Skip to main content

Organizațiile de media: Pro TV a încercat să intimideze presa

 
Organizațiile de media: Pro TV a încercat să intimideze presa
Pro TV

Postul de televiziune Pro TV a încercat să intimideze presa, atunci când a cerut jurnaliștilor, printr-o notificare, să nu scrie despre cazurile de COVID din televiziune. O spun oameni din două organizații media: Ioana Avădani (Centrul pentru Jurnalism Independent) și Mircea Toma (ActiveWatch), scrie Libertatea.

Publicitate

Notificarea celor de la Pro TV are putere legală zero, susține Ioana Avădani, CJI. Mircea Toma spune că "Prin această interpretare abuzivă cât și prin tonul amenințător, inițiativa juriștilor de la ProTv poate fi interpretată ca tentativă de intimidare a presei cu scopul de a cenzura informații de interes public major."
 

  • Înainte de cele două puncte de vedere, reamintim că Pro TV a trimis săptămâna trecută către Paginademedia.ro, dar și către alte instituții media, o notificare prin care cerea să nu scrie sau să menționeze Pro TV sau numele unor angajați în legătură cu presupusa existență a unor cazuri pozitive în rândul salariaților.
  • În weekend, mai multe publicații au scris despre o petrecere de inaugurare a unui complex pe litoral (eveniment despre care s-au dat imagini și la Pro TV) la care au participat Andreea Esca și zeci de influenceri și unde nu s-ar fi respectat normele de distanțare socială.

Și acum, declarațiile date pentru Libertatea de către Ioana Avădani și Mircea Toma.

Ioana Avădani - Centul pentru Jurnalism Independent: 

“Nu poate nimeni interzice dezbaterea unui subiect. Din oficiu. De regulă, problemele în dezbaterea unui subiect apar în momentul în care articolul este pregătit și atunci se constată dacă s-au încălcat limitele legale privind viața privată, dacă s-au încălcat datele personale. Deci problemele apar în modul în care este construit subiectul, nu în subiectul ca atare.

Așa că ideea de a interzice cuiva să trateze un subiect oricare ar fi el este de râs, dacă n-ar fi de plâns. Notificarea aceea nu este decât un mijloc de intimidare”

“Tu la rândul tău, dai pe post materiale din care reiese că vedetele tale, oamenii cu care lucrezi nu respectă regulile de protecție. Așa cum ne-am ridicat vocile în momentul în care a apărut fotografia din biroul premierului, așa cum ne-am ridicat vocile când am văzut fotografiile de la Mamaia de pe plajă, așa avem dreptul să ne ridicăm vocile și acum, când vedem oameni, care ei înșiși se consideră influenceri făcând lucruri împotriva măsurilor de protecție.

Nu am suficiente detalii ca să văd, ca să mă pronunț dacă ceea ce s-a întâmplat la lansarea acelui hotel e legal sau ilegal, e treaba altora să verifice dacă acele reguli mai sunt sau nu în vigoare”

Mircea Toma, președintele ActiveWatch, invocă un regulament european care îi apără pe jurnaliști:

“Mesajul de la Protv este formulat excesiv. El invocă, cu titlu de bază legală, “Regulamentul (UE) al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal”. Interpretarea injustă a actului normativ se referă, în opinia noastră, la extinderea protecției acestei legi asupra instituției Pro-TV”, declară Toma, pentru Libertatea.

Reprezentantul ActiveWatch atrage atenția că „după cum se vede din titlul Regulamentului, acesta privește protecția datelor personale exclusiv pentru persoane fizice.

Or, avertismentul transmis de ProTv către redacții solicită jurnaliștilor să se abțină nu doar de la a face publice date privind starea de sănătate a angajaților postului, ci și de la «divulgarea (…) mărcii, insemnelor si/sau denumirii subscrisei (…) PRO TV, in legatura cu presupusa existenta a unor cazuri pozitive de COVID-19 in randul salariatilor si/sau colaboratorilor subscrisei ori membrilor familiilor acestora»”.

Articolul complet, pe Libertatea.

Citește și: Pro TV, într-un mesaj public: „Câțiva angajați au fost confirmați, din păcate, ca fiind infectați cu COVID-19”


Citește și: Pro TV notifică: nu scrieți despre Pro TV sau despre angajați în legătură cu presupusa existență a unor cazuri de COVID în postul TV


Citește și: LIBERTATEA: Andreea Esca, Delia și mai multe influencerițe la un eveniment fără reguli sanitare

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • nu am nicio treabă cu antenele Nu sunt nici fan Antena Group intact Ce vreți voi nu am nici o treabă nici cu Pro TV pur și simplu este dreptul meu să îmi spun opiniile este dreptul meu Să mă exprim, că Vouă nu vă convine și nu ne aliniem toți așa cum sa primit separe ordine îmi pare rău Nu sunt nici cu Pro TV Nici cu antenă nici cu Mediafax Adrian Sârbu sau ce mai visați voi voi fi în continuare aici și îmi voi spune opiniile punct am fost un mare fan al Pro TV și am crescut cu generația Pro dar acum îmi cer scuze nu mă regăsesc în Ce mai înseamnă Pro TV acum

    ultima oară când răspund la comentarii de genul ăsta puteți spune ce vreți nu îmi afectați în niciun fel abordările și opiniile eu știu care e adevăratul Pro TV eu chiar știu ce am iubit și ce am apreciat enorm
  • Penibil: sa te dai bastionul libertatii de exprimare si la prima infectare (din neglijenta crasa) cu SARS-CoV2 a cititoarei de prompter no1 sa pui avocatii pe media.
  • de exemplu un lucru bun îl face Mediafax cu al său corespondent Brașov prin acel jurnal video oamenii pot învăța cum să treacă peste asta cum să aibă pozitivitate nu să fie totul tragic e totul o Nenorocire care noi suntem de vină în totalitate iar autoritățile se sacrifică pe altarul suferinței

    ce e abordarea asta în care televiziunea de vina pe populație că nu respectă regulile sanitare în schimb chiar ăia care ne arată cu degetul și ne spun că trebuie să stăm în casă nu respectă regulile
  • eu nu am înțeles de ce nu au făcut mai simplu ieșea Andreea Esca la o intervenție prin Skype la știri recunoștea că are sau nu test covid pozitiv așa se vor da drumul la speculații ba că Pro TV a fost plătit de nu știu cine Ba că au luat banii de la Guvern și de aia a apărut știrea și tot felul de chestii oricum oameni precum Andreea Esca și încă câteva persoane publice nu vor fi stigmatizate sau chestii de genul ăsta Ba dimpotrivă fanii îi vor iubi Ba chiar mai mult
  • PR-ul de doi lei da un comunicat abuziv (o notificare), il legifereaza cu semnatura si numele CEO.- ului si il trimite in presa. Oare omul ala stie ce a semnat? I s-a explicat caracterul abuziv al masurii? Agresivitatea nu aduce nimic bun. Aduce doar un deserviciu pentru imaginea de brand si distruge credibilitatea companiei care se vrea a fi lider si trendsetter in domeniul media din Romania. Intimidarea colegilor de breasla nu face parte din apanajul comportamentului unui lider in domeniu. Este Jenant!

Trimite un comentariu