Skip to main content

RCS amendat, din nou, din cauza Aleph News. Adrian Sârbu, în şedinţa CNA: „Noi suntem practic scoşi de pe piaţă“

 
RCS amendat, din nou, din cauza Aleph News. Adrian Sârbu, în şedinţa CNA: „Noi suntem practic scoşi de pe piaţă“

Pentru că a încălcat o decizie CNA, reţeaua RCS & RDS a primit astăzi o nouă amendă de la Consiliul Naţional al Audiovizualului.

Publicitate

Compania de cablu a fost amendat de forul audiovizual cu 20.000 de lei pentru că refuză să plaseze Aleph News alături de restul televiziunilor informative. Aceasta este a doua sancţiune primită de cablist, după ce în decembrie RCS a mai fost amendat de CNA cu 10.000 de lei

Care este motivul? 

Reţeaua RCS & RDS, cablistul cu cea mai mare acoperire din România, nu îi dă locul cuvenit în grilă postului Aleph News, dezvoltat de Adrian Sârbu. Adică alături de celelalte posturi de la noi cu tematică informativă.

Problema este mai veche. Adrian Sărbu a făcut plângere la CNA la finalul anului trecut pentru că postul Aleph News nu a fost inclus cu canalele de ştiri din grila RCS, după cum a relatat Paginademedia.ro. Reţeaua de cablu a primit o amendă de 10.000 de lei, dar, în continuare, postul nu se regăseşte alături de celelalte televiziuni de ştiri.

Aleph News, pus lângă CNN şi nu alături de celelalte televiziuni de ştiri

Raportul de constatare al CNA arată că RCS are două pachete de televiziuni informative. 

Un pachet în care sunt incluse televiziunile Aleph News alături de Deutsche Welle, BBC World, CNN, BBC World News, B1 HD, Aleph Business, Smart TV şi CGTN. 

Un alt pachet în care sunt incluse : DIGI 24, DIGI 24 HD, Realitatea Plus, Antena 3, România TV, B1 TV

Interesant este că cele două pachete de televiziuni sunt separate de alte pachete tematice. 

Cum se apără  RCS?

„Postul Aleph News este retransmis, şi analogic, şi digital, nu e codat, doar că nu pe o poziţie pe care o doresc dânşii“, a spus Lucian Mihai, reprezentantul RCS&RDS, în şedinţa CNA de astăzi.

Astfel, Aleph News nu poate fi găsit printre celelalte televiziuni de ştiri de la noi, ci este în cel de-al doilea grup tematic, alături de CNN şi alte posturi străine. Faptul că RCS&RDS are câte două grupuri tematice pe… aceeaşi temă, i-a derutat pe membrii CNA, dar şi pe reprezentantul Aleph News, Adrian Sârbu, care a comentat: „RCS-ul spune: „Facem noi cum vrem, că noi considerăm că e după audienţă şi după cât de vechi sunt“. Păi eu sunt vechi în televiziune. Am vreo 500 de ani faţă de domnului Mihai, dacă doreşte să ştie ce vechime am.“

De altfel, Adrian Sârbu, cel care a dezvoltat postul de ştiri Aleph News, a intrat online în şedinţa CNA şi a făcut câteva declaraţii, din mers, în timp ce îşi conducea maşina, motivând un program încărcat.

Declaraţia lui Adrian Sârbu în şedinţa CNA:

„Dacă n-ar fi tragic, ar fi ridicol. Compania urmăreşte scoaterea de pe piaţă a proiectului Aleph. E mai mult decât evident.

Domnul Mihai (reprezentantul RCS - n.r.) a susţinut până acum că sunt două grupuri de news şi că noi suntem în al doilea. Nici măcar în al doilea n-am fost. Au inventat această poveste în lunile noiembrie, decembrie şi ianuarie. (...) Pe noi ne costă foarte mulţi bani această atitudine de competiţie neloială şi de abuz, cam 500.000 de euro pe lună. Acum ne spune că domniile lor fac grila cum doresc. RCS are 75% din cablu, vă sfidează pe dumneavoastră, îşi sfidează competitorii, sfidează autorităţile din România. O să vedeţi în curând acţiuni şi ale companiilor de mobil pe care le sfidează, dar asta e alt subiect. 

(...) Suntem competitori de care le e frică. Şi pentru că le e frică şi pentru că au această strategie de a-şi desfiinţa concurenţa, pentru că lucrează prin interpuşi au ajuns să aibă 75% din cablu şi noi suntem practic scoşi de pe piaţă. Asta este realitatea zilei de astăzi.

RCS-ul spune: „Facem noi cum vrem, că noi considerăm că e după audienţă şi după cât de vechi sunt. Păi eu sunt vechi în televiziune. Am vreo 500 de ani faţă de domnului Mihai, dacă doreşte să ştie ce vechime am.

Păi dumnealui consideră că-mi face mie un favor şi sutelor de angajaţi care vin în fiecare zi la muncă şi investitorilor mei că ne-a inclus în cablu? Exact acest tip de mentalitate are pentru că l-aţi lăsat să aibă 75% şi Consiliul Concurenţei. Asta e o problemă foarte gravă strategic. Domnia sa (n.red Lucian Mihai) nu face decât să întărească faptul că acestei interprinderi şi cine or fi şefii ei că nu-i pasă de ceea ce înseamnă lege şi o piaţă a audiovizualului în România. E fără precedent în Europa."

