Skip to main content

Influencerii și reclama mascată. Cum se face "la ei"? Modelul Kendall Jenner 90.000 penalizare pentru reclama la Fyre Festival, un eveniment fals

 
Influencerii și reclama mascată. Cum se face "la ei"? Modelul Kendall Jenner 90.000 penalizare pentru reclama la Fyre Festival, un eveniment fals
Foto | Hepta

Influencerii și efectul reclamelor nemarcate. Semnalizarea parteneriatelor plătite, cel puțin în România, nu e o obligație legală, ci doar morală: Cititorii au dreptul să știe că respectivele „postări” nu sunt ale influencerului, ci a unei firme care plătește ca ele să apară.

Publicitate

În România, astfel de practici sunt "normale". În alte țări, s-a lăsat cu amenzi pentru situații aproape similare.

Pornind de la cazul Plush Bio, crema promovată fără a marca faptul că au luat bani de influenceri ca Dorian Popa și Bianca Drăgușanu, Paginademedia.ro vă prezintă un caz "clasic" din Statele Unite. 

În America, s-a ajuns la plata unor despăgubiri - de 90.000 de dolari - pentru reclama mascată făcută de celebrul model Kendall Jenner pentru Fyre Festival: un adevărat fiasco, după ce evenimentul a fost promovat, fără a fi marcat ca publicitate.

Kendall Jenner și Fyre Festival: Despăgubiri de 90.000 de dolari pentru promovarea unui festival fals

Recent, celebrul influencer Kendall Jenner (cu peste 129 de milioane de fani pe Instagram) a fost anunțată că trebuie să plătească despăgubiri de 90.000 de dolari pentru că a promovat un festival exclusivist - Fyre Festival, dar care s-a dovedit, în final, o escrocherie, scrie site-ul NBC News

Procesul în urma căruia s-a stabilit că celebrul model trebuie să plătească despăgubirile a fost deschis de creditorii festivalului. 

Kendall, alături de multe alte vedete, a promovat pe conturile sale din social media festivalul și ar fi primit aproximativ 275.000 de dolar în 2017, scrie sursa citată. 

Ea a fost trimisă în judecată de Curtea de Faliment din SUA, în august 2019, prin Gregory Messer. Acesta a susținut, printre altele că Jenner nu a dezvăluit urmăritorilor săi că este plătită pentru reclamele la Fyre Festival, dar i-a lăsat să creadă că festivalul „va fi plin de modele pe o insulă exotică, cu mâncare de primă clasă și atmosferă de lux”. 

În procesul, deschis și împotriva altor influenceri, se susține că banii plătiți influencerilor făceau parte dintr-o schemă de fraudare a celor care investeau în festival.

Citește și: Cazul Plush Bio: din nou despre influenceri și publicitatea mascată nemarcată. Recomandă produse, dar nu spun că primesc bani


Citește și: BUCUREȘTIUL PARALEL. Cât cheltuie STB pe campania cu vloggeri și cine s-a ocupat. Nume și cifre. Autobuzele, promovate printr-o campanie "fără P"


Citește și: EFECTE. După articolul Paginademedia.ro, BRomania și Alex Ghidush au marcat campania pentru mersul cu autobuzul


Citește și: Reclamă nemarcată: Andreea Marin a lăudat un centru medical, dar nu a spus că avea contract cu Primăria care le administra

Plush Bio: Influenceri celebri recomandă produse, dar nu spun că primesc bani pentru asta

Mai mulți influenceri au promovat o cremă de la Plush Bio fără a marca publicitatea, iar mai multe cliente au reclamat că produsul le-a făcut rău, scrie Libertatea.

Dorian Popa, Bianca Drăgușanu, Gina Pistol, Lidia Buble, Andreea Tonciu, Andreea Antonescu, Adelina Pestrițu (a fost aproape singura care a marcat postările ca Paid partnership with plush_bio) sau Nicole Cherry sunt printre vedetele care au promovat crema pe rețelele sociale.

Mai multe tinere au reclamat faptul că crema promovată de influenceri le-a făcut rău, iar unele au făcut plângeri penale.

Andreea Marin și un caz mai inofensiv, dar exemplu ilustrativ: Dacă nu se cere, nu marchez

Andreea Marin a lăudat în ultimul an, pe rețelele sociale și în interviuri, un centru medical, dar nu a spus că avea contract cu Primăria care le administra. 

„Persoanele cu care colaborează nu cer în mod specific acest lucru”, a declarat vedeta pentru Libertatea, publicația care a descoperit contractele.

În ultimul an, firma Andreei Marin a avut contracte de 63.000 de euro, prin atribuire directă, pentru diverse servicii de promovare.

Citește și: Cazul Plush Bio: din nou despre influenceri și publicitatea mascată nemarcată. Recomandă produse, dar nu spun că primesc bani


Citește și: BUCUREȘTIUL PARALEL. Cât cheltuie STB pe campania cu vloggeri și cine s-a ocupat. Nume și cifre. Autobuzele, promovate printr-o campanie "fără P"


Citește și: EFECTE. După articolul Paginademedia.ro, BRomania și Alex Ghidush au marcat campania pentru mersul cu autobuzul


Citește și: Reclamă nemarcată: Andreea Marin a lăudat un centru medical, dar nu a spus că avea contract cu Primăria care le administra

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu