Skip to main content

Ordonanța „Bani pentru presă”, discuții pentru o eventuală modificare. Azi, la Senat. S-au propus „facilități pentru firmele care bagă bani în publicitate”

 
Ordonanța „Bani pentru presă”, discuții pentru o eventuală modificare. Azi, la Senat. S-au propus „facilități pentru firmele care bagă bani în publicitate”
Foto | Pexels

O nouă rundă de consultări pe tema „Bani pentru presă”, în contextul discuțiilor de modificare ordonanței care ajută industria media. De această dată discuțiile s-au mutat la Senat, la inițiativa lui Lucian Romașcanu (șeful Comisiei Pentru Cultură și Media din Senat), informează Dragoș Stanca (președintele BRAT) într-o postare pe Facebook. 

Pe scurt, se vrea modificarea ordonanței pentru ajutorarea industriei media. Oricine din industrie poate face propuneri, până luni, spune Stanca. 

Publicitate

Printre altele, BRAT (prin Stanca) a susținut mai multe idei de tipul scutiri de taxe - „TVA 0 pentru ziare, reviste și cărți” sau „facițități pentru companiile care investesc în publicitate în perioada de criză”, iar după cum spune tot el, nu s-a susținut „mărirea sumei campaniei”.

De notat că discuțiile cu reprezentanții din Radio și TV au fost separate de cele cu reprezentanții print și digital, scrie președintele BRAT. 

Din informațiile Paginademedia.ro, săptămâna trecută au avut loc discuțiile cu oamenii din televiziuni, dar posturile TV nu formulat propuneri de modificare. Cu alte cuvinte, televiziunile au considerat că forma actuală a ordonanței este în regulă. 

Câteva dintre punctele puse pe masă de BRAT, azi în discuțiile de la Parlament, au fost creionate de Dragoș Stanca și într-un interviu Paginademedia.ro. În respectivul material video, Petrișor Obae (editorul Paginademedia.ro) și Dragoș Stanca au dezbătut subiectul banilor pentru media.

Dialogul aduce și răspunsul la întrebarea „Cum se putea ajuta jurnalismul și cum se putea evita ca banii să ajungă și la site-uri care fac click-bait?”

Ideile înainte de BRAT, către Comsia de Cultură și Media din Senat via Dragoș Stanca:

  • Ce s-a susținut, în numele BRAT (adică print și digital):

- Revenirea la principiile de bază privind alocarea sumelor și anume un ajutor legat de pierderile masive suferite în criză (deja 40 milioane de euro din total au dispărut, așa cum estimasem încă din martie).

- Prin urmare, descalificarea companiilor care nu pot proba pierderi efective în business-ul pe care îl desfășoară (de exemplu, site-urile care fac clickbait).

- Cotă 0% TVA pentru ziare, reviste și cărți.

Acordarea unui punctaj suplimentar pentru companiile care fac dovada că au mai mulți jurnaliști angajați, funcție de numărul de jurnaliști full-time.

- Facilități pentru companiile care investesc în publicitate în perioada de criză în media locală.

  • Ce nu s-a susținut, din ideile vehiculate:

- Mărirea sumei campaniei

- Relaxarea condițiilor de calificare și livrare

Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulți bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan și Gândul, primul la online. Lista parțială a contractelor. Cine și cât ia?

VIDEO. Dragoș Stanca: Cum se putea ajuta presa și cum se putea evita ca banii să ajungă și la site-uri de click-bait?

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu