Skip to main content

Campania lunii: Cum s-a descoperit că lumea nu citește textul mic din josul reclamelor

 
Campania lunii: Cum s-a descoperit că lumea nu citește textul mic din josul reclamelor

VIDEO. Poți să pui orice în textul mic din josul ecranului, la reclamele pentru bănci și instituții financiare, chiar și un premiu, că nu-l citește nimeni!

Publicitate

E un fapt cunoscut, dar ideea prin care agenția Jazz a ajuns la această concluzie pentru clientul Provident a fost desemnată cea mai creativă campanie a lunii trecute, de către Art Directors Club România – ADC.

Chiar dacă este o campanie care demonstreze evidența. Altfel, dacă se dorește ca mesajul să fie citit, de ce e pus mic, cu caractere mărunte, înghesuit în josul ecranului, expus îndeajuns de puțin încât să nu poată fi citit pânâ la capăt?

Concret, ce a făcut Jazz în Testul de conștientizare (cum s-a numit campania)?

Într-o reclamă Provident, textul cu dobânzi, costuri etc a fost înlocuit cu mesajul de mai jos (care spunea, printre altele, că “Dacă ai avut curiozitatea să citești până la capăt primești un premiu garantat”):

 

Câți au reușit să-l citească, în cele câteva secunde în care stătea pe ecran?

Din 7,7 milioane de oameni expuși la reclamă, 10 au contactat Provident: 9 au cerut informații despre diverse oferte și doar unul și-a revendicat “premiul” (unul simbolic).

Doar o parte din campania Provident a fost însă expusă pe TV: partea cu mesajul schimbat. Rezultatul – respectiv că doar un singur telespectator a citit mesajul până la capăt, nu a fost difuzat pe TV. Doar într-un film pe online, cu până în 90.000 de afișări.

Testul a fost văzut de 7,7 milioanede oameni, rezultatul (chiar dacă evident) – faptul că mesajele cu detalii sunt puse (cum altfel) degeaba -, e accesibil doar pe net.

VIDEO. Testul de conștientizare Provident


KFC cu Fuego și Vodafone cu Titi Aur completează podiumu
l

Topul celor mai creative campanii este completat de campania KFC cu Fuego și Vodafone Supernet 4.5, cu Titi Aur.

Locul secund a fost desemnat celor de la UM Studios cu Prelungește Vara, campanie implementată pentru KFC. Inițiativa care îți cere să îl ții ocupat pe Fuego și prin care produsele Krushers vor rămâne mai mult timp în restaurantele KFC îi are în spate pe Adela Dan - Head of Content şi Ioana Dinu – Copywriter.

Locul trei este ocupat luna aceasta de McCann Worldgroup România, pentru Vodafone – Race Ready, campania în care Titi Aur - pe Transfăgărășan, se întrece cu un gamer - pe un traseu virtual. o idee care duce tehnologia la altitudine prin experiențe de ultimă generație. Echipa care a lucrat pe proiect a fost formatǎ din Daniel Strugariu, Senior Art Director și Ruxandra Papuc, Copywriter.

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Da, cei de la Jazz au descoperit evidentul. Sper sa descopere si apa calda, gaura din covrig si miezul din Funta.
  • Campania cu Fuego este ca o invitatie pentru tot felul de propuneri indecente. Ma intreb ce a scris lumea pana acum. In plus, eu vreau sa impodobeasca bradul.

Trimite un comentariu