Skip to main content

În plină campanie: Antena 3, Digi24, B1 TV, Realitatea Plus și România TV, peste 600 de spoturi cu Primăria Capitalei. Ce spune legea?

 
În plină campanie: Antena 3, Digi24, B1 TV, Realitatea Plus și România TV, peste 600 de spoturi cu Primăria Capitalei. Ce spune legea?
Foto | Hepta

Primăria Capitalei a plătit peste 600 de spoturi care au rulat pe cinci televiziuni, în șapte zile. Totul s-a întâmplat în condițiile în care actualul primar - Gabriela Firea - este în plină campanie electorală, scrie Libertatea.

O analiză făcută de reporterii cotidianului arată cum Primăria Capitalei a început să cheltuiască 1,8 milioane de lei pentru „activități de marketing și promovare”, în cadrul unei campanii care se va încheia chiar în ziua alegerilor locale, pe 27 septembrie.

Publicitate

Antena 3, Digi24, B1 TV, Realitatea Plus și România TV au difuzat, împreună, peste 635 de spoturi video care promovează activitatea Primăriei București. Cele peste 600 de reclame au fost date doar în perioada 31 august - 6 septembrie. 

Un spot promovează consolidarea clădirilor istorice, iar celălalt, lucrările de infrastructură pentru poduri și pasaje, arată Libertatea. 

Reclama pentru poduri și pasaje a rulat de 70 de ori în șapte zile la Antena 3, adică o medie 10 ori pe zi. La Digi 24 a fost difuzat de 50 de ori într-o săptămână, iar la B1 TV, de 77 de ori. 

Ambele reclame au avut, în săptămâna 31 august – 6 septembrie:

  • 134 de difuzări la Antena 3
  • 145 de difuzări la B1 TV
  • 108 difuzări la Digi 24
  • 132 difuzări la Realitatea Plus
  • 116 difuzări la România TV.

Deși este plină campanie electorală, șeful Autorității Electorale Permanente spune că spoturile nu pot fi încadrate la publicitate politică. 

„Noi nu avem competență pe publicitatea autorităților publice. Noi avem competență pe publicitate politică în care e reprezentat un candidat, în care e reprezentată o formațiune politică, sunt mai multe condiții. Nu ne putem băga. Sunt tot felul de proiecte, ele trebuie să-și facă publicitate, intră în etapa de promovare. Dau un exemplu, nu mă pricep, că nu urmăresc și nu aș putea să mă pronunț decât pe ce este material de propagandă, așa cum este definit de Legea 334”, spune Constantin Mitulețu-Buică (șeful AEP). 

Legea ar interzice reclama doar dacă „se referă în mod direct la un candidat”, spune tot el. 


Citește tot materialul, pe Libertatea


Un spot plătit de Primăria Sectorului 1 a fost interzis de CNA, dar nu pentru „campanie electorală”

Reclamele plătite de Primăria București sau de alte primării au devenit un trend în ultimii ani. Recent, un astfel de spot a fost interzis de CNA, după cum Paginademedia.ro a relatat la final de august.

Totuși, reclama plătită de Primăria Sectorului 1 nu a fost interzisă pentru că s-ar fi încadrat legal la „campanie electorală”, după cum spuneau oamenii din forul audiovizual, ci pentru că spitalul promovat în reclamă nu exista în realitate. 

„Este o minciună și o campanie electorală pe față. Toate televiziunile se fac vinovate că au difuzat așa ceva”, spunea Dorina Rusu (membru CNA) la vremea respectivă. 

Radu Herjeu punctat, de asemenea:

„Legal nu poate fi sancționat pentru campanie electorală. Pe ecran nu apare un om, un nume, ci apare o instituție, Primăria Sectorului 1.

Poate ar fi de competența Curții de Conturi să investigheze cum a cheltuit Primăria banii publici pe promovarea proiectului legat de spital”, menționa acesta.

Spotul respectiv fusese difuzat de peste 500 de ori într-o lună. 


Citește și: CNA - „E o minciună!" reclama cu Spitalul de Urgență. Spotul plătit de Primăria Sectorului 1 a fost interzis


De asemenea, în toamna anului trecut, Paginademedia.ro a arătat cum au rulat pe televiziunile românești peste 5.000 de reclame ale Primăriei Capitalei. După numărul total, cele mai multe spoturi au fost difuzate de Antena 3: peste o mie, pentru toate cele trei campanii. Urmează Realitatea TV și România TV.


Citește și: Peste 5.000 de reclame ale Primăriei Capitalei pe posturile TV. Cum s-au împărțit pe televiziuni


Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • E ceva normal in PSD sa se facă campanii și reclame pe banii statului așa cum și GUVERNUL PSD își făcea cum face și primarii PSD din sectoare exemplu Robert Negoita sau alții din sectoare... unde sunt cele mai multe reclame??? Normal la Antene acolo unde e patron PSD-ist și unde a lucrat Firea simplu banii se duc la antena și de acolo înapoi in PSD sau la apropiații PSD gen Firea!

Trimite un comentariu