
Afacerile Pro TV, în România, s-au ridicat în primele șase luni ale anului la 95,5 milioane de dolari. Cifrele reies din raportul financiar publicat de compania-mamă Central European Media Enterprises (CME), listată la bursă.
Compania a avut și un profitul operațional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) de 43 de milioane de dolari.
Dacă în primele trei luni compania a pornit bine, în al doilea trimestru al anului cifrele au stagnat și pe alocuri au scăzut.
Chiar în raportul financiar extins al CME se menționează că în al doilea trimestru al acestui an, lunile aprilie - iunie, veniturile din publicitate ale operațiunile din România s-au diminuat după ce posturile grupului au livrat mai puține GRP-uri (Gross Rating Point) din cauza ratingurilor scăzute.
Amintim că în prima parte a acestui an, Pro TV a avut de suferit la capitolul audiențe cinci seri din șapte, când pe Kanal D era Exatlon. Totodată și Chefi la cuțite, difuzat de Antena 1 luni și marți, a ținut piept Pro TV-ului.
În raport, se mai menționează că declinul din audiențe a fost parțial compensat de creșterea tarifelor de publicitate, creștere anunțată de conducerea Pro TV încă din vara lui 2017 și operată din acest an (detalii, AICI).
Paginademedia.ro prezintă în continuare structura veniturilor grupului Pro, care operează Pro TV, Pro Cinema, Pro 2, Pro X, Pro Gold, Pro TV International, dar și Pro TV Chișinău:
- Veniturile totale în perioada ianuarie - iunie s-au ridicat la 95,5 milioane de dolari, în timp ce în aceeași perioadă a anului 2017 grupul media câștiga 87,5 milioane de dolari.
- Grosul veniturilor Pro TV au venit, ca de obicei, din publicitate: 70,2 milioane de dolari.
- De la cabliști, grupul Pro TV a atras venituri de 23,3 milioane de dolari.
- 1,9 milioane de dolari reprezintă „alte venituri”
Bilanțul CME în cele patru țări în care este prezentă
Compania CME are operațiuni în patru țări, Bulgaria, Cehia, România și Slovacia, după ce a anunțat vânzarea televiziunilor din Croația și Slovenia. Compania menționează în raportul financiar că se așteaptă ca la data de 31 iulie să se finalizeze vânzarea din Croația a operațiunilor media, către Slovenia Broadband.
Per total, în cele patru țări în care mai are activitate, grupul a raportat venituri de aproape 300 de milioane de dolari în prima jumătate a lui 2018, în creștere cu 16% față de aceeași perioadă a lui 2017. Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare s-a ridicat în cele patru țări la 86,3 milioane de dolari.
Veniturile din fiecare țară în care este prezentă Central European Media Enterprises în perioada ianuarie - iunie 2018 (dolari):
Tara | Venituri ian - iun 2018 | Venituri ian - iun 2017 | |
---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 42.860.000 | 36.079.000 |
2 | Cehia | 112.562.000 | 92.845.000 |
3 | Romania | 95.555.000 | 87.514.000 |
4 | Slovacia | 49.723.000 | 42.964.000 |
Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) din fiecare țară în care este prezentă Central European Media Enterprises în perioada ianaurie - iunie 2018 (dolari):
Tara | OIBDA ian - iunie 2018 | OIBDA ian - iunie 2017 | |
---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 8.603.000 | 4.243.000 |
2 | Cehia | 43.621.000 | 36.124.000 |
3 | Romania | 43.089.000 | 36.531.000 |
4 | Slovacia | 5.009.000 | 8.157.000 |
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
"Cred ca profitul este mai mare decât al tuturor celorlalte televiziuni din România la un loc"