Skip to main content

AUDIENŢE. Câţi români au văzut România - Franţa la televizor. Cote de piaţă uriaşe pentru meciul de pe Pro TV

 
AUDIENŢE. Câţi români au văzut România - Franţa la televizor. Cote de piaţă uriaşe pentru meciul de pe Pro TV

AUDIENŢE. Meciul România - Franţa a ţinut în faţa televizoarelor milioane de români: o cifră care se apropie de cinci milioane de telespectatori pe minut.

Publicitate

La nivelul întregii ţări, peste 4,5 milioane de români se uitau la Pro TV, iar aproape 200.000 erau pe Dolce Sport. Diferenţele dintre meciul de pe Pro TV şi celelalte staţii au fost consistente, mai ales la oraşe şi pe segmentul comercial: cota de piaţă a Pro TV a fost de peste 50% pe toate targeturile, cu un 71% pe segmentul comercial 18-49 de ani.

În termeni de cotă de piaţă, 71% share este cel mai ridicat nivel al vreunui program din istoria măsurătorilor de audienţă: practic, aproape trei sferturi dintre românii între 18 şi 49 de ani care aveau televizoarele deschise se uitau la deschiderea Euro 2016 Franţa - România.

Oricum, pe publicul comercial, consumul TV a fost afectat de faptul că mulţi români au preferat să vadă meciul în public sau la terase, zone care nu sunt contorizate în clasamentele de audienţă.

De notat audienţa Kanal D la nivel naţional, cu peste un milion de telespectatori la bătaie cu meciul de pe Pro TV.

Paginademedia.ro prezintă audienţele posturilor TV pe intervalul meciului Franţa - România (scor 2-1):

NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, peste 4,7 milioane de români au văzut meciul Franţa - România în faţa televizoarelor. Cei mai mulţi - peste 4,5 milioane de români - s-au uitat la Pro TV. Alţi aproape 200.000 s-au uitat la Dolce Sport. Peste jumătate dintre românii care aveau televizoarele deschise erau pe meciul de deschidere de la Euro 2016.

De remarcat audienţa Kanal D pe intervalul meciului: aproape 1,1 milioane de români medie. Postul turcesc avea pe post Bahar (până la 22.30), apoi Best of Vacanţa Mare.

Pe locul al treilea, Antena 1 a avut audienţe de peste 12 ori mai mici decât meciul Franţa - România,

URBAN. Trei milioane de telespectatori la oraşe pentru România - Franţa: peste 2,9 milioane la Pro TV şi 60.000 la Dolce Sport. Audienţa Pro TV a fost de şase ori mai mare decât locul următor pe interval Kanal D şi de peste 16 ori mai ridicată decât a Antenei 1.

COMERCIAL. Cotă de piaţă remarcabilă pe segmentul comercial: 71%, ceea ce înseamnă că aproape trei sferturi din publicul între 18 şi 49 de ani care se uita la televizor era pe meciul difuzat de Pro TV. În cifre absolute, au fost peste 1,4 milioane de telespectatori pe acest segment.

Şi pe targetul comercial, diferenţele faţă de locurile următoare au fost foarte mari: Pro TV a avut cifre de peste zece ori mai mari decât locul al doilea - Kanal D - şi de peste 13 ori peste Antena 1.

Dolce Sport a avut doar 20.000 de telespectatori pe acest segment.

Audienţa posturilor TV vineri, 10 iunie, pe intervalul meciului Franţa - România, la nivel NAŢIONAL:

NATIONAL Nr. persoane Rtg% Share%
1 Pro TV 4.543.000 24.8 53.1
2 Kanal D 1.083.000 5.9 12.6
3 Antena 1 364.000 2.0 4.3
4 TVR 1 273.000 1.5 3.2
5 Antena 3 210.000 1.1 2.5
6 Romania TV 195.000 1.1 2.3
7 Dolce Sport 190.000 1.0 2.2
8 Antena Stars 169.000 0.9 2.0
9 Prima TV 169.000 0.9 2.0
10 National TV 148.000 0.8 1.7

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienţa posturilor TV vineri, 10 iunie, pe intervalul meciului Franţa - România, la nivel URBAN:

URBAN Nr. persoane Rtg% Share%
1 Pro TV 2.943.000 29.5 60.2
2 Kanal D 518.000 5.2 10.6
3 Antena 1 178.000 1.8 3.6
4 Antena 3 140.000 1.4 2.9
5 TVR 1 117.000 1.2 2.4
6 Romania TV 94.000 0.9 1.9
7 Antena Stars 73.000 0.7 1.5
8 Prima TV 66.000 0.7 1.3
9 Dolce Sport 63.000 0.6 1.3
10 National TV 52.000 0.5 1.1

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienţa posturilor TV vineri, 10 iunie, pe intervalul meciului Franţa - România, la nivel COMERCIAL:

COMERCIAL Nr. persoane Rtg% Share%
1 Pro TV 1.428.000 29.2 71.0
2 Kanal D 134.000 2.7 6.7
3 Antena 1 109.000 2.2 5.4
4 Prima TV 29.000 0.6 1.4
5 TVR 1 23.000 0.5 1.1
6 Dolce Sport 21.000 0.4 1.1
7 Romania TV 20.000 0.4 1.0
8 Antena Stars 18.000 0.4 0.9
9 AXN 18.000 0.4 0.9
10 DigiSport 1 16.000 0.3 0.8

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Felicitari ProTV! 71% market share pe main target e extraordinar. Mileog, unde esti? Parca spuneai ca meciurile de la 22.00 nu vor face audienta. Interesant: aseara, telekom care are tot timpul anului multe reclame pe ProTV n-a avut reclame in pauza meciului.
  • audienta antenei 1 in luna iulie ,cel putin in prime time se va scufunda.....
  • Nu stiu cat de ok e masuratoarea asta, mai ales in cazul meciului de aseara. Spun asta pentru ca in baruri, terase, alte locuri unde s-a proiectat meciul, la un televizor nu s-a uitat doar o familie ci zeci sau sute de oameni.
    Cazul Cluj Arena, unde au fost aseara peste 3000 de oameni si se uitau la un singur ecran amplasat in stadion, cum se contorizeaza pe audiente?
  • n-am vazut decat cifrele prima oara. :)) acum vad ca intr-adevar e cea mai mare cota de piata pe comercial. felicitari.

    cat despre dolce, nu cred ca au luat campionatul ca sa faca mare audienta. oricum vor avea cifre mai bune la meciurile exclusive, dar ei stiau ca tvr / protv au optiunea de a cumpara cele mai importante meciuri, deci in primul rand a fost o investitie de imagine si fidelizare.
  • Cine are acasa Dolce si s-a uitat la Protv nu poate fi decat masochist !
  • Meciul de aseara a stabilit un record pentru piata TV din Romania, inregistrand cel mai mare share pe publicul comercial al unui program din prime time din istoria masuratorii moderne a audientelor.
  • DolceSport o catastrofa .
    Sa ai doar 5.000 de telespectatori in plus pe comercial fata de DigiSport care nu difuza nimic , e un esec epopeic .

    Antena1 mai bine difuza mira test .
  • Hahaha... Dolce Sport au luat-o in freza. La ce iti trebuie absolut toate meciurile, daca lumea se uita doar la meciurile importante ? Anume, meciurile "de zece". Gen, Albania-Elvetia...
  • ce se mai poate spune? :)) 71% cota pe comercial? a mai existat asa ceva in ultimii 10 ani? ar fi interesante si cifrele specialelor de dinainte si de dupa meci, dar oricum e clar ca protv a avut o seara foarte buna. nu acelasi lucru se poate spune si de dolce sport. diferenta pe comercial fata de digisport e insesizabila. e clar ca vor performa doar cu meciurile exclusive.
  • Hai mile, te astept cu niste comentarii. Felicitari ProTv pentru ce au reusit. Nici nu ma asteptam la cifre mai mici. Degeaba Dolce are drepturile pentru toate meciurile atata timp cat transmit si ProTv

Trimite un comentariu

sus