Skip to main content

AUDIENŢE. Câţi români au văzut România - Franţa la televizor. Cote de piaţă uriaşe pentru meciul de pe Pro TV

 
AUDIENŢE. Câţi români au văzut România - Franţa la televizor. Cote de piaţă uriaşe pentru meciul de pe Pro TV

AUDIENŢE. Meciul România - Franţa a ţinut în faţa televizoarelor milioane de români: o cifră care se apropie de cinci milioane de telespectatori pe minut.

Publicitate

La nivelul întregii ţări, peste 4,5 milioane de români se uitau la Pro TV, iar aproape 200.000 erau pe Dolce Sport. Diferenţele dintre meciul de pe Pro TV şi celelalte staţii au fost consistente, mai ales la oraşe şi pe segmentul comercial: cota de piaţă a Pro TV a fost de peste 50% pe toate targeturile, cu un 71% pe segmentul comercial 18-49 de ani.

În termeni de cotă de piaţă, 71% share este cel mai ridicat nivel al vreunui program din istoria măsurătorilor de audienţă: practic, aproape trei sferturi dintre românii între 18 şi 49 de ani care aveau televizoarele deschise se uitau la deschiderea Euro 2016 Franţa - România.

Oricum, pe publicul comercial, consumul TV a fost afectat de faptul că mulţi români au preferat să vadă meciul în public sau la terase, zone care nu sunt contorizate în clasamentele de audienţă.

De notat audienţa Kanal D la nivel naţional, cu peste un milion de telespectatori la bătaie cu meciul de pe Pro TV.

Paginademedia.ro prezintă audienţele posturilor TV pe intervalul meciului Franţa - România (scor 2-1):

NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, peste 4,7 milioane de români au văzut meciul Franţa - România în faţa televizoarelor. Cei mai mulţi - peste 4,5 milioane de români - s-au uitat la Pro TV. Alţi aproape 200.000 s-au uitat la Dolce Sport. Peste jumătate dintre românii care aveau televizoarele deschise erau pe meciul de deschidere de la Euro 2016.

De remarcat audienţa Kanal D pe intervalul meciului: aproape 1,1 milioane de români medie. Postul turcesc avea pe post Bahar (până la 22.30), apoi Best of Vacanţa Mare.

Pe locul al treilea, Antena 1 a avut audienţe de peste 12 ori mai mici decât meciul Franţa - România,

URBAN. Trei milioane de telespectatori la oraşe pentru România - Franţa: peste 2,9 milioane la Pro TV şi 60.000 la Dolce Sport. Audienţa Pro TV a fost de şase ori mai mare decât locul următor pe interval Kanal D şi de peste 16 ori mai ridicată decât a Antenei 1.

COMERCIAL. Cotă de piaţă remarcabilă pe segmentul comercial: 71%, ceea ce înseamnă că aproape trei sferturi din publicul între 18 şi 49 de ani care se uita la televizor era pe meciul difuzat de Pro TV. În cifre absolute, au fost peste 1,4 milioane de telespectatori pe acest segment.

Şi pe targetul comercial, diferenţele faţă de locurile următoare au fost foarte mari: Pro TV a avut cifre de peste zece ori mai mari decât locul al doilea - Kanal D - şi de peste 13 ori peste Antena 1.

Dolce Sport a avut doar 20.000 de telespectatori pe acest segment.

Audienţa posturilor TV vineri, 10 iunie, pe intervalul meciului Franţa - România, la nivel NAŢIONAL:

NATIONAL Nr. persoane Rtg% Share%
1 Pro TV 4.543.000 24.8 53.1
2 Kanal D 1.083.000 5.9 12.6
3 Antena 1 364.000 2.0 4.3
4 TVR 1 273.000 1.5 3.2
5 Antena 3 210.000 1.1 2.5
6 Romania TV 195.000 1.1 2.3
7 Dolce Sport 190.000 1.0 2.2
8 Antena Stars 169.000 0.9 2.0
9 Prima TV 169.000 0.9 2.0
10 National TV 148.000 0.8 1.7

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienţa posturilor TV vineri, 10 iunie, pe intervalul meciului Franţa - România, la nivel URBAN:

URBAN Nr. persoane Rtg% Share%
1 Pro TV 2.943.000 29.5 60.2
2 Kanal D 518.000 5.2 10.6
3 Antena 1 178.000 1.8 3.6
4 Antena 3 140.000 1.4 2.9
5 TVR 1 117.000 1.2 2.4
6 Romania TV 94.000 0.9 1.9
7 Antena Stars 73.000 0.7 1.5
8 Prima TV 66.000 0.7 1.3
9 Dolce Sport 63.000 0.6 1.3
10 National TV 52.000 0.5 1.1

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienţa posturilor TV vineri, 10 iunie, pe intervalul meciului Franţa - România, la nivel COMERCIAL:

COMERCIAL Nr. persoane Rtg% Share%
1 Pro TV 1.428.000 29.2 71.0
2 Kanal D 134.000 2.7 6.7
3 Antena 1 109.000 2.2 5.4
4 Prima TV 29.000 0.6 1.4
5 TVR 1 23.000 0.5 1.1
6 Dolce Sport 21.000 0.4 1.1
7 Romania TV 20.000 0.4 1.0
8 Antena Stars 18.000 0.4 0.9
9 AXN 18.000 0.4 0.9
10 DigiSport 1 16.000 0.3 0.8

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ma Digistilor (Digi Sport) nu vreti si nu va intereseaza de abonatii RCS-RDS sa cumparati chiar voi EURO (ca sa nu mai vorbesc de Champions League si Europa League) cand aveti cei mai multi abonati.. Canal low cost! Altii care respecta abonatii (Dolce Sport) cumpara chiar daca nu fac audienta mare.
  • http://www.tolo.ro/2016/06/11/protv-a-vindut-cel-mai-scump-spot-din-istoria-televiziunii-din-romania-35-000-de-euro-elvetia-viguroasa-cu-albania-ne-asteapta-un-meci-greu/
  • 4,5 milioane...cred ca este record pentru un meci de fotbal televizat in România...chiar nu ma asteptam sa fie asa de multi.
    Cit priveste DolceTelekomul, audiența a fost nesemnificativă.
    Ba pe comercial au fost cu puțin peste Digisport 1, care nu a avut Euro 2016 in program...
  • @ stefan : stiai la cat incepe meciul. de ce ai dat mai devreme? Protv a reusit sa aiba cel mai mare share din istoria recenta tocmai pentru ca a putut sa atraga si alte categorii de public. e de bine.
  • As vrea sa multumesc Pro TV-ului in numele celor 5 milioane de telespectatori, pentru ca ne-a spus cum va vedea Andreea Esca meciul.
    Va dati seama ca altfel aveam 5 milioane de oameni care nu puteau dormi o noapte intreaga. Ce ne faceam?
  • Mai "Adi", se vede ca ai ceva impotriva. Altfel nu ai fi scris acel comentariu...
  • Bravo KanalD, audienta super ok cu asa competitie, gospodinele nu au renuntat la Bahar nici cand a fost meci asa important :) !
  • Mai,,doru,,nu absolut nimic impotriva! Doar confirmi exact ce am scris eu. Si o faci cu voce tare!
  • gresit,primele erau antenele apoi televiziunea fcsb adica protv,axn,mtv,cnn,bbc iar pe locul 76 dolce,vorbiti prostii !!!!
  • Antena1 o sa fie pe 3 si pe comercial in aceasta luna.

    Dati audientele lunare din mai
  • Bravo PROTV! Este clar, ei vor transmite campionatul EURO in viitor! TVR nici in vise nu ajungea la asa audiente.

    In Franta EURO este transmis de TF1 - canal comercial privat, nu public. La noi trebuie sa fie transmise competitile europene de televiziunile din top 3, care sunt vizionate luna de luna, nu de un post care nu mai prinde nici locul 7
  • Pentru "adi". Uite, eu am Dolce Sport pe televizor. Dar, am preferat sa ma uit pe Pro TV. Ai ceva impotriva ?
  • Kanal D a facut un artificiu : a prelungit Bahar cu o jumate de ora . S-a terminat la 23:03.
  • @MEDIA
    NOTA " Oricum, pe publicul comercial, consumul TV a fost afectat de faptul că mulți români au preferat să vadă meciul în public sau la terase, zone care nu sunt contorizate în clasamentele de audiență. "

Trimite un comentariu

sus