Skip to main content

Libertatea a retras un articol publicitar în care patronii unei case de pariuri erau acuzați de crime și evaziune fiscală. Cum a ajuns pe site?

 
Libertatea a retras un articol publicitar în care patronii unei case de pariuri erau acuzați de crime și evaziune fiscală. Cum a ajuns pe site?

Ziarul Libertatea a retras un material publicitar de pe site pentru că „făcea acuzații care nu erau deloc probate”.

Jurnalistul Costin Ștucan a publicat astăzi un material în Libertatea despre un articol publicitar publicat în urmă cu câteva zile și apoi retras de cotidianul coordonat de Cătălin Tolontan. 

Publicitate

În respectivul advertorial, patronii casei de pariuri Efbet din Bulgaria, client de publicitate al Gazetei Sporturilor, erau acuzați de crime, evaziune fiscală si alte infracțiuni. 

Ce spune textul publicitar:

„Proprietarii Efbet nu sunt doar infractori din punct de vedere al evaziunilor fiscale și al spălării banilor, dar sunt, de asemenea, principalele figuri din spatele huliganismului organizat și al multor scandaluri de fotbal din țara lor, inclusiv cea mai recentă care a atins mass-media - calificativul dintre Bulgaria și Anglia la Euro20”, scria respectivul advertorial. 

Cum justifică Libertatea ștergerea materialului:

„Textul publicitar ajuns în România este scris într-un stil nejurnalistic, plin de judecăți de valoare și de enunțul unor fapte fără dovezile aferente. Nu știm dacă e adevărat sau nu, cert e că nu e deloc probat”, 

Libertatea nu este singurul ziar în care a apărut materialul publicitar. Acesta a mai apărut, dar fără marcajul „P” și în România Liberă, Ziarul de Iași, Curierul Național sau Gazeta de Cluj (indisponibil între timp), scrie Ștucan. 

Textul publicitar a ajuns în libertatea.ro prin agenția românească de conținut de SEO cu numele FFX.

Cum a ajuns în ziar un astfel de material: „Bulgarii au vrut să cumpere jurnaliști români”

Inițial, respectivele informații au ajuns în redacția Gazetei Sporturilor ca „pont”, iar aceștia au început să le verfice.

„Difuzorii de informații erau extrem de grăbiți”, notează Costin Ștucan. 

Pentru că au observat că jurnaliștii GSP nu au publicat acele informații au încercat să le ofere bani pentru ca aceștia din urmă să trimită informațiile către redacții mai mici.

„Au fost refuzați”, menționează aceeași sursă. 

Următorul pas: Advertorialul din Libertatea, preluat de presa Bulgară ca știre 

Imediat după ce informațiile plătite au ajuns în Libertatea, cu marcajul „Publicitate”, mai multe site-uri din Bulgaria au preluat informațiile și le-au transformat în știre.

„Mesajul aparținea clientului și nu redacției”, notează Libertatea în materialul publicat astăzi. 

Captură din Libertatea, preluată de pe site-ul bulgăresc 24chasa.bg

În urmă cu câteva luni, jurnaliștii de la Libertatea au publicat o anchetă despre clienții publicitari din prorpiul ziar. Era vorba despre o reclamă la un supliment alimentar, Onconovical, care promitea „vindecarea” cancerului, după cum a scris și Paginademedia.ro la vremea respectivă. 

Citește și: 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Tolo deonotologul este mai degraba preocupat de publicitatea pe care o dau si platesc altii( Primaria Bucuresti) la altii ( televiziuni) decat publicitatea mincinoasa pe care o dau si platesc unii in publicatia pe care o conduce. Draga Tolo, fa mai intai curat in propria ograda - adica elimina publicitatea mincinoasa din propriul ziar - dupa care poti sa dai lectii altora !

Trimite un comentariu