Skip to main content

Pariurile au comis-o din nou. Lecţii de pariat în miezul zilei la Digi Sport. Preşedintele CNA: „Încă un exemplu în care ne demonstraţi că se depăşeşte linia roşie.” Digi Sport, amendat de CNA.

 
Pariurile au comis-o din nou. Lecţii de pariat în miezul zilei la Digi Sport. Preşedintele CNA: „Încă un exemplu în care ne demonstraţi că se depăşeşte linia roşie.” Digi Sport, amendat de CNA.

Până unde au ajuns reclamele la jocurile de noroc. Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis amendarea cu 20.000 de lei a postului Digi Sport 1 după ce a difuzat în pauza din timpul unor partide live de fotbal mini emisiuni de patru minute în care se prezentau „bilete la pariuri”, promovate Casa Pariurilor.

Publicitate

A fost o miniemisiune de patru minute, prezentată în studioul obişnuit al Digi Sport, Andrei Ţibilichi a prezentat alături de invitatul său George Dobre bilete de pariuri, pregătite „cu ajutorul prietenilor de la Casa Pariurilor”. În cadrul emisiunii, pe ecran apărea menţiunea „Plasa de Produs”, iar pe ecran apărea şi o reclamă la Casa Pariurilor. 

„Este şi plasare de produse şi sponsorizare şi sigla prezentă permanent şi ora de difuzare, avem un melange de de toate”, a remarcat Monica Gubernat, preşedintele CNA în timp ce vizionau emisiunea. 

Bogdan Lăzărescu, şeful publicităţii Digi Sport: 

„Este vorba de un eveniment live, este la pauza evenimentului, noi l-am asociat conţinutului publicitar. Acolo oricum erau disponibile în inventarul publicitar spoturi pentru categoria respectivă. L-am marcat ca atare.”

Monia Gubernat

„Domnule Lăzărescu, aşa mare este presiunea acestor agenţii încât nu le puteţi face faţă, veniţi cu asemenea explicaţii, că le asimilaţi cu publicitatea, în condiţiil în care acolo ai sponsorizare, ai plasare de produs, ai durată. Sigura excepţie care este, domnule Lăzărescu, ce spune articolul de lege? Un cuvânt magic: spoturi””

Bogdan Lăzărescu

„Noi l-am asociat unui spot de patru minute.”

Monica Gubernat

„Credeam că o să veniţi să vă puneţi cenuşă în cap şi nu să ne vindeţi gogoşi ca aţi considerat un spot de patru minute. (...) De multe ori am spus că se depăşeşte linia roşie. Încă un exemplu în care ne demonstraţi că se depăşeşte linia roşie în condiţiile în care ştiţi că avem codul în dezbatere.”

Legislaţia încălcată

Art. 89 alin. (3) din Codul audiovizualului, conform căruia

„Cu excepţia spoturilor publicitare referitoare la pariuri care pot fi difuzate şi în timpul transmisiunilor sportive în direct, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri se supun condiţiilor de protecţie a minorilor prevăzute în cap. II "Clasificarea programelor în vederea protecţiei minorilor" din titlul II "Protecţia minorilor".

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus