Skip to main content

OFICIAL. Radio Impuls trece în grupul Dogan. Ce planuri are conducerea Kanal D? Teo și Sabbagh, și în FM

 
OFICIAL. Radio Impuls trece în grupul Dogan. Ce planuri are conducerea Kanal D? Teo și Sabbagh, și în FM

Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat în ședința de astăzi trecerea celor nouă frecvențe Radio Impuls (inclusiv București), către Dogan Media, proprietarul Kanal D. 

Publicitate

Acordul a trecut cu votul a șase din cei opt membri prezenți în ședina de astăzi: Florin Gabrea, Orsolya Borsos, Dorina Rusu, Răsvan Popescu, Radu Călin Cristea și Monica Gubernat. 

Radu Herjeu și Gabriel Tufeanu au fost împotriva cesiunii 

Radu Herjeu, membru CNA, și-a justificat votul împotrivă: 

„Cei care cesionează au obținut de la consiliu în câteva concursuri cu promisiunea unui proiect editorial și cu angajamentul că vor folosi aceste frecvențe pentru posturi de radio locale. CNA i-a crezut pe cuvânt. Nici n-au intrat în emisie și au venit să ceară să facă o rețea. Se vede astăzi de ce s-au făcut toate lucrurile acelea. Astăzi o rețea se vinde către o altă societate. Și în loc să avem câteva radiouri locale vom avea o nouă rețea națională. 

Eu pentru acest lucru nu am cum să votez. Deși sunt convins că Kanal D va face o treabă bună cu această rețea așa cum a făcut cu postul de televiziune. Nu am nicio problemă cu ei, ci cu cei care astăzi beneficiază de pe urma vorului consiliului.” 

La rândul său, Gabriel Tufeanu, membru CNA, a explicat:

„Noi am dat licențele astea unei echipe, unei companii care producea și care în urmă cu un an voia să se dezvolte, iar acum nu mai vrea deloc. Dacă ar veni astăzi Dogan și ar cere licență aș fi probabil de acord, dar în condițiile unui concurs. Dacă Impuls dorește să se retragă din spațiul media, foarte bine, să dea licențele și să le scoatem la concurs.”

Acordul vine după mai bine de o lună de când reprezentanți ai Kanal D și AdWay au venit la CNA cu solicitarea de a cesiona cele nouă frecvențe. De atunci, CNA a amânat discuția pe subiect de câteva ori, iar apoi n-a mai avut ședințe.  

Ce spuneau reprezentanții Kanal D:

Numele postului va rămâne același, la fel și emisiunile din grilă, structura de programe și studioul de emisie la Cluj, a afirmat directorul Impuls la CNA. 

Membrii i-au audiat pe reprezentanți, urmând să dea un vot pe acest caz în ședința viitoare. În fața CNA au venit din partea Dogan Ugur Yesil, Christian Sabbagh, prezentatorul știrilor Kanal D, Iosif Kalauz, director strategie și cercetare, Mihai Ghiță, redactor-șef știrile Kanal D, și realizatorul emisiunii Asta-i România și Cătălin Băleanu, reprezentantul postului în relația cu CNA. 

Din partea AdWay au venit Călin Zereș, directorul Impuls, Codruța Vântu, director dezvoltare, și Decebal Cotoc, asociatul unic.

Călin Zereș, directorul Radio Impuls, în fața CNA: 

„Într-o piață media tumultoasă dorim să păstrăm trendul ascendent pe care l-am generat în ultimii ani și să dăm ascultătorilor noștri programe de o și mai bună calitate. Tot ce vrem să facem pe viitor se poate face la cu totul alt nivel sub umbrela și sprijinul unui brand cu notorietate internațională.

Din punct de ve editorial va crește calitatea programelor, acestea rămânând ca procente nemodificate, numele radioului rămâne neschimbat, emisiunile din grila vor rămâne nemodificate, echipa redacțională va rămâne în componența actuală, ba mai mult aceasta va crește. Sursa principală de program va rămâne la Cluj Napoca.” 

La rândul său, șeful Kanal D, Ugur Yesil le-a spus membrilor CNA:

„E o zi importantă pentru noi și în istoria Kanal D în România, de a avea o licență radio, desigur cu permisiunea dumneavoastră. Am investit până acum aproape 100 de milioane de euro în media din România și în fiecare an ne îmbunătățim conținutul. Încercăm să facem tot ce e mai bine, să ne ascultăm publicul și să le oferim conținut de calitate. Avem peste 400 de oameni angajați în compania noastră. (...) Suntem în fața dumneavoastră pentru ca, cu voia dumneavoastră, să continuăm să facem afaceri în România.”

„Avem două ținte (cu acest post de radio - n.r.) pentru a crește conținutul local în fiecare dintre cele nouă orașe acoperite de licențele radio. Avem o acoperire uriașă în România prin corespondenții Kanal D. Acoperim zilnic mai bine de 20 de orașe și intenționăm să folosim infrastructura știrilor și experiența noastră. Vrem de asemenea să investim în infrastructura tehnică pentru a crește calitatea semnalului în fiecare oraș. Vă cerem acordul pentru a ne da permisiunea ca Dogan Media International să pornească pe o nouă linie de business.” 

Șeful Kanal D a mai adăugat că în echipa postului de radio au fost atrase vedete de la Kanal D, cum ar fi Christian Sabbagh sau Teo. 

Iosif Kalauz, director strategie și cercetare –

„Radio Impuls a ajuns la o maturitate, însă pentru a deveni un radio relevant are nevoie de contagiunea unei stații tv de top. Kanal D poate să ridice conținutul la un alt standard și nivel de calitate. Ne dorim păstrarea echipei actuale și strategia editorială. Vom avea același tip de conținut, adică CHR.”

Mihai Ghiță, redactor-șef al știrilor Kanal D și prezentatorul emisiunii Asta-i România: 

„Parte din strategia de la Kanal D este să ne întoarcem cu privirea la localitățile mai mici ale țării pentru că e o necesitate pe piață de știri locale. Avem o echipă puternică de corespondenți care lucrează la Kanal D de ani de zile. Vom oferi content zilnic, inclusiv transmisiuni live de la evenimentele din comunitățile în care există acoperire.”

Întrebată de ce vor să renunțe la frecvențele radio, Codruța Vântu, director de dezvoltare al AdWay Direction, a răspuns:

„Ne-am dat seama că oricât de mult am investi și oricât efort în acest post vom avea până la urmă o limită, oarecum incorectă față de ceea ce această rețea ar putea să o atingă. Ceea ce noi ca echipă, ca persoane, am putea livra în viitor pentru acest „copil” este mai puțin decât dacă am accepta să-l dăm cuiva care poate oferi un viitor mai bun”.

Adway ar cesiona către Dogan Media frecvențele Radio Impuls din Bacău, Bistriţa, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Râşnov, Sibiu, Timişoara, Tulcea. AdWay Direction este o societate deținută de omul de afaceri Decebal Victor Cotoc.

De menționat că pe patru dintre frecvențele Impuls - Bucuresti, Sibiu, Timisoara si Constanța - a emis BBC Radio România până în 2012, când serviciul a fost închis.

Dogan Media a mai avut o tentativă de a intra pe zona de radio la finalul anului 2017, când a participat la concursul de frecvențe radio al CNA. Atunci plănuia lansarea unui post sub denumirea Radio D, având în grilă emisiuni ale unor realizatori de la Kanal D, cum ar fi Teo, Christian Sabbagh sau Mihai Ghiță, prezentator la Asta-i România, după cum Paginademedia.ro a relatat AICI

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu