Skip to main content

Ciudatul caz al TV H. Se (mai) închide sau nu postul TV?

 
Ciudatul caz al TV H. Se (mai) închide sau nu postul TV?

Se închide sau nu se închide? Aceasta-i întrebarea! Membrii Consiliul Naţional al Audiovizualului au rămas cu întrebări (destule) după o discuţie de aproape jumătate de oră cu un reprezentant al televiziunii TV H, venit să-i lămurească dacă va înceta emisia sau nu (aşa cum hotărâseră la jumătatea lunii februarie).

Publicitate

Reprezentantul postului le-a explicat reprezentanţilor CNA că acum au o altă variantă de ieşire din impas: nu se mai doreşte închiderea abruptă (ceea ce înseamnă, automat, pierderea licenţei şi a locului în grilele cabliştilor), ci se doreşte vânzarea televiziunii, iar acum sunt în căutarea unui cumpărător (caz în care "s-ar mai alege" cu ceva).

Cum s-a ajuns aici.

Consiliul Naţional al Audiovizualului i-a invitat pe reprezentanţii TVH pentru o discuţie despre soarta postului.

Mass Media România de Mâine a decis, în februarie, în adunarea creditorilor, încetarea emisiei şi concedierea personalului postului TV H începând din 25 martie, invocând motive economice (fapt despre care Paginademedia.ro a relatat încă din februarie AICI).

TV H i-a şi informat pe cabliştii Telekom, Akta şi RCS despre acest fapt, iar Akta (Digital Cable Systems) a scos, în consecinţă, televiziunea din grilă, începând cu 1 aprilie.

Reprezentanţii CNA i-au invitat pe cei ai TV H la discuţii pentru a detalia situaţia întrucât postul încă emite. Este şi în lista must carry.

Ce s-a discutat la CNA?

Maria Andronie, director economic al SC Mass Media România de Mâine:

„Este adevărat, adunarea generală a asociaţilor a decis în 15 februarie încetarea activităţii postului TV H, din motive economice. Asta presupune trei aspecte,: încetare emisiei, au început negocieri pentru cesionarea licenţele şi vânzarea echipamentelor în sistem la cheie.

Nu s-au finalizat aceste negocieri. Acesta este motivul pentru care eu am pe birou adresa pe care să o înaintez CNA în momentul în care apare o operaţiune care vizează licenţa respectivă.

Nu s-a precizat în acea hotărâre un termen-limită la care să se încheie emisia. Termenul de 25 martie e o confuzie, nu m-am gândit la această formă de interpretare. Se referă numai la procesul a concediere colectivă.

Pot justifica acest lucru cu un calendar pe care îl pot pune la dispoziţia dumneavoastră”

„Totodată, în februarie, s-a transmis către toţi furnizorii de servicii activi în acel moment acea notificare cu aceeaşi formulare în preambul, inclusiv la ceilalţi doi mari distribuitori. Din punct de vedere al costurilor, costurilor aferente transmisiei prin cablu şi dificultăţile pe care le-am avut privind retransmisia au condus la decizia finală de închidere a acestui post”, a mai adăugat reprezentanta televiziunii care a mai spus că s-au plătit zeci de mii de euro lunar celor trei mari furnizori de servicii de retransmisie prin cablu.

De ce s-a luat această decizie de a închide televiziunea?

„Pe fondul reducerii drastice a numărului de studenţi şi a costurilor semnificative de susţinere a unui post de televiziune s-a luat această decizie.”

Întrebată dacă societatea Mass Media România de Mâine este în insolvenţă, reprezentanta postului a negat:

„Nu avem nici un fel de problemă. Singurul nostru finanţator a fost Universitatea Spiru Haret, în proporţie, aş putea să spun, de 99,99%. Universitatea a decis să-şi eficientizeze activitatea şi să renunţe la activităţile mari consumatoare de resurse, iar TV H era în top.”

Ce se întâmplă cu Radio Seven:

Radioul va rămâne. Costurile de funcţionare ale radioului sunt nesemnificative în raport cu costurile de funcţionare ale unui post de televiziune. Şi mă refer în principal la condiţiile tehnice. Trebuie să recunoaştem, Universitatea a asigurat în proporţie foarte mare componenta redacţională a postului, de la origini până în prezent.”

