Skip to main content

Adrian Sârbu la interviul lui Tucă: "El e finanțatorul!" E același care a finanțat Pro TV la începuturi

 
Adrian Sârbu la interviul lui Tucă: "El e finanțatorul!" E același care a finanțat Pro TV la începuturi

Declarații făcute de Adrian Sârbu la Marius Tucă Show, la unul dintre puținele interviuri pe care le-a dat de-a lungul timpului. A vorbit despre filosofia din spatele postului Aleph News, dar și despre finanțatorul stației, același cu care a pornit și Pro TV, în urmă cu 25 de ani.

Publicitate

Paginademedia.ro vă prezintă cele mai importante idei din interviu.

"El e finanțatorul"

Finanțatorul Aleph News de acum este finanțatorul Pro TV de la începuturile stației.

„Finanțare a fost cea mai dificilă componentă a acestui proiect", a spus Adrian Sârbu. Și, din fericire, am descoperit că prieteni și parteneri, printre care și Ronald Lauder, partenerul meu din CME. Când le-am povestit despre acest proiect, mi-au zis: ce vrei, bani?"

Adrian Sârbu a continuat:

Nu înțeleg ce mi-a spus Lauder: „Eu cred că tu poți să mergi pe apă, dar am dubii că o să poți să faci treaba asta”. Asta mi-a zis acum un an și jumătate.

El e finanțatorul. Acest proiect nu s-a bucurat de fluxul de bani pe care l-am avut bani la Pro TV. Ne-au ajutat și oameni de mare respect din bănci, dar și alți prieteni și parteneri.

Eu i-am zis lui Ronald: „Eu aș vrea să îți arăt că pot să merg pe aer”.

Cine e Ronald Lauder

Lauder a avut un rol important în urmă cu 25 de ani, când Adrian Sârbu a lansat Pro TV. Adrian Sârbu avea pe atunci postul TV Canal 31, alături de Ion Țiriac.

Canal 31 avea să se transforme în Pro TV la 1 decembrie 1995, după ce în companie intra partener Central European Media Enterprises, firmă unde Ronald Lauder era acționarul principal. CME a finanțat Pro TV cel puțin la începuturi cu câteva zeci de milioane de dolari. 

Alte declarații din emisiunea Marius Tucă Show, în continuare:

"M-am uitat toată ziua, cu toată că am dormit doar câteva ore. Toată lumea doarme doar câteva ore, pentru că aici toată lumea visează cu ochii deschiși", și-a început interviul Marius Tucă. Lăsând la o parte atitudinea admirativ-laudativă a lui Tucă din timpul interviului, sunt de notat declarațiile lui Adrian Sârbu

Adrian Sârbu:

  • Sunt cunoscut ca fiind arogant. De fapt, sunt foarte arogant. Din acest punct de vedere nu am niciun fel de problemă dacă cineva mă înjură sau mă laudă. Respect laudele, respect înjurăturile, dar nu mă interesează.
  • Tot ce fac are o filozofie. Vorbind de Aleph, care m-a fascinat și care mă urmărește de 50 de ani, n-aș putea să spun că e mai puternic, că are o magie mai mare decât am văzut pentru prima dată o alba neagra.
  • Am venit cu un nou concept de televiziune și nu-l înțelege nimeni. Noi aspirăm să realizăm o comunitate care să rezoneze acestui univers numit Alpeh. Am ales omul smart la această televiziune. Proiectul nostru obiectiv este să creeăm o conștiințe de sine acestui public smart.

Acest canal este un univers de informații și de entertaiment pe care îl oferim acestui public.

  • Aleph-ul m-a obsedat dintr-o vreme a adoslecenței, când îmi împărțeam viața între fotbal și lectură. Am descoperit povestea lui Borges și inițial credeam că am înțeles ceva, dar de fapt nu am înțeles nimic.
  • Unii sunt fascinați de ce au văzut, că e unic, nou și așa mai departe. Pe unii nici nu îi interesează ce e Aleph. Unii cred că acest produs este un fake și că nu ar fi jurnalismul care vorbește de războiul dintre Ciolacu și Orban.
  • Le-am cerut tuturor să fie motivați. Meseria asta nu poți să o faci dacă nu ești motivat. Astăzi, jurnalismul se împarte în două: popular - utilizator de facebook, instagram, youtube, oamenii ăștia sunt și jurnaliști și consumatori.
  • Eu cred că astăzi meseria de jurnalistă este cerută, importantă, în cazul României situația este îngrijorătoare, ceea ce fac eu la vârsta mea e să reinventăm și să redescoperim magia acestei meserii de jurnalist.
  • Noi, astăzi, trăim vremuri pe care nu le înțelegem. Astăzi, trecutul nu ne mai ajută să înțelegem realitatea. Era digitală este a prezentului. Ceea ce ne diferențiază este atingerea doctoratului în autenticitate și autoritate. Te așez în fața unui spectator în calitate de jurnalist și deja ai un handicap. Pentru că în sine spectatorul este un jurnalist.
  • După ce ai investit motivație, talent sau trăiești experiența, realizezi că respectivul spectator, cititor te crede. Te-ai încărcat cu obligație și în acel moment e ceea ce numim noi jurnalist. Trebuie să fii onest cu tine însuți. Descoperi că ai un sens al existenței tale, fie că ai intrat în meserie de 3 zile sau de mai mult timp.
  • Lucrez aici cu jurnaliști cu care am trăit experiența Pro TV-ului 25 de ani. Sunt mulți și foarte buni. Au venit și mulți copii motivați, și dacă pleacă de aici cu siguranță avem o șansă să ajungem la autoritate.
  • După 2010, vedem degenerarea televiziunii din România. Dacă până în 2013 toate voiau să devină Pro TV, după acea dată toate voiau să devină Kanal D. În 2013 am descoperit o mare așteptare. Aceasta s-a născut prin tehnologia prin comunicare. Așteptarea a fost complexă, nereprezentată a unui public pe care eu îl numesc smart, nu mai primea ceea ce avea nevoie în România. De aceea, acest public a plecat din televiziune, a plecat emoțional din România.
  • O să le dăm altceva oamenilor. Nu poți să aspiri să le dai oamenilor un produs fără motivare, etică profesională și, în cazul nostru, meseria de jurnalism. La Aleph News face un jurnalism al zilelor noastre.”

Ce înseamnă breaking news pt Sârbu?

„Televiziunea de news este despre lucruri pe care noi le așteptăm să se întâmple.

Un jurnalist de televiziune de news trebuie să fie pregătit ca aceste întâmplări să existe. Este important să dai sentimente telespectatorului că ceea ce i-ai adus astăzi este news și este ceva pe care el se aștepta să-l vadă, dar nu știa că se aștepta să vadă.”

Citește și: FOTO. S-a lansat! Cum arată postul lui Adrian Sârbu? Cine sunt clienții de publicitatea din prima zi?

Citește și: GALERIE FOTO. Cum arată emisiunea cu Felix Drăghici și Costi Mocanu. Program de știri comentate

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • E bine ca exista! Si la cit de ciudat e, sa vezi ca o sa fie si copiat! Oricum, tipa Irina de la STIU e fantastica, sexysmart, o sa fie asaltata cu oferte cred
  • Elucubratii:
    - sarbu nu e arogant, ci doar infatuat si scelerat. A pierdut legatura cu realitatea iar ce spune sunt doar minciuni. Ceea ce nu face irelevant demersul sau dar il poate face periculos. Imi e ca bani nu de la Lauder are, ci de la Sputnik si de la rusi. Printre ancorele postului avem suspect de multe nume cu puternica rezonanta slava (Raisa Humeniuc, Andreea Perminova, Tatiana Lipchin)
    - a calculat probabil ca perioada electorala o sa ii asigure tractiunea initiala. Cunoastem cazul TV-urilor infiintate pt 3 luni de zile cat dureaza banii partidelor. PS: si nu vorbim de partidele “smart” ci de prietenii politici ai lui Sarbu: Ponta de exemplu, lansat si cultivat intens la vremea sa (“tanar procuror” generatia NATO, bla bla)
    - alegerea vizibila cat de curand va fi logic aceea de ocupare a spatiului lasat liber de OTV. Adaugand si targetul asumat “smart” tare imi e ca o buna perioada de vreme vom ave “Teoria Conspiratiei TV”: public tinta antivacceri, Quanon, etc...
    - tehnica cel putin stranie a prim planului fortat ma duce cu gandul la un public cu probleme de vedere la distanta, altfel nu imi inchipui de ce ai vrea sa te apuce durerile de cap privind la fetele acelea bulbucate
    - evident asteptam si componenta dezbracata, dar intelectuala, a televiziunii sale, ca doar cum o sa faca tractiune in online si social media decat cu vedere la chilotii cuiva si altcuiva - pe modelul profesoarei de matematica din Sankt Petersburg specializata in ***.

    Ce sa mai adaugam, decat ca ii dorim lui Sarbu Putin si foarte Putin succes.
  • Tare mi-e temă că Adrian Sârbu o va da in bara cu aceasta televiziune cu audienta limitata. Piata media este suprasaturata cu televiziuni de tot felul. Reteta succesului Pro TV nu prea are cum sa se repete. Banii investitorului se risipesc aiurea.
  • Aleph TV = Cimitirul Elephantilor
    Sarbu in 1990 ii cerea lui Ion Ilici Iliescu permisiunea sa detoneze P-ta Universitatii, iar Lauder nu i-a dat niciun ban, minte de rupe!
  • Sunteți rai... Ii dau un an jumate de viață lui Alecu tv asta. Dar chiar asa, numele e deosebit. Mi i și imaginez pe aia de la pr și marketing încercând să il convinga pe tataie sa schimbe idioțenie asta in ceva ușor de pronunțat. Dar când ai target Smart...suporți.
  • citat:
    "Canal 33 avea să se transforme în Pro TV"
    comentariu:
    Canal 33 e cel de azi. Pe vemea aia era vorba de Canal 31.
    alt post tv, alt secol.
  • Am urmarit ceea ofera acesta noua statie TV si pot spune ca se poate incadra in spectrul televiziunilor de stiri, cu cateva diferente mai mari sau mai mici..stirile se repeta, doar se schimba prezentatorii. Tiparul este adoptat si de alte posturi.Despre imagine, probabil s-a dorit o abordare vizuala si mai directa, prin folosirea unui prim plan fortat, poate in ideea ca se creeaza o interactiune de impact, cumva diferita si fresh. Despre Chroma key, nimic nou sub soare, pana si Youtube-rii folosesc asa ceva de mult timp. Studioul din sufragerie, asa cred ca s-a dorit. Nu comentez cine prezinta si ce anume, totusi nu mi-as dori sa fie iar un ghiveci digital cu stiri de umplutura. Despre viziunea lui Adrian Sarbu, probabil ca incearca sa fie un nou varf de lance in News Feed, doar ca la cate mii de surse de stiri sunt pe net, nu stiu cum va fi, supra saturarea incepe sa isi spuna cuvantul.Nu mai e ca pe vremuri, sa asteptam ora 19 pentru stiri...pana la acea ora,deja am aflat ce si cum. Personal, folosesc doar online pentru stiri, iar filmele pe un smartTv.
  • Cât de ridicol poti fi? Uite atât, ne-a arătat Sârbu. Despre ipocrizie nimic? Despre îndobitocirea publicului, marcă înregistrată Adrian Sârbu, nimic? Dacă a fost totul perfect la Protv, de ce l-au dat afară? Un interviu făcut de Tucă în genunchi. Nici nu stiam ca mai exista Marius Tucă. Dar ce pretenții poti avea de la unul crescut la scoala lui Voiculescu?
  • ProTv a fost lansat la 1 ianuarie 1995. Sloganul de la 1 decembrie a fost noul ProTv.
    Adrian Sarbu este un avangardist dar oamenii cu bani nu inseamna neaparat smart.
    Le doresc succes si cam atat, ca sa livrezi stiri fierbinti trebuie sa ai logistica in toata tara si nu numai.
    Poate va face reporter din fiecare individ cu telefon, orice este posibil.
  • Mda, delir grupa mare la batranul din poza, ma intreb intr-un scenariu de concurs cu cetepe care este mai rupt de realitate. putem trage linie linistiti, pro tv a fost azimutul acestui om, cu bune, cu rele, si nu e putin lucru sa fi dezvoltat si condus liderul pietei de teve. ma asteptam acest sait sa zica mai degraba imparatul e gol in loc sa treaca in sirul fanaticilor cu gura cascata, cum e si tuca.

Trimite un comentariu