Skip to main content

AUDIENŢE RADIO. Ca de obiciei, Kiss FM are oraşele, Radio ZU conduce în Bucureşti. Ce posturi au crescut

 

Publicitate

Kiss FM deţine conducerea la nivel urban, în timp ce Radio ZU rămâne lider pe Bucureşti, potrivit studiului de audienţă radio, realizat în perioada 3 septembrie - 16 decembrie 2012 de două institute de sondare, IMAS şi GFK.

La nivelul Capitalei, Radio ZU a avut, în perioada analizată, 302.500 de ascultători pe zi, fiind secondat de România Actualităţi, cu 236.000 de ascultători.

Pe segmentul urban, Kiss deţine supremaţia, cu 1,6 milioane de ascultători, în scădere faţă de toamna lui 2011. Cu toate acestea, postul rămâne la o distanţă notabilă, de peste 300.000 de ascultători, de locul doi, Radio România Actualităţi.

Faţă de toamna anului trecut, Radio ZU şi Radio România Actualităţi au înregistrat creşteri în audienţe. La Kiss FM se observă o scădere, comparativ cu anul trecut.

Radio ZU şi Rock FM, cele mai mari creşteri

  • Radio ZU îşi păstrează poziţia de lider pe Bucureşti, înregistrând o medie de 302.500 de ascultători, câştigând, faţă de valul precedent, 64.000 de ascultători.
  • Locul al doilea este al postului Radio România Actualităţi, cu 236.000 de ascultători în Capitală.
  • Kiss FM ocupă locul al treilea, cu 192.200 de ascultători.
  • Postul Rock FM a avut, în perioada analizată, 81.600 de ascultători, cu 17.400 mai mulţi faţă de valul de toamnă din 2011.
  • Vibe FM şi National FM au pierdut un număr notabil de ascultători, trecând sub pragul de 50.000.

Audienţa posturilor radio în BUCUREŞTI, în perioada 3 septembrie – 16 decembrie

Post radio Nr ascultatori toamna 2012 Nr ascultatori toamna 2011
Radio ZU 302.500 238.400
Radio Romania Actualitati 236.200 222.300
Kiss FM 192.200 205.000
Magic FM 177.200 162.500
Pro FM 126.300 121.300
Europa FM 115.100 108.700
Romantic FM 103.000 105.500
Radio 21 98.700 88.700
Rock FM 81.600 64.200
Radio Guerrilla 61.700 67.500
Vibe FM 48.900 65.000
National FM 40.100 59.600
Antena Satelor 39.300 37.800
Gold FM 32.600 32.600
Radio Romania Cultural 32.300 29.000
Dance FM 22.000 18.400
Bucuresti FM 16.100 12.500
Music FM 8.000 14.400
Radio Realitatea 43.900

Sursa: Studiul Naţional de Audienţă Radio
Metoda: prin telefon fix şi mobil

  • La nivel urban, Kiss FM ocupă primul loc în audienţe, cu 1,6 milioane de ascultători. Postul operat de SBS Broadcasting a înregistrat o scădere de 50.000 de ascultători, faţă de valul de toamnă din 2011.
  • Cea mai mare scădere a fost înregistrată de Radio Iaşi, care a pierdut 78.000 de ascultători.
  • Cea mai mare creştere a fost înregistrată de ocupantul locului doi, Radio ZU. Radioul operat de trustul Intact a înregistrat, toamna trecută, o medie de 1,2 milioane de ascultători din oraşe, cu 214.300 de persoane în plus faţă de aceeaşi perioadă din 2011.
  • Europa FM a înregistrat de asemenea o creştere importantă, de 80.400 de ascultători.

Audienţa posturilor radio la nivel URBANîn perioada 3 septembrie – 16 decembrie

Post radio Nr ascultatori toamna 2012 Nr ascultatori toamna 2011
Kiss FM 1.663.700 1.714.000
Radio Romania Actualitati 1.297.200 1.231.700
Radio ZU 1.262.400 1.048.100
Europa FM 1.132.800 1.052.400
Pro FM 1.006.400 942.800
Magic FM 575.400 567.000
Radio 21 509.100 474.200
Antena Satelor 218.500 227.300
Rock FM 205.500 146.300
National FM 202.000 214.300
Oltenia Craiova 161.000 151.100
Radio Timisoara 134.800 101.800
Radio Romania Cultural 130.400 125.600
Radio Iasi 125.900 204.100
Radio Resita 88.500 82.700
Radio Cluj 69.600 84.100
Radio Targu Mures 57.200 56.000
Radio Bucuresti 52.600 54.800
Radio Constanta 34.100 52.000

Sursa: Studiul Naţional de Audienţă Radio
Metoda: prin telefon fix şi mobil

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ionut Ionut
    Tocmai ai pus degetul pe rana. Unii nu fac audienta chiar daca au acoperire (exemplu dat de tine cu Pro FM e cel mai concludent - se aud in toate tara, ba chiar pe minim 2-3 frecvente, indiferent unde te-ai afla). Asta inseamna ca fac audiente foarte mici in orasele in care se aud. La fel, cei care au retele mici si strang un numar mai mare de ascultatori ii strang doar din orasele in care se si aud, adica acolo fac audiente foarte mari.
    Intr-adevar, acoperirea nu iti asigura si audienta, dar te ajuta foarte mult daca si tu faci treaba buna. Daca nu, cu toata acoperirea, nu vei ajunge niciodata no.1.
  • Cosmin Cosmin
    Aleksa, intelectualii aia, chiar daca dau 5 minute pe Kiss sau Zu si declara asta cand sunt intervievati, apar in "acte". Exact din acest motiv, chiar cu un numar mai mare de ascultatori, CHR-urile au share mai mic decat radiourile "serioase". Share-ul lor este tras in jos chiar de intelectualii aia.
    Evident ca radioul este o afacere. Insa trebuie sa respecti niste limite, chiar si asa.
  • Cosmin Cosmin
    Tot vad argumentul asta cu numarul de frecvente ... PRO FM are o acoperire de vreo 4-5 ori mai mare decat ZU. Cum de are totusi audienta mai mica?? Asa ca hai, mai lasati-o cu acoperirea, ca nu asta face toata treaba. Poti sa ai oricate frecvente, daca nu vrea lumea sa te asculte.
  • aleksa aleksa
    guerrilla isi face treaba - adica ramane de nisa. nu stiu daca e bine sau e rau ca au trecut de la discursul destept, de personalitate, la muzica mult prea desteapta (altfel, clar mai unitara decat acum un an)
  • roxana roxana
    forza ZU !
  • aleksa aleksa
    ai dreptate; si eu vad la kiss multe probleme. se complac de prea multa vreme cu un matinal fara forta, animatorii lor nu mai au demult vlaga, si cred, au interpretari ciudate ale cercetarilor de piata pe care le fac. Altfel sbs-ul reuseste sa ofere un reach foarte bun per general. magic si rock au salvat de data asta din punct de vedere financiar kiss. oare kiss-ul va fi oferit ca bonus?
  • aleksa aleksa
    Asta cu copiatul e mania persecutiei la 21. Toata lumea a copiat de la 21, ei care sunt sfintii sfintilor si invetatorii rotii fara colturi.
  • aleksa aleksa
    Esti exemplul perfect ca "romanii se pricep la toate". Si sustin patimas teoreme fanteziste.
    Unii ascultatori pot asculta in timpul unei zile 10 radiouri, nu doar unul. Dealtfel vezi singur numarul total de ascultatori diferiti aici: http://www.audienta-radio.ro/userfiles/items/Audienta%20radio%20-%20Valul%20de%20toamna%202012.pdf
    In bucuresti sint fix 1.235.900 ascultatori de radio 11+
  • Ionut Ionut
    Guerrilla e un radio de nisa. Nu si-a propus mai mult inca de la inceput si nu vrea, nici in acest moment.
    La fel si Romania Muzical, se adreseaza unui public foarte restrans.
  • aleksa aleksa
    depinde care e punctul de referinta. 21 a incercat sa cante doar ce se aude la radiourile din UK (cele mai tari radiouri din ok). Erau simply positive si audienta lor (care cat de cat se stabilizase) s-a dus fix in cap
  • Ionut Ionut
    Realizezi care e diferenta de acoperire intre ZU si Kiss ? Iti dai seama cam care e diferenta in care emit amadoua ?
  • aleksa aleksa
    Asta e o melodie pusa pe repeat de semidocti.
    1. Si kiss si zu au fiecare in parte mai multi intelectuali decat suma intelectualilor radiourilor care se considera "de destepti"
    2. CHR e un format de mase. E normal sa fie ascultat peste tot (inlcusiv de pitipoance si smecheri cu beamveu). Nu trebuie sa te rusinezi, inclusiv o gramada din prietenii tai asculta kiss sau zu
    3. Compozitia publicului unui CHR este eterogena. Are ascultatori din toate categoriile sociale. Asa e oriunde in lume, nu doar in Romania

    Si kiss si zu, sunt radiouri de succes. Si-au atins scopurile (comerciale). Spre deosebire de nishatii destepti. Daca tu crezi ca radioul e altceva decat business, no reply at that
  • sadisfaction sadisfaction
    Cât de fraier trebuie să fii ca să crezi în clasamentele astea bazate pe „sondaje“?! Guerrilla pe locul 10?! Să fim serioși! Și Radio România Muzical unde este?! Clasamentele astea de 2 lei sunt pentru distribuirea publicității de ... ceva mai mulți lei.
  • vali vali
    Berghea nu are nici un merit pentru cresterea EuropaFM, asta e clar. EuropaFM a schimbat grila, sloganul inainte sa vina pipitza, ea oricum nu e de calibrul postului.
    Cat despre Pro, acolo mai aud o stire, o piesa mai veche, voci bune. kitsch e jalnic, nu incape comparatie.
  • aleksa aleksa
    Premiile fac parte din arsenalul unui CHR. In toata lumea, nu doar in Romania. Daca te tin puterile intri in joc. Daca nu, nu. AC-urile dau si ele premii dar intr-o maniera mai putin zgomotoasa decat la CHR-uri.

Trimite un comentariu

sus