Întrebată dacă închid sau nu televiziunea, reprezentanta a răspuns:

„Sincer, nu ştiu la acest moment. Dacă nu se găseşte o soluţie de valorificare a aparaturii pe care o avem, nu demult ne-am retehnologizat, suntem HD, dacă nu se găseşte o soluţie, sper să găsim o formulă să continuăm, dar fără a mai avea contracte de furnizare de genul celor la care am renunţat pentru că nu le putem suporta ca şi costuri.”

Despre o posibilă vânzare:

„Sunt şanse foarte mici să se finalizeze în perioada următoare, pentru că preşedintele Consiliului de Administraţie, care a primit mandatul să negocieze pe această zonă, şi-a rupt piciorul şi este indisponibil, cred, cel puţin şase săptămâni.”

Reprezentanta postului a mai explicat că notificarea legată de închiderea postului a fost transmisă doar către cei trei mari cablişti – RCS, Telekom şi Akta - „cu care avea costuri foarte mari”. „Ceilalţi ne transmit gratis.”

Întrebată de membrii CNA ce costuri au către aceşti cablişti dat fiind că televiziunea este în must carry, reprezentanta televiziunii n-a reuşit să explice, menţionând că televiziunea are costuri de 30.000 de euro pe lună cu cei trei, Akta, Telekom şi RCS.

Un reprezentant al RCS aflat în sală la momentul discuţiei, a intervenit şi a explicat că operatorul RCS nu a luat nici un ban pentru retransmisia prin cablu.

„Pentru ca ceilalţi cablişti să poată să retransmită TV H gratis, RCS trebuie să preia semnalul şi să-l salte la satelit. Costul pentru segmentul de satelit se plăteşte. De la 1 aprilie, noi am încetat uplinkul.”

Membrii au aflat totodată că şi Akta şi Telekom ofereau exact acelaşi serviciu pentru TV H. Reprezentanta televiziunii nu a ştiut să explice de ce a fost nevoie de trei contracte diferite pentru acelaşi serviciu.

Prin urmare, reprezentanţii CNA au decis să ceară contractele încheiate de TV H cu cele trei companii de cablu, RCS, Digital Cable Systems şi Telekom, pentru a vedea care este obiectul.

Postul emite în continuare doar reluări şi este redifuzat de UPC şi micii cablişti.

Citeşte şi:

Postul TVH se închide după aproape 20 de ani. Câteva zeci de angajaţi vor fi concediaţi

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Corect gigi, postul este si la Telekom.Doar de la Digi a iesit ...
  • Denumirea paginii de Facebook a fost schimbată în Saralfia TVH. Știți ceva de această Saralfia?
  • Nici must-carry nu mai este ce era odata.
    Cu alte cuvinte retelele cablu / satelit nu te preia gratis !
  • Ăștia nu prea știu pe ce lume au trăit.
    Plăteau 3 frecvențe satelit?
    E drept că și cabliștii uneori condiționează preluarea semnalului de plata unor astfel de servicii, iar posturile TV cele mai cerute de abonați cer chirie pe echipamentele de recepție, deși sunt în lista „must-carry”.
  • E o frecvență inutilă, ca foarte multe canale tv,din lista "rusinii",pardon,must-carry,care ,nu are ,nici în clin nici in mânecă, cu,calitatea prigramelor oferite de acestea...Kapital Tv,Orizont Tv,Taraf Tv,Credo tv,etc.ce naiba cauta astea in aceasta lista,si ,pe ce criterii au fost alese ?Ies ,din grila canale precum,Național Geografic...distribuitorii de cablu(Telekom,RDS ,UPC,AKTA),se vaita ca li se cer o gramada de bani..dar,brusc toti scumpesc abonamentele,ca li se mai taie din profit,calitate,neica Iancule..hai,siktir,***..
  • Akta nu a scos programul, se vede si la ora actuala, sunteti prost informati

Trimite un comentariu

sus