Skip to main content

Ghidul Zile şi nopţi încearcă iar piaţa din Bucureşti

 

zile-si-noptiAcum şase ani, ghidul Zile şi nopţi ieşea de pe piaţa bucureşteană, după doar câteva luni. Ieri, ghidul a reapărut în Capitală. A reintrat pe un segment pe care există 24Fun şi Şapte seri. Pe ce se bazează editorii la această nouă încercare? Paginademedia.ro a stat de vorbă cu acţionarii Zile şi nopţi şi cu redactorul-şef pentru a găsi răspunsul la întrebare.

Publicitate

Marian Gîlea este unul dintre acţionarii Zile şi nopţi. Este din Braşov, unde a apărut ghidul prima dată, în 2001. Situaţia din Bucureşti, de acum, este puţin specială.

De ce?

Ghidul Zile şi nopţi apare în ţară în 21 de ediţii, care acoperă 32 de oraşe. În Bucureşti, este editat printr-o companie deţinută în parteneriat de acţionarii reţelei Zile şi nopţi, pe de o parte şi regia Splendid Media, pe de altă parte. Practic, acţionarii reţelei Zile şi nopţi şi Splendid Media deţin în mod egal ediţia din Bucureşti.

Piaţa din Bucureşti este foarte aglomerată şi aveam nevoie de un partener puternic”, explică Gîlea parteneriatul cu Splendid Media.

Acum opt ani, datele problemei erau cu totul altele. De aici vine o primă diferenţă, spune Gîlea.

Marian Gîlea:

„În 2003, aveam doar câteva ediţii. Era una la Braşov şi altele la Galaţi, Timişoara şi Cluj, care funcţionau în regim de franciză, nu eram noi editorii publicaţiilor. În Bucureşti, franciza pentru Zile şi nopţi era deţinută de publicaţiile Flacăra.”

Francizorul din Bucureşti, Flacăra, nu a avut putere să lupte cu concurenţa. În 2003, tocmai se lansa 24Fun. În doar câteva luni, Zile şi nopţi ieşea de pe piaţă bucureşteană.

De ce nu s-ar întâmpla şi acum la fel? “Acum, toate publicaţile sunt ale noastre. Mai avem doar două titluri în franciză, la Galaţi şi la Timişoara. Acum ne-am implicat. Plus că atunci aveam trei titluri, acum avem 21 de reviste”.

Reţeaua Zile şi Nopţi în cifre:

  • Peste un million de euro cifră de afaceri în 2008
  • 200.000 de euro profit
  • Un minus de 10% estimat pentru 2009
  • 21 de titluri, care acoperă 32 de oraşe
  • Reţeaua Zile şi nopţi are patru acţionari: Marian Gîlea, Tiberiu Anghel, Aurel Martinescu şi Gabi Stan.
  • Tiraj primul număr în Bucureşti: 40.000 de exemplare
  • Investiţie de lansare în Bucureşti: 50.000 de euro (rebranding, layout, echipă). Designul şi rebrandingul este semnat de Re:ply
  • 200.000-300.000 de euro investiţia în primul an pe numărul din Capitală

Mallurile şi clădirile de birouri, pe primul loc

Dacă ghidul 24Fun merge, în principal, pe cluburi, restaurante şi cafenele (HoReCa), Zile şi Nopţi pune accent pe mall-uri (cinematografe), pe clădiri de birouri şi săli de aşteptare la cabinete estetice, medicale, centre de sănătate etc. Segmentul HoReCa este pe locul doi.

De ce, explică redactorul şef al revistei, Ioana Macoveiciuc:

“Targetul nostru se întinde până la 45 de ani. Acest public, mai ales cel peste 35 de ani, nu este atât de uşor de găsit în cluburi. Însă toată lumea munceşte. Centrele de birouri sunt complet neexploatate şi sunt sedii cu câte o mie de oameni”.

Filmele vor avea o pondere consistentă în noul ghid.

  • Câteva date despre conţinutul editorial:
  • Înainte de programe, 30 de pagini de editorial, cu review-uri de restaurante sau filme. Recomandările nu sunt făcute de vedete, ci de redactorii revistei.
  • Două pagini de Non Stop: serviciile deschise toată ziua – farmacii, magazine, fast food etc.
  • O secţiune în limba engleză – Expat.
  • Filmele sunt grupate după trei criterii: alfabetic, după sălile de cinema şi după orele de difuzare.
  • Restaurantele sunt grupate şi după zonă.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • miki miki
    @ank asta e problema celor de la 7 seri si 24 fun: oamenii isi disputa aceeasi piata. Pe de alta parte, amandoua merg pe principiul "mai mult e mai bine". Gresit. Decat sa imi dea 44 de propuneri de petreceri, in locuri de care nu am auzit, mai bine sa primesc 3-4 si sa ma decid mai usor.
    Cat despre recomandarile prietenilor, mai bine nu. Ultima data era sa ma bata sotul pentru ca l-am dus la un film recomadat de o prietena.
    Nu in ultimul rand, orice recomandare, indiferent de unde vine, este subiectiva, fie ea de la Chisu, Imre sau Corondan.
  • Ank Ank
    n-am nominalizat tocmai pt ca e vorba de principiu. Si vorbesc in nume personal, desi cred ca e multa lume care e de acord ca recomandarile din reviste sau tv sau radio si online sunt de cele mai multe ori cumparate. E vorba de incredere atunci cand urmezi recomandarea cuiva si eu nu am increderea asta, mai ales intr-o revista noua.
  • bucatar de week-end bucatar de week-end
    Pana cand nu scoate Chisu o revista cu recomadari de restaurante eu mananc numai in casa. Si acum, ca tot nu mai are Imre alta treaba (nu ca ar fi avut prea multa si inainte) ar putea sa scoata impreuna un ghid d-asta. Chisu se mai pricepe si la filme, cu potolul se dau amandoi specialisti iar pe zona de party isi pot gasi colaboratoare care sa-i mai tina la curent. Sunt chiar convins ca pot.
    Bag de seama ca s-au cam starnit iar apele pe aici. Si-a activat Sandulescu prieteniile sa sara sa dea in capa noilor competitori?
  • nanu nanu
    revista e super ok
    am vazut-o azi
    mult peste 24 si 7
  • ffwd ffwd
    @diana capatina
    din cele scrise de tine sa inteleg ca va e cam jena de logo si de nume. cele cu care a venit clientul la pachet.
  • Paul Paul
    cine spune ca nu au experienta? sau are corondan? imi vine sa rad....sau cine e formatorul de opinie?
    am vazut revista si e super ok
    io cred ca 24 si 7 au un mare morcov pe acolo unde ii doare mai tare :)
  • Ank Ank
    imi vine sa rad, sincer... de cand pot sa recomande oameni fara experienta pe piata din bucuresti locuri sau orice altceva?
    observatii mai am vizavi de informatia din revista; e foarte, foarte slaba, de exemplu la ziua de sambata sunt listate 5 (CINCI) partyuri. pai e posibil asa ceva? in 24 sunt 36, iar in 7seri, 44 !!! ati innebunit?
    nush, dar un lucru e clar. in bucuresti se intampla aceleasi evenimente, indiferent daca vrem sau nu. ca vine zile si nopti n-o sa schimbe nimic. nu cred ca o sa am vreun avantaj cu ei.
    recomandarile alea de care ziceti nu pot fi platite? nu stiu voi, dar mie prietenii imi recomanda, din reviste ne luam doar informatia.
    ma rog, e mult de zis, dar eu m-am saturat de maculatura
  • moka moka
    E buna revista. Am vazut-o in Plaza. Ma cam plictisisem de Geanina Corondan in 24 Fun.
  • Diana Capatina Diana Capatina
    Doar o precizare: Re:ply a realizat identitatea revistei si conceptul grafic & editorial. Dar am lucrat si cu materialul clientului, mai exact cu numele si logo-ul (care este realizat de firma Firestarter din Brasov).

    Ma bucur ca, din comentariile de pina acum, cei care au vazut revista zic de bine :)
  • Alianta ZMSM Alianta ZMSM
    De cand Splendid Media este un atu?
    Nu este agentia de care s-a debarasat nu de mult timp Catavencu?
    "Experienta" pe tevere se transfera oare si pe print?
    200-300k eur investitia in primul an?
    Si profit?
  • Bag's Banii Bag's Banii
    foarte tare ... distributie in centrele de infrumusetare...si PE cladiri de birouri (porumbeii sa traiasca)...sunt idei foarte bune...schimbati profilul si targetul revistei si in tara sau doar in bucuresti unde e nevoie de talent?
    Din cate am vazut la cinematografele din malluri avem si 7 Seri si 24 FUN
    Pe Horeca din cate imi amintesc e nevoie sa si fii primit in locatie...sincer ca si consumator final mi-ar placea sa gasesc un ghid de timp liber mai ales acolo unde imi petrec timpul liber...

    sunt curios cum o sa faceti recomandarile ca de mult caut asa ceva...cei din redactie au ceva experienta sau o sa comenteze dupa gustul lor?

    bafta va doresc si eu ... ma duc acum la un cabinet de cosmetica sa ma epilez...gasesc acolo ghidul?
  • Ioana Macoveiciuc Ioana Macoveiciuc
    Multumim de urari si de feedback! Ne-am propus sa facem lucrurile altfel pe piata de timp liber din Bucuresti, si ma bucur ca se vede!
  • andy andy
    am vazut ieri revista in baneasa.
    sincer este impresionanata.
    mult peste tot ce exista in bucuresti.
    bafta baieti!
  • Cosminescu Cosminescu
    Succese depline si vint in pupa !!!

Trimite un comentariu

sus