Skip to main content

CNA. Cazul Cioloș - Viața Satului: n-a fost cenzură, dar a fost „incompetență editorială”

 
CNA. Cazul Cioloș - Viața Satului: n-a fost cenzură, dar a fost „incompetență editorială”

Consiliul Național al Audiovizualului a considerat că n-a fost vorba de cenzură în decizia conducerii TVR de a opri de la difuzare un interviu cu Dacian Cioloș la Viața Satului. Majoritatea membrilor au considerat că nu e treaba CNA in acest caz, fiind doar o problema ce tine de zona editorială a Televiziunii Romane.

CNA a discutat astazi pe fondul reclamatiei facute de Gigel Stirbu, presedintele Comisiei de Cultura din Camera Deputatilor, care a acuzat TVR de act de cenzura. Motivul? Decizia TVR de a amana interviul acordat de Dacian Ciolos in emisiunea Viata Satului, pe fondul campaniei electorale.

 “Numai cine nu a lucrat in presa sau in televiziune poate bate campii despre cenzura", a spus Radu Herjeu, membru CNA, în ședința de astăzi. 

Publicitate

Valentin Jucan, membru CNA, a declarat ca “e problema editoriala a dansilor, nu e treaba noastra”. Jucan a mai punctat faptul ca “este ridicol pentru o persoana care are functia de presedinte al Comisiei de Cultura si ar trebui sa cunoasca legea.”

“Mai mult de a costata noi nu avem ce face pentru ca nu ne permite legea. Indiferent de ceea ce vom constata noi aici. Daca am constatat un act de cenzura, ar trebui sa i-o trimitem tot domnului Gigel Stirbu, sa ia act dumnealui de acest lucru”, a declarat Valentin Jucan.

Acesta a adus in discutie si antecedentul din urma cu doi ani, cand TVR a difuzat un interviu acordat de Victor Ponta, in campania electorala pentru alegerea unui nou presedinte, acesta fiind candidat la fotoliul de la Cotroceni.

“Este foarte clar ca decizia de a amana nu trebuie comentata foarte mult. Exista un caz anterior al premierului Ponta care a fost difuzat desi era candidat la prezidentiale si deputat, chit ca era pe vremea unui presedinte liberal.”

Jucan a mustrat reprezentantii Televiziunii Publice insa, numind decizia drept una “impertinenta si o lipsa crunta de neprofesionalism”.

“Aici in schimb avem un prim ministru confiscat de un partid care nu reuseste sa aiba o imagine separata de politic, astfel incat acest interviu sa poata fi difuzat. Nu pot sa nu remarc o oarecare impertinenta manifestata atunci cand TVR invita un prim ministru care ii spune din start ca emisiunea va fi difuzata si apoi nu se mai difuzeaza.

A fost o lipsa crunta de neprofesionalism. Atunci cand inviti un om si ii spui ca va fi difuzat si nimanui nu-i pica fisa ca nu poate fi difuzat interviul pentru ca omul e pe toate afisele din tara, consider ca e o lipsa totala de neprofesionalism al TVR”, a declarat acesta.

Gabriel Gherghescu, directorul TVR și realizatorul Viața Satului, prezent in sedinta de azi a CNA, a declarat ca nu au existat informatii in interviul premierului care sa nu fi suportat amanarea. 

”Pot să vă spun că a fost o decizie colectivă legată de oportunitatea datei de difuzare a acestui interviu. L-am analizat și reanalizat și cel puțin eu,care zic să sunt printre ziariștii care se pricep foarte bine la politica agricolă comună, nu existau elemente care să mă îndemne să difuzez acest interviu pentru că ar fi avut informații care nu ar fi suportat amânarea”, a declarat acesta in fata membrilor CNA.

Monica Gubernat a sugerat faptul ca motivul amanarii intervului ar fi fost prezenta unor eventuale mesaje electorale.

Monica Guberat: “Presupun ca nu s-a dat pentru ca interviul continea mesaje electorale.”

Declaratia a fost combatuta insa de ceilalti membri, Dorina Rusu declarand ca “nu era vorba de niciun mesaj electoral, erau niste date care ar fi fost perimate daca se difuza la o alta data”.

Aceasta din urma a declarat ca decizia Televiziunii Romane “a fost o dovada de servilism si de neprofesionalism.”

Dorina Rusu:

“A fost o dovada de servilism si de neprofesionalism. Normal ar fi fost ca TVR sa vina la noi si noi sa trimitem la Comisia de Cultura. Mi se pare o bataie de joc si e si cumva, mie mi-a adus aminte de ce in se intampla in 1990. Cand era domnul Ponta candidat atunci se putea transmite si CNA a constatat ca nu s-a incalcat nicio lege.”

Radu Herjeu a tinut sa ii raspunda si lui Gigel Stirbu, presedintele Comisiei de Cultura, cel care a reclamat la CNA situatia, invocat un act de cenzura, declarand ca “numai cine nu a lucrat in presa sau in televiziune poate bate campii despre cenzura".

“Ati gresit ca nu ati dat interviul, nu ati incalcat nicio lege. Ati gresit pentru ca v-ati facut un deserviciu si ati creat un subiect de discutie inutil care a fost exploatat electoral asa cum s-a exploatat. Acestea fiind spuse, numai cine nu a lucrat in presa sau TV poate bate campii despre cenzura. Un redactor sef, un director de redactie de stiri, un director de televiziune, asta e treaba lui, ce intra si ce nu intra pe post”, a declarat Radu Herjeu, membru CNA.

“Eu as fi dat interviul pentru ca eu chiar nu cred ca s-a lansat in consideratii electorale. Sigur ca ar fi putut fi interpretat si sunt convins ca ati fi avut reclamatii. Eu cred ca asa cum s-a intamplat ulterior reclamatiile ar fi fost respinse ca nefondate. TVR din pacate a iesit sifonat din aceasta poveste chiar daca eu sunt convins ca s-a dorit evitarea acestui lucru”, a adaugat acesta.

Reamintim ca interviul acordat de Dacian Ciolos in data de 23 noiembrie in emisiunea Viata Satului de la Televiziunea Publica a fost amanat de la difuzare, fiind invocat faptul ca e campanie electorala. Despre subiect, aici. Premierul a refuzat, ulterior, ca interviul sa mai fie difuzat deloc de TVR. Detalii, aici.

Citeste si:

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu