Skip to main content

Ordonanţa „Bani pentru presă”, discuţii pentru o eventuală modificare. Azi, la Senat. S-au propus „facilităţi pentru firmele care bagă bani în publicitate”

 
Foto | Pexels
Foto | Pexels

O nouă rundă de consultări pe tema „Bani pentru presă”, în contextul discuţiilor de modificare ordonanţei care ajută industria media. De această dată discuţiile s-au mutat la Senat, la iniţiativa lui Lucian Romaşcanu (şeful Comisiei Pentru Cultură şi Media din Senat), informează Dragoş Stanca (preşedintele BRAT) într-o postare pe Facebook.

Publicitate

Pe scurt, se vrea modificarea ordonanţei pentru ajutorarea industriei media. Oricine din industrie poate face propuneri, până luni, spune Stanca.

Printre altele, BRAT (prin Stanca) a susţinut mai multe idei de tipul scutiri de taxe - „TVA 0 pentru ziare, reviste şi cărţi” sau „faciţităţi pentru companiile care investesc în publicitate în perioada de criză”, iar după cum spune tot el, nu s-a susţinut „mărirea sumei campaniei”.

De notat că discuţiile cu reprezentanţii din Radio şi TV au fost separate de cele cu reprezentanţii print şi digital, scrie preşedintele BRAT.

Din informaţiile Paginademedia.ro, săptămâna trecută au avut loc discuţiile cu oamenii din televiziuni, dar posturile TV nu formulat propuneri de modificare. Cu alte cuvinte, televiziunile au considerat că forma actuală a ordonanţei este în regulă.

Câteva dintre punctele puse pe masă de BRAT, azi în discuţiile de la Parlament, au fost creionate de Dragoş Stanca şi într-un interviu Paginademedia.ro. În respectivul material video, Petrişor Obae (editorul Paginademedia.ro) şi Dragoş Stanca au dezbătut subiectul banilor pentru media.

Dialogul aduce şi răspunsul la întrebarea „Cum se putea ajuta jurnalismul şi cum se putea evita ca banii să ajungă şi la site-uri care fac click-bait?”

Ideile înainte de BRAT, către Comsia de Cultură şi Media din Senat via Dragoş Stanca:

  • Ce s-a susţinut, în numele BRAT (adică print şi digital):

- Revenirea la principiile de bază privind alocarea sumelor şi anume un ajutor legat de pierderile masive suferite în criză (deja 40 milioane de euro din total au dispărut, aşa cum estimasem încă din martie).

- Prin urmare, descalificarea companiilor care nu pot proba pierderi efective în business-ul pe care îl desfăşoară (de exemplu, site-urile care fac clickbait).

- Cotă 0% TVA pentru ziare, reviste şi cărţi.

- Acordarea unui punctaj suplimentar pentru companiile care fac dovada că au mai mulţi jurnalişti angajaţi, funcţie de numărul de jurnalişti full-time.

- Facilităţi pentru companiile care investesc în publicitate în perioada de criză în media locală.

  • Ce nu s-a susţinut, din ideile vehiculate:

- Mărirea sumei campaniei

- Relaxarea condiţiilor de calificare şi livrare

Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulţi bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan şi Gândul, primul la online. Lista parţială a contractelor. Cine şi cât ia?

VIDEO. Dragoş Stanca: Cum se putea ajuta presa şi cum se putea evita ca banii să ajungă şi la site-uri de click-bait?

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus