipe dedicate: Custom Publishing Division (publishing de reviste, cataloage, albume, reviste interne, broşuri), Creative Division (Concept, design, copywrite, etc) şi Media Planning & Buying.
Hotnews: Fostul director general al Romaniei libere preia conducerea unei divizii de corporate publishing si servicii de publicitate

Faptul că preşedintele Traian Băsescu apreciază mai mult prestaţia ziariştilor pe Internet, în special pe blogurile lor, i-a făcut pe cei de la Cotidianul să analizeze care sunt cele mai accesate bloguri ale ziariştilor. Rezultatele - de pe două motoare de căutare - arată că pe poziţiile de frunte se află în general ziarişti „neprieteni“ ai lui Traian Băsescu, reiese din materialul publicat de cotidianul.

În clasamentul Trafic.ro la categoria bloguri, într-un top 10 al ziariştilor, nu se află nici unul care să fie „fanTraian Băsescu. Pe primul loc în acest top (locul 2 în clasamentul general la „bloguri“) se află Mircea Badea. În luna octombrie a acestui an, blogul lui Mircea Badea (un ziarist care îl critică constant pe şeful statului) a avut 142.296 de accesări. Pe poziţia a doua în top (a şasea la general) se află blogul lui Cătălin Tolontan. Tolontan nu este un critic al lui Traian Băsescu, dar este cel de la care au pornit dezvăluirile privind ilegalităţile ministrului Monica Iacob-Ridzi şi epurările politice ale şefilor de direcţii sportive judeţene.
Cotidianul: Tonomatele, în topul bloggerilor deontologi

Operatorii de cablu se tem că autorităţile nu vor asigura o concurenţă loială pentru cablişti în cazul tranziţiei de la televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră, a declarat, joi, Radu Petric, preşedintele Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu (ACC), relatează Financiarul. Radu Petric a spus că televiziunea digitală terestră este un concurent pentru cablu şi platformele DTH, însă nu vor apărea probleme dacă această concurenţă va fi corectă.
Financiarul: Operatorii de cablu: trecerea la digital ar putea afecta competitia in lipsa unei legislatii corespunzatoare

Reprezentanţi ai P&G, Rompetrol, Romtelecom şi Samsung, unii dintre cei mai mari clienţi de publicitate, s-au declarat deschişi către promovarea online, dar spun că au nevoie de rezultate concrete ale acţiunilor de marketing derulate pe canalale interactive pentru a majora bugetele alocate acestora, scrie Business Standard.

Pe de altă parte, agenţiile interactive reunite la evenimentul Noaptea Internetics susţin că principalul avantaj al internetului îl constituie gradul înalt de măsurare, însă companiile nu ştiu ce să ceară. “E greu să conving brand managerii să majoreze bugetele pentru comunicarea online, deoarece ei mă întreabă ce obţin prin aceste campanii”, a explicat Mihai Dinculescu, 121&brand building manager la Rompetrol.
Business Standard: Companiile au nevoie de rezultate pentru a investi în online

Atacurile violente ale lui Traian Băsescu şi ale susţinătorilor săi la adresa presei fac parte dintr-o strategie electorală menită să îl salveze pe şeful statului de imaginea proastă a guvernării Boc, de scandalurile Udrea şi Ridzi şi de lipsa de soluţii pentru criza economică şi politică, scrie Jurnalul Naţional.

În loc de program politic, de soluţii pentru criză, de priorităţile de politică externă, discursurile electorale ale lui Traian Băsescu şi ale susţinătorilor săi se referă la Dan Voiculescu, Sorin Ovidiu Vîntu, Mihai Gâdea, Mircea Badea, Sorin Roşca Stănescu etc., aceştia fiind prezentaţi drept "duşmani ai poporului".
Jurnalul naţional: Cum au devenit ziariştii duşmani ai poporului

Kanal D a lansat, aseară, un nou realityshow cu numele „Adio, dar te iubesc”. Prezentat de Cătălin Crişan, reality-show-ul va fi difuzat în fiecare joi, de la ora 20.30. Emisiunea pleacă de la premisa că în orice cuplu există probleme, dar că acestea pot fi rezolvate dacă există comunicare şi, mai ales, iubire. Cătălin Crişan îşi propune să rezolve problemele cuplurilor devenind astfel un „doctor de inimi”, scrie Evenimentul Zilei.
Evenimentul zilei: „Adio, dar te iubesc”

Mai mult de 100 de posturi editoriale şi comerciale din cadrul companiei Guardian News & Media vor fi eliminate, scrie guardian.co.uk, citat de Wall Street. Concedierile vor fi realizate, în divizia editorială, pe baza de renunţări voluntare şi redistribuire a posturilor. Compania are aproximativ 1700 de angajaţi.

De asemenea, grupul va renunţa la secţiunea săptămânală de tehnologie a Guardian şi la trei suplimente lunare şi două secţiuni ale Observer. În urma schimbărilor, ziarul va economisi 2 milioane de lire sterline.
Wall Street: Criza continuă în media: Guardian News & Media concediază 100 de angajaţi

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu