Skip to main content

Organizaţiile media: Articolele Paginademedia.ro despre Acces Direct respectă legea şi standardele deontologice

 

Publicitate

"Materialele publicate în perioada 4 – 6 februarie pe paginademedia.ro, referitoare la emisiunea Acces Direct difuzată de postul Antena 1 în data de 4 februarie, respectă atât legislaţia României, cât şi standardele deontologice", se arată într-o poziţie semnată de ActiveWatch şi Centrul pentru Jurnalism Independent.

"Media trebuie să accepte că poate deveni, la rândul ei, ţinta criticilor venite fie din interiorul breslei, fie din exterior, iar criticile exprimate cu bună credinţă pot fi un feedback util pentru profesioniştii media", spun cele două organizaţii media
"Considerăm că demersul postului Antena 1 de a-l da în judecată pe jurnalistul Petrişor Obae, autorul materialelor menţionate mai sus, solicitând 500.000 euro despăgubiri pentru prejudiciile aduse, este în contradicţie cu cu articolul 10 al Convenţiei Europene a Drepturilor Omului şi cu jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului."

ActiveWatch şi CJI atrag atenţia că demersul Antena 1 "este extrem de periculos prin faptul că pune şi mai multă presiune pe jurnaliştii care îşi fac meseria profesionist şi cu bună-credinţă."

Poziţia integrală semnată de ActiveWatch şi Centrul pentru Jurnalism Independent:

Dezbaterea produselor mediatice este de interes plublic

ActiveWatch şi Centrul pentru Jurnalism Independent consideră ca materialele publicate în perioada 4 – 6 februarie pe paginademedia.ro, referitoare la emisiunea Acces Direct difuzată de postul Antena 1 în data de 4 februarie, respectă atât legislaţia României, cât şi standardele deontologice. Articolele conţin informaţii care se aflau deja în sfera publică.

Mai mult, Consiliul National al Audiovizualului a înregistrat peste 100 de sesizări legate de ediţia emisiunii Acces Direct care a făcut obiectul articolelor lui Petrişor Obae, ceea ce arată existenţa unor nemulţumiri pe scară largă cu privire la conţinutul emisiunii.

Ţinând cont atât de rolul presei într-o societate democratică, dar şi de puternica influenţă pe care televiziunile o au în formarea atitudinilor, opiniilor şi comportamentelor publicului (Acces Direct este o emisiune cu audienţe de top), punerea în dezbatere a produselor mediatice este un demers de interes public total justificat.

Media trebuie să accepte că poate deveni, la rândul ei, ţinta criticilor venite fie din interiorul breslei, fie din exterior, iar criticile exprimate cu bună credinţă pot fi un feedback util pentru profesioniştii media.

Considerăm că demersul postului Antena 1 de a-l da în judecată pe jurnalistul Petrişor Obae, autorul materialelor menţionate mai sus, solicitând 500.000 euro despăgubiri pentru prejudiciile aduse, este în contradicţie cu cu articolul 10 al Convenţiei Europene a Drepturilor Omului şi cu jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului.

ActiveWatch şi Centrul pentru Jurnalism Independent consideră regretabil faptul că în reacţiile postului Antena 1 referitoare la acest caz, chestiunea eticii nu apare ca argument.

Atragem atenţia că acest demers este extrem de periculos prin faptul că pune şi mai multă presiune pe jurnaliştii care îşi fac meseria profesionist şi cu bună-credinţă.

Paginademedia a publicat pe 4 februarie un material despre o emisiune a Antenei1 în care o persoană era umilită. A doua zi, aceeaşi publicaţie online a făcut publică lista companiilor ale căror produse sunt promovate în timpul spaţiilor publicitare difuzate pe durata emisiunii.

Pe 6 februarie, una dintre aceste companii decide că nu mai doreşte să îşi asocieze numele cu emisiunea respectivă şi îşi retrage publicitatea difuzată pe durata emisiunii. CNA a înregistrat deja peste 100 de sesizări legate de ediţia emisiunii Acces Direct care a făcut obiectul articolelor lui Petrişor Obae.

Pe 7 februarie, postul Antena1 anunţă că îl va acţiona în judecată pe Petrişor Obae, autorul materialelor mai sus menţionate, acuzându-l că a defăimat postul, că dă dovada unei atitutdini ostile şi dezechilibrată, având intenţia de a manipula opinia publică şi clienţii postului. Antena 1 cere 500.000 de euro despăgubiri pentru prejudiciile aduse."

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • stati fara problema; n-are cum sa castige procesul... e mai mult la intimidare. Pe lumea asta exista multi procesomani, pacat e ca unii dintre ei devin si manageri, tarand dupa ei imaginea unei institutii la care au contribuit mii de oameni, de-alungul timpului...
  • La conducerea Antenei e Alexandrescu Sorin, care e cofetar. Cofetar! Adică s-a ocupat cu orice altceva decât televiziunea. Să zicem că asta n-ar fi o problemă, dar omul e prost. Uitați-vă la fața lui, la ochii lui și o să vedeți că e prost. Pur și simplu. Adică nu înțelege decât cu efort un lucru simplu care i se spune. Iar atunci când înțelege și nu îi convine, face scrisori, către Avon de data asta. O scrisoare care jignește un client care aduce bani Antenei 1, post la care ăsta încă e CEO. Vă miră de ce Antena 1 a ajuns un post de mâna a doua? Dar, dacă stau să mă gândesc bine, poate că Voiculescu Camelia merită toate astea și toate cele care încă vor urma…
  • Citesc unele comentarii si ma intreb cum se face de cei care sustin A1 au impresia ca exista o conspiratie impotriva televiziunii. A fi deranjat de faptul ca exista oameni care nu agreeaza o televiziune mi se pare putin deplasat. E ca si cum ati avea dorinta ca toata tara sa tina cu Steaua... E adevarat ca-n ultima perioada s-a vorbit (scris) mai mult despre Antene, dar acun se culege ceea ce s-a semanat, pana la urma. Niciun om obiectiv nu poate sustine ca emisiunile in cauza au fost corecte, etice sau distractive. Iar profesionalismul conducerii trustului se vede din dreptul la replica. In loc de un raspuns diplomat, ataca violent.
  • Irina, iti dau dreptate. Desi nu cred ca ai vreo frustrare cum scrie cel de mai sus, as completa ca jurnalisti, precum cel ce este acum implicat in acest proces, nu doreste altceva decat sa-si faca publicitate, si nu pare prea subtil. Si va continua sa posteze, cu infatuare, pana cand numele lui va fi scris si pronuntat in Media pana la saturatie. E o mancarime intre ziaristi cum n-ai mai vazut si nici vorba de solidaritate. Probabil e cool sa te lauzi ca esti dat in judecata de Antene, sau ca ai pus umarul vanjos ca Avon sa-si retraga calupurile publicitare. Numai fapte bune.
  • Astia de la Antena -group, mai exact conducerea devine din ce in ce mai penibila. Daca tot se umfla in pene ca spoturile avon reprezinta doar 0,003% din cifra lor de afaceri, cat oare reprezinta cifra de afaceri a Antenelor din cifra de afaceri a Avon Cosmetics de peste 10 miliarde de dolari anual? Nu stiam daca sa rad sau sa fiu idignat de atitudinea mizera a conducerii Antenlelor si fata de o firma care le baga bani in buzunare pentru a face jegurile de emisiuni tabloide si fata de acest site care pe buna dreptate a luat atitudine. Ii supara asa tare ca un site nu e de acord cu emisiunea lor??? Suna cunoscut....la fel si ei zic de Basescu ca nu e de acord cu exitenta A3.
  • Domnilor, v-au cam murit laudatorii, se vede treaba. "Organizatiile media" sunt doar doua, deci, dar sunt citate de parca ar fi toate prezente in apararea articolelor dumneavoastra. Din nou, e cam fortat si nu chiar deontologic. Amenintarea cu procesul, care, fie vorba intre noi, nu e, nici pe departe, o incalcare a drepturilor omului, v-a cam dat de gandit si v-a facut sa va repliati in spatele unor comunicate pe care - zic si eu din experienta - probabil tot dumneavostra le-ati solicitat. Nimeni nu contesta mizeria reportajului. Sutele de sesizari primite de CNA isi vor urma cursul iar statia difuzoare va fi, cel mai probabil, amendata asa cum se cuvine potrivit legii. Dar asocierea cu publicitarii va apartine si aici, cred eu, se va concentra actiunea din instanta. Ramane de vazut cum veti explica, deontologic, acel "au girat" din titlul articolului, cu atat mai mult cu cat Antena 1 poate dovedi existenta unui prejudiciu material direct - retragerea spoturilor publicitare Avon. Curat deontologic, dar cam pe la buzunar... Va urez succes.
  • daca va luati dupa cei de la Antene...atunci tot ar trebui inchis in tara asta...mai putin ei ... cred ca li se cuvine totul...ma bucur insa ca incet, incet lumea vede in ce s-au transformat Antenele...urat din partea lor
  • "...cu jurnalisti extrem de buni ce vor sa scoata adevarul la lumina." Sincer nu mi se pare ca scot adevarul la lumina intr-un caz necesar. Sa iti bati joc de oameni nu inseamna ca informezi publicul.
  • Desigur... s-a trecut la corectarea cu pixul rosu a comentariilor. Analiza pe text. E buna si asta! Desi in comentariul lui Mihai intrezaresc urme de rautate, tin sa-i multumesc ca m-a facut atenta. Si eu ii respect pe acei ce scriu corect, fie si un simplu comentariu. Dar ma amuza unii care, desi scriu agramat, incep a corecta pe altii. Nu, Mihai, nu e vorba despre tine. Tu ai scris corect, bravo! Tu nu ai nicio greseala! Tu "iti vorbesti corect limba nativa". Na, ca mi-ai zis-o! Oricum, din ce vad, lumea deja s-a impartit in doua: pro si contra antene. Este loc destul pentru toti, cred eu si nu e nevoie de atata agitatie. Poftim, altora le este dor de Pepe si Oana... oameni si oameni. Eu vorbeam despre faptul ca atunci cand apare un subiect pe care l-a declansat unul, altul, apar zeci care desfac firul in patru pe acelasi subiect. Eu, de exemplu, am aflat despre acest subiect, nu de la antene (aici ii raspund lui Mihai), ci chiar de pe aceasta pagina. Am vazut un titlu cu litere mari si groase: "Se poate si mai jos? Jeg pe TV... Ceara Ioanei Tufaru in prim plan!". Si, mi-am zis: noroc, mare noroc a dat peste mine, ca am vazut acest titlu, caci altfel ratam evenimentul, si nu stiam despre ce jeg si ceara era vorba. Acum stiu si deja ma consider un om mai bine informat! Multumesc!
  • buna decizia! ce se petrece cu fata andei calugareanu la acces direct e deja penal! au dezbracat-o, au umilit-o, au dojenit-o, parca i-au pus si tate? au despaduchiat-o! ioana are probleme, care probleme au un nume despre care amandoi parintii stiau. antena1 si emisiunea acces direct ar trebui date in judecata ca se folosesc de o persoana cu dizabilitati. fata are un diagnostic!!! poate asa se mai dezvata sa ne puna pe ecran chiar tot ce poate fi mai scarbos: umori si gandaci! mi-e dor de scandalul oana si pepeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!
  • Mai citeste inca o data articolele de pe paginademedia. Nu e vorba nici un moment despre Ioana Tufaru ci despre derapajul grav al unei emisiuni tv, derapaj care daca ramane nesanctionat va fi urmat de altul si mai grav.

    In urma cu un an, la acelasi post tv, a mai fost un derapaj grav (primul ministru dezbracat, filmat cu o camera ascunsa intr-un spatiu privat).
    Acel derapaj a fost mult prea bland sanctionat si uite ce se intampla astazi.
  • treci pe la scoala si dupa comenteaza,daca vrei ca lumea sa creada si ce spui,fas de om!
  • @Irina
    cine esti tu sa imi spui mie ce sa fac si cum sa ma manifest fata de Antene?
    Nu ma uit la un post asa de josnic si ce aduce numai dezimformare in societatea noastra,iar cele 3 emisiuni bune pe care le au,sunt inghitite de restul mizeriilor difuzate pe A1 si A3!
    De unde stiu ca sunt mizerii,din ceea ce spune vocea talpasului de rand si din ratingurile pe care le au respectivele emisiuni.
    Nu vreau sa te atac,dar manipularea dusa cu obstinatie de A3,de 6 ani de zile,nu a facut decat sa divizeze si sa slabeasca spiritul acestui popor si numai cei slabi cu sufletul,cred mizeriile pe care le spun,Badea,Ciutacu,Gadea,O.Stancu si restul lingailor lui Voiculescu de la A3.Crezi ca lor le pasa de acest popor?Nu!Mai ales cand mint cu nerusinare,avadn in fiecare luna de la 5000 euro salariu.Si te mai miri ca nu au nici o problema in a-ti spala creierii!

Trimite un comentariu

sus