
Influencerii și efectul reclamelor nemarcate. Semnalizarea parteneriatelor plătite, cel puțin în România, nu e o obligație legală, ci doar morală: Cititorii au dreptul să știe că respectivele „postări” nu sunt ale influencerului, ci a unei firme care plătește ca ele să apară.
În România, astfel de practici sunt "normale". În alte țări, s-a lăsat cu amenzi pentru situații aproape similare.
Pornind de la cazul Plush Bio, crema promovată fără a marca faptul că au luat bani de influenceri ca Dorian Popa și Bianca Drăgușanu, Paginademedia.ro vă prezintă un caz "clasic" din Statele Unite.
În America, s-a ajuns la plata unor despăgubiri - de 90.000 de dolari - pentru reclama mascată făcută de celebrul model Kendall Jenner pentru Fyre Festival: un adevărat fiasco, după ce evenimentul a fost promovat, fără a fi marcat ca publicitate.
Kendall Jenner și Fyre Festival: Despăgubiri de 90.000 de dolari pentru promovarea unui festival fals
Recent, celebrul influencer Kendall Jenner (cu peste 129 de milioane de fani pe Instagram) a fost anunțată că trebuie să plătească despăgubiri de 90.000 de dolari pentru că a promovat un festival exclusivist - Fyre Festival, dar care s-a dovedit, în final, o escrocherie, scrie site-ul NBC News.
Procesul în urma căruia s-a stabilit că celebrul model trebuie să plătească despăgubirile a fost deschis de creditorii festivalului.
Kendall, alături de multe alte vedete, a promovat pe conturile sale din social media festivalul și ar fi primit aproximativ 275.000 de dolar în 2017, scrie sursa citată.
Ea a fost trimisă în judecată de Curtea de Faliment din SUA, în august 2019, prin Gregory Messer. Acesta a susținut, printre altele că Jenner nu a dezvăluit urmăritorilor săi că este plătită pentru reclamele la Fyre Festival, dar i-a lăsat să creadă că festivalul „va fi plin de modele pe o insulă exotică, cu mâncare de primă clasă și atmosferă de lux”.
În procesul, deschis și împotriva altor influenceri, se susține că banii plătiți influencerilor făceau parte dintr-o schemă de fraudare a celor care investeau în festival.
Plush Bio: Influenceri celebri recomandă produse, dar nu spun că primesc bani pentru asta
Mai mulți influenceri au promovat o cremă de la Plush Bio fără a marca publicitatea, iar mai multe cliente au reclamat că produsul le-a făcut rău, scrie Libertatea.
Dorian Popa, Bianca Drăgușanu, Gina Pistol, Lidia Buble, Andreea Tonciu, Andreea Antonescu, Adelina Pestrițu (a fost aproape singura care a marcat postările ca Paid partnership with plush_bio) sau Nicole Cherry sunt printre vedetele care au promovat crema pe rețelele sociale.
Mai multe tinere au reclamat faptul că crema promovată de influenceri le-a făcut rău, iar unele au făcut plângeri penale.
Andreea Marin și un caz mai inofensiv, dar exemplu ilustrativ: Dacă nu se cere, nu marchez
Andreea Marin a lăudat în ultimul an, pe rețelele sociale și în interviuri, un centru medical, dar nu a spus că avea contract cu Primăria care le administra.
„Persoanele cu care colaborează nu cer în mod specific acest lucru”, a declarat vedeta pentru Libertatea, publicația care a descoperit contractele.
În ultimul an, firma Andreei Marin a avut contracte de 63.000 de euro, prin atribuire directă, pentru diverse servicii de promovare.
Trimite un comentariu