Skip to main content

LICITAŢIE. Audienţa TV va fi măsurată încă patru ani de Kantar. Cum se măsoară audienţa

 
Peoplemeter Kantar
Peoplemeter Kantar

Decizie în licitaţia pentru măsurarea audienţei TV. Timp de patru ani, începând din 2020, audienţa posturilor de televiziune va fi măsurată de aceeaşi companie care se ocupă şi în prezent de cifre.

Publicitate

Compania Kantar Media rămâne firma care asigură cercetarea şi pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2023.

Cât costă studiul acum?

Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, măsurarea audienţelor TV costă, în prezent, în jur de trei milioane de euro pe an, sumă plătită de către membri ARMA - Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor, cu care Kantar Media are contract.

Cât va costa pentru noul contract?

Costurile pentru noul contract de măsurare a audienţelor TV nu au fost încă definitivate dar, cel mai probabil, vor fi mai mari decât în contractul de până acum. De ce?

Comisia a stabilit câştigătorul, dar detaliile legate de serviciile pe care Kantar le va livra se vor decide în următoarele luni de către ARMA.

Mai exact, în afară de măsurarea audienţelor TV aşa cum este făcută în prezent, Kantar a oferit şi posibilitatea ca panelul să crească (acum este de 1.200 de gospodării). O altă propunere: o variantă de măsurare a audienţei TV şi pe online. Serviciile ar presupune o creştere a preţului.

Câştigătorul a fost desemnat în aceasă săptămână de Comisia de organizare a licitaţiei, formată din reprezentanţi ai posturilor TV, ai agenţiilor de publicitate şi ai Consiliului Naţional al Audiobviziualului

VIDEO. Cum se măsoară audienţa TV?

Peoplemeterul este aparatul cu care se măsoară audienţa TV. Un device care se montează în casele celor din eşantion şi monitorizează canalele la care se uită românii.

Un amănunt important: persoanele din eşantion nu sunt cunoscute de către posturile TV.

Paginademedia.ro a realizat un scurt reportaj despre cum se măsoară audienţa.

Reportajul, în continuare. Alte detalii, aici.

VIDEO. Cum se măsoară audienţa TV:

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • DODO DODO
    clar ca este un apreciometru a carui rezultate sint departe de realitate bune pentru manipulari si induceri Multi se fitiie cu telecomanda asa ca prinde-i daca poti apoi la cablu ( prin satelit ) nu vad cum se pot monitoriza privitorii si mai am si alte indoieli cind ma gindesc la eterna diaspora nesondata Asa ca nu vad decit bani aruncati pe geam Daca pe firme le intereseaza asa ceva atunci sa plateasca totul din banii lor si sa-si directioneze reclamele unde vor Oricum TOATE tv-urile se intrec in eisiuni de toata jena asa ca te uiti ca nu ai alternativa
  • Informatia costa Informatia costa
    Intrebare: este posibil sa se afle in acasa carei/caror persoane sunt instalate aceste peoplemeter-e? Cred ca stiind acest lucru, televiziunile pot "premia" persoanele respective pentru a lasa televizorul mergand exact pe ce trebuie. ;)
    Pro-ul cred ca are numele (chiar si pe statul de plata) a unor persoane, prea au exagerate audiente chiar si cu mira pe ecran.
  • Audientozaurul Audientozaurul
    Petrisor, iar nu v-au dat aprobare sa postati audienta de aseara?:(
  • cri cri
    Stie cineva ce se intampla daca o persoana care are peoplemeter in gospodarie ,iese din camera dar nu apasa pe butonul telecomenzii din varii motive ? Sau daca adoarme in fata televizorului ?
  • Mile Mile
    Ba D ***!Nuu ma m-ai contrazici! Doar io a-m dreptate!
    Audientele is bune pentru antenaOne!
  • Mile Mile
    D, nu e treaba ta , poti sa refuzi datele
  • D D
    Si "măsurătorile" sunt reale desteptule ? Si acei "publicitari" se raporteaza la alea 2.000 de aparate ? Si nu iti face griji, sigur s-a inventat acel aparat de masurat audientele...
    Pe mine ma intereseaza acele "1.200 de gospodării". Cati din zona rurala, cati din zona urbana. Cati studii superioare, cati "doar 10 clase", cati au liceul terminat, cati minori, cati pensionari, cati saraci, cati bogati.
  • Mile Mile
    D, dacă nu s-a inventat, nu pricepi, esti de greu de cap, oricum măsurătorile nu se fac pt tine sau alti protevisti ci pt publicitari, lor trebuie să le convina bai
  • mile mile
    prezentati audiente de ieri , sa vedem si pe intervalul pinocchio la antena
  • D D
    "Milica", ce ne intereseaza de alte tari ? Daca se face in America, Rusia, Spania, Italia, Franta, Germania, Olanda si ce tari mai vrei tu; obligatoriu trebuie si la noi ?

    Si a zis foarte bine "Adrian-Ionut": "La cat de mult a avansat tehnologia in ziua de azi e ciudat ca nu s-a "inventat" o tehnologie de a detecta audienta direct din semnalul care intra in televizor".
    La fel ca si utilizatorul "Poporul cu Metrul". La ce populatie are Romania, ne raportam doar la 1.320 de case ?
  • Mile Mile
    Ce sunteti agitati pt o țară mică și saraca în america nu e fel măsurat la miliarde de dolari in publicitate, românii se vor zmei
  • Eugen Eugen
    Salut, sa facem un calcul simplu. Din cei care au tv doar jumatate au aparatele deschise (share market), din aceasta jumatate doar 50% reprezinta target-ul comercial, deci asta inseamna doar 300 . Deci o piata de publicitate tv ce valoreaza peste 400.000.000 euro pe an e decisa de 300 de peoplemetere. Putin...foarte putin... avantajul e de partea celor mari. Televiziunile de nisa nu au nicio sansa sa aiba cifre reale.
  • geo geo
    Nu ati explicat nici acum daca se masoara si DTH-urile ...si cum se procedeaza in cazul posturilor care emit si HD...adica daca se ia in considerare doar audienta pe non HD ori audienta este data de non HD + HD
  • John Bly John Bly
    Si totusi..cum masoara kintarul tv-ul țugurlanului privitor la HBO sau digi4k??? Bifeaza a1/pro sau tv nu prind doar Pro si a1????
  • Adrian-Ionut Adrian-Ionut
    La cat de mult a avansat tehnologia in ziua de azi e ciudat ca nu s-a "inventat" o tehnologie de a detecta audienta direct din semnalul care intra in televizor astfel incat sa se stie cu exactitate cate televizoare sunt deschise pe un anumit post TV.

Trimite un comentariu

sus