Skip to main content

MATINALE. ZU scade, dar are de unde: e de departe cel mai ascultat în București. Crește mult Pro FM. Surpriza Rock FM: e peste Radio 21 și la egalitate cu Europa FM

 

Publicitate

AUDIENȚA MATINALELOR. Ce se întâmplă dimineața, în prime-time-ul radiourilor, adică intervalul 7.00-10.00?

Matinalul prezentat de Buzdugan și Morar la Radio ZU scade puternic în București, dar rămâne, de departe, cel mai ascultat program de dimineață, cu o audiență aproape dublă în comparație cu următorul matinal.

Tot în Capitală, una din surprize este matinalul Rock in the Morning, prezentat de Lucian Boariu la Rock FM: este peste Cusurgiii Mihai Găinușă și Codruț Khegeș, acum la Radio 21, la egalitate cu Deșteptarea lui Vlad Petreanu și George Zafiu de la Europa FM și aproape cât Pro FM, unde la microfonul matinalului este Andrei Gheorghe.

La orașe, acoperirea marilor rețele se vede în clasament. Matinalul Kiss FM (fără Mihai Găinușă și Codruț Kegheș), scade puternic, dar rămâne pe prima poziție. Căderea Kiss FM este foarte vizibilă și la nivel național, unde pierde jumătate de milion de ascultători dimineața.

Paginademedia.ro vă prezintă audiențele matinalelor radio de la posturile comerciale în intervalul 7.00-10.00, în București, la nivel urban și la nivel național. Targetul analizei: 15-49 de ani, segmentul comercial de pe radio.

BUCUREȘTI. Scade ZU, crește Pro FM, cifre bune pentru Rock FM

Lupta cea mai strânsă se dă în Capitală, unde toate posturile comerciale dețin o licență. Dacă orașele și naționalul sunt al marilor rețele (datorită acoperirii), clasamentul din Capitală oferă câteva surprize notabile.

Datele matinalelor pe București (intervalul 7.00-10.00, publicul între 15 și 49 de ani):

- în toamna lui 2014, matinalul Morning ZU este de departe cel mai ascultat dintre emisiunile de dimineață: 114.000 de bucureșteni între 15 și 49 de ani au ascultat zilnic cel puțin cinci minute din programul prezentat de Mihai Morar și Daniel Buzdugan. Programul a scăzut însă puternic în comparație cu valul precedent: 50.000 de ascultători scădere.

- Locul următor este al Kiss FM. Din toamnă, după plecarea echipei lui Mihai Găinușă, la butoane au venit dimineața Sergiu Floroaia și Andrei Ciobanu. Audiența: 69.000 de asculători, cu 2.000 sub valul precedent.

- Pro FM și-a dublat audiența în Capitală. Cu Andrei Gheorghe dimineața, postul de radio a ajuns în toamnă la aproape de 50.000 de ascultători, aproape de două ori mai mult comparativ cu valul precedent

- Dimineața, cu 54.000 de ascultători, Magic FM este peste Pro FM, Europa FM și Radio 21.

- Radio 21 numără 37.000 de ascultători, în scădere cu 5.000 de ascultători deși, din toamnă, dimineața sunt pe post Mihai Găinușă și Codruț Kegheș.

- O altă surpriză în București este matinalul Rock FM, cu Lucian Boariu: are aproape 43.000 de ascultători (la fel ca în valul precedent), la egalitate cu Europa FM, foarte aproape de Pro FM, dar peste Radio 21.

- Cu Mihai Dobrovoschi dimineața, matinalul Gold FM numără, în București, aproape 16.000 de ascultători între 15 și 49 de ani.

Audiențele posturilor comerciale de radio dimineața în intervalul 7.00-10.00, pe targetul 7.00-10.00, la ultimele valuri de audiență, în BUCUREȘTI:

Matinale Radio ianuarie 2015 BUCURESTI

Studiul de audiență radio, valurile septembrie - decembrie 2013 și septembrie - decembrie 2013, Asociația pentru Radio Audiență - ARA

URBAN. Marile rețele domină audiența. Kiss scade puternic, dar rămâne cel mai ascultat

Acoperirea marilor rețele schimbă clasamentul la nivel urban. Scad puternic matinalele Kiss FM (fără Găinușă în toamnă) și Radio ZU.

Datele matinalelor la orașe:

- Matinalul Kiss FM rămâne cel mai ascultat, cu peste jumătate de milion de ascultători din targetul 15-49 de ani. Pierde față de valul precedent 160.000 de ascultători.

- Scade și programul lui Buzdugan și Morar: 470.000 de ascultători, cu peste 100.000 sub valul precedent.

- Crește matinalul Europa FM: 412.000 de ascultători, un plus de 40.000 în toamna lui 2014, față de toamna lui 2013.

- Dacă în București aproape și-a dublat audiența, la nivel național Pro FM are o ușoară scădere.

- Scădere și la Radio 21, cu Cusurgiii Găinușă și Kegheș: 180.000 de ascultători din targetul comercial, față de 267.000 an toamna lui 2013.

Audiențele posturilor de radio dimineața în intervalul 7.00-10.00, pe targetul 7.00-10.00, la ultimele valuri de audiență, la nivel URBAN:

Matinale Radio ianuarie 2015 URBAN

Studiul de audiență radio, valurile septembrie - decembrie 2013 și septembrie - decembrie 2013, Asociația pentru Radio Audiență - ARA

NAȚIONAL. Scăderi masive la matinalul Kiss FM. Și Pro FM pierde câteva sute de mii de ascultători. Europa FM, singurul matinal în creștere

La nivelul întregii țări, scăderile cele mai vizibile sunt la Kiss FM și Pro FM. O ușoară creștere pentru matinalul Europa FM, singurul pe plus.

Datele pe național:

- matinalul Kiss FM numără 1,7 milioane de ascultători, față de 2,2 milioane în valul precedent.

- Pro FM pierde dimineața locul al doilea și coboară de la 1,4 milioane la 1,1 milioane

- Foarte ușoară scădere la matinalul Radio ZU (sub 10.000). Cu 1,28 milioane, trece pe poziția a doua.

- Europa FM este singurul matinal care crește la nivel național: 1,1 milioane, cu aproape 40.000 peste valul din 2013.

- La nivel național, matinalul lui Găinușă și Kegheș de la Radio 21 numără 620.000 de ascultători între 15 și 49 de ani. Cu un an înainte, matinalul postului avea 666.000 de ascultători între 15 și 49 de ani.

Audiențele posturilor de radio dimineața în intervalul 7.00-10.00, pe targetul 7.00-10.00, la ultimele valuri de audiență, la nivel NAȚIONAL:

Matinale Radio ianuarie 2015 NATIONAL

 

Studiul de audiență radio, valurile septembrie - decembrie 2013 și septembrie - decembrie 2013, Asociația pentru Radio Audiență - ARA

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • De cand cresterea reach ului se traduce prin crestere de audienta?????? Eu stiu ca este dificil cu cifrele dar, in acelasi timp as intege si daca nu ai mai "vine" balarii. O crestere de reach nu iti aduce neaparat o audienta mai buna, ca sa nu mai zic de situatia in care reach ul creste ,dar timpul de ascultare si market share-ul scad! Not good!
  • Cred ca Gold are in acest moment cel mai bun matinal, exceptie in perioada in care a lipsit Dobro si Carmen Ivanov a facut o salata de plictiseala de-ti luai lumea in cap.
  • Gold FM nu era inclus in masuratori inainte de a veni Dobro acolo.
    Pun pariu insa ca avea mai multi ascultatori inainte, ascultatori 30+, pt. ca era foarte bine targetat pe acestia. Acum e o varza totala la Gold FM. Imi pare rau de muzica care era la Gold FM inainte...
  • ... Lasand gluma la o parte, risti sa ti-o fure Buzdugan. (Deiu Stanciu - inca unul din cei carora li s-au furat glumele transmise in exclusivitate de Buzdugan)

    =>Cu cat creste numarul celor fara Bac si, implicit, al coafezelor, taximetristilor si manelistilor, cu atat creste si nr. ascultatorilor plagiatorului....
  • Dzastru e atunci cand ai 71.000 in Bucuresti pe Kiss acum 1 an si scazi la 37.000 pe 21 acum cu acelasi program (sau de la 674.000 in urban la kiss la 180.000 acum desi nu putem compara retelele asa ca ramanem la Bucuresti). Dezastru "mai mic" e cand liderul scade cu 25 la suta in Bucuresti cu o promovare masiva la tv de top. Scaderea Kissului pe Bucuresti e foarte mica cf graficului de mai sus ,dar nu asta vreau sa punctez ci faptul ca cei care cresc devin si mai interesanti.Evident ca povestea aia cu ascult mai multe radiouri ,dar nu stiu care a dat peste cap reachul si a dezavantajat clar CHR urile unde muzica e la fel ca sa mai stii ce asculti daca nu esti fan. Dar asta e problema lor ca nu reusesc sa se identifice bine sau sa fidelizeze.
  • Cine mai crede audientele radio sau tv? Pai firmele care le fac, ca sa supravietuiasca, nu trebuie sa mananca si gura lor ceva? Si cine le hraneste, daca nu cei mari, care au interes sa mananca si gura lor de la publicitate. QED.
  • Deci baietii aia noi de la Kiss reusesc sa faca fata vedetelor cu ani de radio in spate ? Lumea abia a inceput sa-i cunoasca deci miscarea Kissului a fost buna .Mai ales ca in Bucuresti au ramas cam la fel fara vedetele consacrate ale postului. Evident ca brandul i-a ajutat ,ca noii veniti nu ar fi reusit acelasi lucru la 21 de exemplu(acolo nici vedetele nu au ajutat) . Deci radioul ajuta vedeta si nu vedeta ajuta radioul la fel ca in televiziune . Sau invers ? (daca ne uitam la cresterea lui Gheorghe pe Bucuresti sau cresterea matinalului Europa cu Petreanu) .
  • Raman la parerea mea. E o rusine ca cel mai ascultat om de radio e unul care daca nu face o voce de babuta sau de moldovean nici el nu stie ce sa zica
  • Categoria “mai mult de un post de radio” a taiat de la toate radiourile ascultatori exact din acest daily reach ( un million pe national, 161.000 pe Bucuresti). In audientele trecute oamenii astia erau luati in calcul, iar acum nu mai sunt. Putina cercetare inainte nu strica ;)

Trimite un comentariu