Skip to main content

COMUNICAT. Un milion de euro pentru ONG-uri: Kaufland România şi FDSC anunţă programul În Stare de Bine 2024 - 2025

 
COMUNICAT. Un milion de euro pentru ONG-uri: Kaufland România şi FDSC anunţă programul În Stare de Bine 2024 - 2025

COMUNICAT. Pentru al şaptelea an consecutiv, Kaufland România şi Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile (FDSC) continuă programul În Stare de Bine şi anunţă lansarea ediţiei 2024 a programului de granturi pentru ONG-uri, pentru care alocă în total 1 milion de euro în finanţări nerambursabile.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

  • Noutatea programului pentru Apelurile 1 şi 2 constă în accentul pus pe intervenţiile comunitare participative.
  • Cea de-a 7-a ediţie a programului presupune 3 apeluri de proiecte, primul fiind lansat pe 28 martie, cu un buget de 600.000 de euro pentru iniţiative în cele trei direcţii de acţiune ale programului: cultură, sport şi viaţă sănătoasă.
  • Organizaţiile solicitante pot rezerva în bugetul proiectului o sumă dedicată pentru acţiuni de dezvoltare organizaţională.
  • Proiecte cu durată de până la 10 luni (Apel 1), 8 luni (Apel 2) şi 5 luni (Apel 3), suma maximă contractată de până la 60.000 euro (Apel 1), 50.000 euro (Apel 2) şi 35.000 euro (Apel 3).
  • Aplicaţiile pentru Apelul 1 pot fi depuse între 24 şi 26 aprilie 2024.

În ultimii şase ani, programul În Stare de Bine a demonstrat că binele din fiecare comunitate are ecou în întreaga societate, iar partenerul Kaufland România vine mereu în întâmpinarea comunităţilor vulnerabile prin sprijinul financiar necesar. În toţi aceşti ani, Kaufland a contribuit la reducerea inegalităţilor sociale, finanţând activităţi de tip cultural, sportiv sau care promovează o viaţă sănătoasă, în beneficiul grupurilor sau comunităţilor vulnerabile.

 

În 2024, programul În Stare de Bine pune accent pe intervenţiile comunitare participative, nevoia de implicare activă a comunităţilor în rezolvarea problemelor locale şi aduce în prim plan comunităţile care au curajul să-şi arate toate faţetele, să-şi recunoască problemele şi să caute căi pentru a le rezolva.

FDSC continuă şi anul acesta să sublinieze nevoia de sustenabilitatea pe termen mediu a organizaţiilor, oferind oportunitatea ONG-urilor ca o parte din banii pe care îi solicită, să poată fi folosiţi pentru consultanţă organizaţională şi activităţile aferente, într-un proces facilitat de experţii FDSC.

Este recomandat ca înainte de aplicare să fie parcurse toate informaţiile regăsite în Ghidul Aplicantului de pe https://instaredebine.ro/ despre calendarul şi procesul de înscriere, criterii de selecţie şi jurizare, tipuri de activităţi comunitare şi multe altele.

Pentru primele două apeluri, selecţia proiectelor câştigătoare va fi realizată printr-un concurs (pitch) în cadrul căruia ONG-urile de pe lista scurtă vor fi invitate să îşi prezinte iniţiativele în faţa unui comitet de evaluare format din membrii comitetului CSR Kaufland România şi membrii FDSC.

A treia rundă de finanţare este alocată apelului special #ÎnStareSăAjut, care vizează o prioritate socială specifică la nivel naţional sau regional, cu posibilitatea menţinerii finanţării pentru prioritatea anului 2023 şi se va anunţa în toamnă, odată cu lansarea Apelului.

În acest an ne concentrăm pe comunitate şi vizăm proiectele care înţeleg şi integrează nevoile comunităţilor în care activeazăspune Katharina Scheidereiter, CSR Manager pentru Kaufland România şi Moldova.

Mai mult ca oricând credem în puterea comunităţii şi finanţăm proiecte care îmbunătăţesc viaţa atât a beneficiarilor direcţi cât şi a persoanelor din jurul lor. Admirăm grupurile mici de oameni care atunci când găsesc o problemă, ajung să mobilizeze şi să implice o întreagă comunitate pentru soluţionarea ei. Apreciem efortul comun rezultat în urma partenerierii oamenilor dintr-o comunitate şi dorim ca prin această nouă ediţie a programului În Stare de Bine să descoperim, să construim şi să consolidăm comunităţi care îşi alocă timp pentru bine în Româniatransmite Katharina Scheidereiter.

Propunerile de proiecte pentru apelul 1/2024 pot fi depuse de către ONG-urile interesate pe platforma instaredebine.ro, în perioada 24 aprilie 2024 (ora 9:00) – 26 aprilie 2024 (ora 16:00). Informaţii detaliate despre tipul proiectelor eligibile, criteriile de acordare a finanţărilor, Ghidul Solicitantului şi toate documentele necesare sunt disponibile pe acelaşi site.

Rezultatele programului În Stare de Bine în ultimii şase ani:

140 ONG-uri finanţate

6.2 milioane de euro alocaţi ca finanţare pentru comunităţi sustenabile

182 de iniţiative în domeniile cultură, sport şi viaţă sănătoasă

ediţii #ÎnStareSăAjut (finanţare pentru intervenţii în legătură cu efectele pandemiei – 2020, pentru intervenţii de sprijin a refugiaţilor din Ucraina – 2022, respectiv pentru prevenirea consumului de droguri în rândul tinerilor - 2023)

5 ediţii ale programului Creştem ONG-uri #ÎnStareDeBine, program de dezvoltare organizaţională pentru ONG-uri, la care au participat 134 de organizaţii

 

Despre programul În Stare de Bine

Programul de granturi pentru ONG-uri În Stare de Bine este destinat organizaţiilor neguvernamentale şi este finanţat integral de Kaufland România, cu un buget care se ridică în acest an la 1 milion de euro. Obiectivul său principal este reducerea inegalităţilor sociale prin intermediul activităţilor culturale, sportive şi de viaţă sănătoasă derulate pentru grupuri sau comunităţi vulnerabile, precum şi susţinerea iniţiativelor ce vizează dezvoltarea organizaţională a sectorului neguvernamental din România. Noutatea ediţiei este accentul pus pe intervenţiile comunitare care au ca obiectiv implicarea activă a comunităţilor în rezolvarea problemelor locale.

Acest program este implementat de FDSC şi se derulează în fiecare an prin două sau trei apeluri de proiecte, în funcţie de nevoile identificate. La ediţia din acest an, programul va avea trei apeluri de proiecte.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus