Skip to main content

EXCLUSIV. Grupul Burda confirmă pentru Paginademedia: "ne-am retras de pe piața românească". Firma a fost vândută. Cui?

 
EXCLUSIV. Grupul Burda confirmă pentru Paginademedia: "ne-am retras de pe piața românească". Firma a fost vândută. Cui?
Sursa: Pexels.com

EXCLUSIV Paginademedia.ro. Retragere de pe piața Românească. Unul dintre puținele grupuri media străine cu activitate în România - compania nemțească Burda - a decis să iasă de pe piața românească.

Publicitate

Practic, prin ieșirea companiei germane, în publishing a rămas un singur investitor străin în România - Ringier.

Oficialii companiei Burda din Germania au confirmat pentru Paginademedia.ro că grupul se retrage din toate activitățile din România, adică editare și distribuție.

Operațiunile au fost preluate de un fost acționar al companiei de distribuție Hiparion, care a intrat în faliment acum 10 ani. Cine este noul acționar, în continuare.

Detalii, în continuare:

"Începând cu 24 iulie 2020, Burda a renunțat la operaționile din România - publishing, logistică și distribuție - care au fost preluate de un investitor strategic", după cum au declarat oficialii Burda pentru Paginademedia.ro, prin Dorothee Stommel, Head of International Communications.

În România, spun oficialii companiei, operațiunile de distibuție s-au dezvoltat mai mult decât partea de publishing.

Martin Weiss, CEO BurdaInternational și membru al consiliului de administrație la Hubert Burda Media:

"Am început să ne revizuim portofoliile internaționale Burda din mai multe țări încă dinainte de pandemie, cu scopul de a ne concentra pe piețele noastre de bază.

În România, mai ales, businessul care ține de logistică a avut o creștere impresionantă în ultimii ani. 

Ca urmare, focusul a fost mutat dinspre operațiunile media tradiționale și am decis să vindem operațiunile de publishing, logistică și distribuție din România", a mai declarat Martin Weiss.

Jucător principal în distribuție

Burda România este, de altfel, unul dintre principalii jucători din distribuția românească. Grupul opera prin firmele Burda România (unde erau, în principal, revistele grupului) și prin Casa de Difuzare (companie care avea contracte de distribuție cu hypermarketinguri și benzinării).

Firma are și o activitatea de transport a publicațiilor către zonele de distribuție.

Cum a ajuns Burda jucător în distribuție?

În urmă cu șapte ani, compania de distribuție Hiparion a intrat în insolvență, cu datorii semnificative către editorii de presă. A fost unul dintre cele mai de impact falimente din distribuție, lăsâng "găuri" consistente în buzunarele companiilor de presă.

Burda a preluat atunci activele Hiparion și a dus mai departe distribuția. 

Noul investitor Burda, fost acționar Hiparion

Cine este noul "investitor strategic al Burda"? Operațiunile Burda România au fost preluate de Lucian Vegheș, după cum au declarat pentru Paginademedia.ro oficialii companiei internaționale Burda. "Investitorul strategic este Lucian Vegheș", au punctat oficialii Burda.

Lucian Vegheș a fost unul dintre acționarii Hiparion (alături de Cătălin Turcu) pe vremea când distribuitorul de presă a intrat în faliment.

Numele lui Lucian Vegheș și al lui Cătălin Turcu mai apar în legătură cu Burda și după ce compania germană a preluat activitatea de distribuție de la falimentarul Hiparion.

Potrivit documentelor consultate de Paginademedia.ro, după ce Burda a preluat distribuția, în compania Casa de Difuzare apăreau ca acționari și firma Invest Soft Solution (reprezentată de Lucian Vegheș) și off-shore-ul Rushworld Trading Limited (reprezentat de Cătălin Turcu).

Ulterior, în companie au rămas acționari doar Burda Germania.

Același offshore Rushworld a mai apărut acționar și la o altă companie în legătură cu Burda.

În urmă cu cinci ani, după ce Burda a cumpărat compania Sanoma, o parte dintre titluri au fost mutate pe o altă companie (ca o cerință de la Consiliul Concurenței). Compania se numea Media Venture Capital, iar acolo treceau revistele Casa de vacanță și Bucătăria de azi. Acționar al Media Venture Capital era off-shore-ul Rushworld Trading Limited.

Între timp, Media Venture Capital și-a schimbat numele (Enigma Publishing) iar mai apoi titlurile din portofoliu au fost mutate către o altă companie.

Atât oficialii Burda România (unde director este Sandi Apostoloiu) cât și Lucian Vegheș nu au putut fi contactați până la ora publicării acestui articol.

În firma Casa de difuzare a mai fost acționar, la un moment dat, compania Racz Design SRL, reprezentată de Racz Cristian Istvan, de care se leagă un alt faliment din distribuție: Press Point. În 2014, firma Press Point intra în insolvență cu datorii către distribuitori de opt milioane de euro. Administrator era Racz Cristian Istvan.

Citește și: Când distribuția ucide presa. Press Point, datorii de opt milioane de euro către companiile de presă. Jumătate către Sanoma și Burda

Ce titluri mai deținea Burda? A închis o serie de titluri în ultimii ani

Burda România a renunțat la o serie de titluri în ultimul an. Cel mai recent: Auto Motor și Sport, publicația la a cărei licență a renunțat și care, de la 1 iulie, a fost preluată de Auto Expert.

Noiembrie 2018: Burda România renunță la Men's Health după 13 ani. Licențiatorul vrea să continue cu alt publisher

Noiembrie 2019: Revista Marie Claire se închide

Decembrie 2019: Se închide un titlu istoric: revista Femeia dispare de pe print după 150 de ani

Pe lângă activitatea de distribuție, Burda România are, în prezent, în portofoliu, titluri precum Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, National Geographic, Ioana, Auto, Motor și Sport, Grădina mea de vis, Burda Style, Sănătatea de azi, Practic în bucătărie, Practic Sudoku, Ioana Sudoku sau Practic Integrame .

Conform datelor de la Registrul Comerțului, Burda România era deținută 100% de Burda International Gmbh, din Germania

Casa de difuzare-Presa New Concept SRL era deținută de Burda România (99,8%) și Burda International gGmbh (0,2%)

Citește și: Distribuitorul Hiparion a intrat în insolvență


Citește și: EXCLUSIV: Ion Eftime, prima întâlnire cu publisherii ca reprezentant al acționarilor Hiparion. Cine sunt acționarii distribuitorului

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu