Skip to main content

Televiziunea, la coada încrederii! În cine au românii încredere cu privire la Covid? Cred mai mult ce zic prietenii și familia, decât TV-ul, vloggerii și social-media

 
Televiziunea, la coada încrederii! În cine au românii încredere cu privire la Covid? Cred mai mult ce zic prietenii și familia, decât TV-ul, vloggerii și social-media
Foto | Pexels

STUDIU. Au românii încredere să-și ia informații despre Covid-19 din online? Dar din TV? O întrebare și un studiu care arată câtă importanță dau prietenilor și cât iau în seamă ce văd la TV.

Publicitate

Românii spun că au mai multă încredere în discuțiile cu familia sau cu colegii, față de informațiile pe care le primesc de la celebrități, vloggeri, bloggeri sau din social media și TV, arată un studiu publicat de compania Novel Research și Provident. 

Datele arată că televiziunea clasică se numără printre sursele în care oamenii au cea mai puțină încredere, pe subiectul Coronavirusului, alături de social media și informațiile de la vloggeri, bloggeri și celebrități. 

Televiziunea, aflată în coada încrederii când e vorba de informațiile despre COVID, ia cea mai mare parte din campania guvernamentală de prevenire a răspândirii virusului: 20 de milioane de euro a fost bugetul maxim alocat de Guvern (buget din care se cheltuie în funcție de audiența stațiilor)

Câteva dintre concluzii, pe scurt: 

- Întrebați despre încrederea pe care o au în sursele de informare, majoritatea românilor spun că au încredere în discuțiile cu prietenii și familia (56,5%)

- Apoi au încredere în discuțiile cu colegii (37.9%) sau în comunicatele Guvernului (36,2%).

- Românii manifestă cea mai mare lipsă de încredere în ce privește informațiile de la celebrități, vloggeri sau bloggeri (43,5), social media (32,5%) și TV (28,5%).

Studiul a măsurat și percepția românilor cu privire la existența noului coronavirus. Astfel, 55% dintre români cred în existența noului coronavirus, în timp ce 33% au dubii cu privire la existenta acestuia și 12% cred că este o invenție, arată datele Novel Research. 

La orașe, procentul celor care cred că virusul este o invenție este de puțin peste 7%, în mediul rural procentul este dublu, de peste 16%.

Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulți bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan și Gândul, primul la online. Lista parțială a contractelor. Cine și cât ia?

Metodologie

Eșantionul de 1.003 persoane a fost selectat aleatoriu din rândul populației adulte din România (18 ani+), folosind cote, cu o marjă de eroare de ± 3%. Studiul a fost bazat pe chestionar structurat, iar perioada de colectare a fost 15-22 iulie. 

Televiziunea, în coada încrederii, prima la banii de la Guvern

Posturile de televiziune iau cea mai mare parte din "felia" campaniei guvernamentale de prevenire a COVID. 

Guvernul a alocat un buget maxim de 20 de milioane de euro posturilor de televiziune pentru această campanie (din bugetul total de 40 de milioane de euro).

Într-o primă fază, cele mai mari bugete (vorbim de suma maximă, în cazul în care își ating țintele de audiență) le-au obținut Antenele (1,7 milioane de euro), Pro TV (1,5 milioane de euro), Kanal D (1,3 milioane de euro) și România TV (900.000 de euro).

Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulți bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan și Gândul, primul la online. Lista parțială a contractelor. Cine și cât ia?

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Au mai mare incredere in ce spune familia. Pai bunica se uita non-stop pe Romania TV, discut cu ea despre Covid si am incredere in ce imi spune ea despre Covid pe baza celor auzite tot la TV. Deci pana la urma tot in TV avem cu totii incredere ca familiile noastre, colegi, prieteni tot de la TV, social media, etc isi iau informatiile doar ca fiecare avem sursa noastra de informare si le batem cap in cap. Nici nu aflam de Covid daca nu era prezentat la TV si in social media. Totul se invarte in jurul lor atunci cand vine vorba de a afla ceva, ca spunem ca nu avem incredere e alta treaba. Nici in presedinte nu avem incredere dar trebuie sa il ascultam si sa ne conformam legilor date.
  • Ce studio este ăsta pe 1.000 de persoane? La tv se uită zilnic o medie de 6,5mil/telespectatori.
    Deci acest studiu este de “băgare în seamă”
  • Şi-au cam dat cu tesla în covid televiziunile în ultimele luni. Felul ***, apocaliptico-depresivo-istericopat în care au înţeles toate, dar absolut toate televiziunile să relateze pe tema corona i-a pus pe gânduri pe mulţi oameni care luau de bun cam tot ce primeau din partea saltimbancilor TV. Din nefericire, memoria publică e tare scurtă, aşa că mi-e teamă că şi minunea asta a trezirii publicului o să dureze doar câteva zile.
  • Deci ar cam fi un non sens ca guvernul sa dea banii statiilor TV si online-ului facator de fake news. Daca familia, prietenii si colegiii sunt cei mai de incredere, eu as propune ca guvernul sa le dea lor acesti bani iar ei sa aiba obligatia de a ma informa corect :) Cred ca toti romanii ar fi de acord....conform sondajului. Cartonul acela cu "sare, zahar si grasimi" ne-a educat? Nu cred. Nici spoturile astea nu o vor face, din pacate. Bani aruncati pe geam.

Trimite un comentariu