După aproape o oră de dezbateri cu Mircea Toma, Bogdan Naumovici şi reprezentanţi ai Roşia Montană Gold Corporation, Consiliul Naţional al Audiovizualului nu a luat nicio decizie în privinţa unor spoturi care promovează acest proiect.
Membrii Consiliului nu au luat nicio decizie, discuţiile dintre participanţii la şedinţă pe acest subiect, în continuare:
Mircea Toma, director ActiveWatch- Agenţia de monitorizare a presei:
“Din punctul nostru de vedere, spoturile publicitare încalcă art 29, punctul g.). “Să nu stimuleze comportamente dăunătoare mediului”. În virtutea acestui articol nu acceptă comunicarea comercială care dăunează mediului. Urmează să arunce în aer nişte munţi s.a.”
“Promovarea joburilor pentru această activitate încurajează comportamente care dăunează mediului. Impactul unei campanii de acest gen este pe de o parte o campanie care spune că dacă ai locuri de muncă merită să distrugi mediul. Nu am venit cu speranţe foarte mari la dumneavoastră, dar puteţi face istorie.”
Narcisa Iorga, membru CNA:
“Avem un coleg care vă susţine. Dacă aţi fi venit la toate plângerile pe marginea acestui subiect aţi fi văzut. Noi aici suntem să aplicăm o lege şi atât. Discuţiile despre modificarea legii aveţi destulă putere de lobby în Parlament."
Christian Mititelu, membru CNA:
"Spoturile stimulează o mentalitate potrivit căreia o proiritate socială, locală (reducerea şomajului) într-o zonă primează asupra interesului faţă de protecţia mediului şi a sănătăţii publice. În acest sens, văd aplicabilitatea Art. 29 f. şi g. din Legea audiovizualului."
Bogdan Naumovici, 23 Ideas:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro"Oamenii trebuie să înţeleagă din spot că oamenii din această zonă care sunt specializaţi în minerit au dreptul să muncească, mai ales că au această şansă."
Comentarii
Esti un personaj atat de lipsit de scrupule incat si daca mi-ai zice ca cerul e albastru nu te-as crede. Din punctul meu de vedere nu detii suficienta greutate morala ca sa dai lectii si sa tii prelegeri despre corectitudine. Cunosc un caz concret in care Petrisor a refuzat categoric "un cadou" la o conferinta de presa (toti ceilalti jurnalisti l-au acceptat incantati) iar asta pentru ca ii incalca principiile.
Tu ai refuzat vreodata vreun cadou de la stapanul Gabriel?
Dintre membrii CNA prezenti la discutii, 6 au argumentat impotriva cererii lui Mircea Toma, unul pentru, iar Rasvan Popescu a fost relativ neutru, sustinand ca fiecare membru isi poate exprima o opinie asupra subiectului.
Din relatarea ta, Toma are 2 paragrafe, in care ii prezinti toate "argumentele", de la cei 6, care au contrazis cu zeci de argumente cererea lui Toma, timp de aproape 1 ora, ai ales un singur citat, al Narcisei Iorga, din care intelegem ca pe Toma il mai sustine cineva, iar legea ar trebui schimbata, de la singurul sustinator al acestei ineptii, dommnul ong-ist Mititelu alegi tot o declaratie care condamna campania, iar de la mine iei o singura fraza, care descrie continutul spotului, fara sa argumenteze nimic.
Sau poate nu ai avut timp de documentare...
De ce nu povestesti cum Toma a cerut interzicerea spoturilor la autoturisme, pentru ca polueaza? Despre cum a pus presiune pe CNA spunandu-le ca sigur nu vor avea curaj sa ia o decizie favorabila lui, pentru ca lobby-ul marilor companii este prea puternic, la care Narcisa Iorga i-a raspuns ca cel mai puternic lobby in CNA este cel al ONG-urilor, prin persoana lui Mititelu, acelai Mititelu care a incercat, dupa 1 ora de discutii cu Toma sa nu ne permita si noua sa luam cuvantul, iar atunci cand l-am luat, a iesit din sala?! Eu, ca si comunicator, despre asta as fi vorbit. Tu, ca ziarist, ai ales sa nu.