Skip to main content

Teddy Dumitrescu despre ancheta agentiilor: Un cod de etica si de buna practica a fost interpretat ca o incalcare a regulilor concurentei

 

Teddy Dumitrescu

Publicitate

"Un cod de etica si de buna practica a fost interpretat ca o incalcare a regulilor concurentei", spune despre ancheta agentiilor de la Consiliul Concurentei Teddy Dumitrescu, CEO Publicis si Optimedia Romania.

"Noi am incercat sa propunem un cod de etica si de conduita pentru participarea la licitatii, un cod in egala masura pentru agentii si pentru clienti", explica Teddy Dumitrescu.

Teddy Dumitrescu, pentru Paginademedia.ro:

"Noi am incercat sa stabilim un cod de etica si de conduita pentru participarea la licitatii, un cod in egala masura pentru agentii si pentru clienti. Este vorba de respectarea principiilor de transparenta si de buna practica in organizarea licitatiilor.

Un cod de etica si de buna practica a fost interpretat ca o incalcare a regulilor concurentei. Intreaga industrie a incercat sa intreprinda astfel de demersuri dar, din pacate, aceste eforturi nu doar ca nu si-au produs efectele, in sensul adoptarii oficiale sau tacite de catre toti actorii pietei de publicitate a regulilor unui cod etic, ci au fost interpretate ca o posibila incalcare a regulilor concurentei.

Mai merita mentionat faptul ca Romania este astazi in urma si cu aderarea la Conventia Anti-Mita a OECD - Organizatia Economica de Cooperare si Dezvoltare, in conditiile pana si Federatia Rusa a semnat acest acord.

Managerul Optimedia, una dintre agentiile vizate de ancheta, spune ca instiintarea agentiilor de catre Consiliul Concurentei este doar un pas in ancheta.

Teddy Dumitrescu:

"Venirea documentatiei este doar una dintre etapele preliminare in ancheta Consiliului Concurentei. Agentiei i se aduc la cunostinta concluziile raportorului, urmand ca agentia sa isi formuleze apoi punctul de vedere in acest caz.

Raportul face referire la posibile incalcari ale regulilor in materie de concurenta, dar aceasta inainte ca agentia sa-si prezinte propriul punct de vedere si probele in sustinerea acestui punct de vedere.

Agentia poate aduce probe in sprijinul punctului de vedere pe care il sustine. Nu mi-as dori ca piata sa interpreteze ca, in baza acestui raport, noi suntem deja vinovati."

In legatura cu amenda aplicata la cifra de afaceri:

"In cazul agentiilor de publicitate si media, cifra de afaceri reprezinta suma comisioanelor care raman dupa platile catre terti. Aceasta interpretare a fost deja acceptata atat de catre Consiliul Concurentei la nivel european, cat si de catre Consiliul Concurentei in Romania, in baza mai multor decizii deja publicate pe site-urile respectivelor institutii.

Indiferent cum ar fi calculata cifra de afaceri, eu sunt perfect convins ca nu exista temei pentru o sanctiune", a punctat Teddy Dumitrescu.

Reamintim că după doi ani de investigații, Consiliul Concurenței va anunța la începutul toamnei sancțiunile în cazul unui presupus cartel pe piața de publicitate, după cum a anunțat jurnalistul Cătălin Tolontan, pe blogul său.

Investigația a început în urmă cu aproape doi ani, după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola și Zoltan Szigeti. Potrivit sursei citate, Consiliul a trimis celor cercetați concluziile în care recomandă sancționarea.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Stefan Iordache ......ce baiat !!! :))))) un adevarat profesionist in arta ....... Hai la Rosia ....M ...... ghici ghicitoarea mea ?:::)))))

Trimite un comentariu