Răsvan Popescu, membru CNA, a atras atenţia asupra creării unui precedent. 

„Suntem în situaţia în care acum toţi cabliştii trebuie să se aşeze după noul must-carry şi să vină cu toate avizele. Dacă noi mergem pe ideea că se poate şi aşa, pe două pachete, o să vină altul şi o să grupeze în patru, în şase.

Ai un pachet de posturi de ştiri acolo trebuie să introduci orice post nou de ştiri care apare şi intră în must-carry. E foarte simplu. Dvs. aveţi două pachete pentru orice. În viziunea Consiliului grupare înseamnă să le aduci pe toate la un loc, nu unele la începutul ofertei şi altele la coada ofertei“.

Legea, mai precis Decizia nr. 72 din 2 februarie 2012, prevede:

Articolul 4:

(2) Alocarea în frecvenţă a serviciilor de programe se face cu respectarea următoarelor cerinţe:

a)serviciile de programe de televiziune se grupează în funcţie de categoria lor tematică;
b)serviciile de programe de radio se alocă în frecvenţă după serviciile de programe de televiziune.

Citeşte şi: Plângerea lui Sârbu aduce o amendă RCS-RDS. Pentru ce a fost penalizat cablistul?

 
Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Pentru astia care judeca televiziuni cu 5000 de telespectatori, voi sunteti normsli si intelegeti ca sunt 2000 de peoplemetre in tara? Audienta poate fi 75 se uita la antena, 100 la eurosport, 5 la aleph. Se inmulteste cu un numar, sa dea bine milioanele audienta, cu care sunt prostiti fraierii care dau publicitate. Cum sa zici ca 5 detinatori de peoplemetre se uita la diva cand poti spune 75600 de spectatori?
  • Nu inteleg asta cu pachetul. La tv moderne nu iti pui pe ce numar vrei tu postul? Daca vrea cineva Aleph langa Antena 3 pot sa si-l programeze singuri! Eu am dat Skip la jumate din canalele date de Digi.
  • CNA nu e decat arbitru in curtea gradinitei, unde doi copii se cearta oarecum fara rost. Ii dau dreptate celui cu 500 de ani mai batran, insa ridicolul vine din faptul ca utilizatorul nu are control asupra pozitiei canalelor decat daca isi cumpara un receptor in Linux sau isi seteaza propriul sistem, cu EPG cumparat. Eu asta am facut, construindu-mi propria grila digitala - pe posturi tematice - si cu cine am avut chef sa includ. Si da, am inclus Aleph News + Business in zona de stiri, dar tot nu ma uit la niciun canal de [ne]stiri.

    Din pacate e multa pleava in grila Digi, .. cam 70%. Rautaciosi pana la ceruri, ca de obicei.
  • Dar de ce nu zice nimeni că de când au tot răsmutat alephorcăria aia, au stricat pozițiile TV5 Monde și RTL Germania? Ce caută TV5 lângă metropola și RTL la sfârșit? #***
  • B.A.M., in sfarsit sunt si eu de acord cu ce ai scris. O singura obiectie am, care nu te priveste: Legea audiovizualului la noi este varza. Cum sa impui unor cablisti sa preia niste televiziuni cu cel mult 5000 de telespectatori zilnic? Acele televiziuni nu ar trebui sa lupte (sa vina cu niste grile de programe capabile) sa ajunga la privitori? Voi aveti idee cati habarnisti de patroni are tara asta si pun botul sa dea publicitate la aceste televiziuni, mintiti fiind ca fac audienta? Ca sa nu ai zic de faptul ca patronii acestor tv de buzunar spala bani frumosi de pe o firma pe alta difuzandu-si singuri reclama la alte produse tocmai pe televiziunile pe care le detin.
  • @B.A.M. - Dacă prin stat înțelegi finanțare directă de la Primărie, atunci da, Metropola e de stat. La fel și Euronews România ar putea fi „de stat”. Metropola a avut, în medie, cam 500 – 1,000 privitori pe 2021, oare chiar era nevoie de acest post?

    În altă ordine de idei, ieri venise cineva să solicite licență pentru un așa-zis post Info TV care urma să difuzeze benzi cu știri luate de pe online peste clipuri cu Carla’s Dreams și Smiley. Deja s-a creat un precedent prin acceptarea în must-carry a tuturor rebuturilor și mai nou oricine lansează ce dorește pe principiul “emit și eu online sau la un cablist local vreo lună pentru 100 inși și apoi sunt impus național”. În urmă cu câteva luni, s-a mai acordat licență pentru două posturi Meteo TV și Ziare TV care ar fi trebuit să... difuzeze vremea în timp real și ziare pe TV?! Păi asta nu se poate ÎN ZILELE NOASTRE și pe telefon? Pe acel must-carry ar trebui pus un prag, în opinia mea, tot ce înseamnă sub 1,000 privitori nu ar avea de ce să mai fie IMPUS la nivel național. Și da, unor televiziuni ca Smart TV/Aleph Business sau Telestar 1, Rapsodia, NCN, Metropola, IDA, Shop on TV, Kapital, „Atomic” cu playlist furat de pe YouTube etc. în mod clar li s-a făcut o mare favoare judecând după nr. de privitori. Sunt curios câți ar fi schimbat operatorul pentru că nu au... Telestar 1, IDA, Smart TV, Linkpress sau Rapsodia, spre ex.
  • Domnilor de la CNA chiar nu ganditi deloc ? 3 televiziuni care transmit acelasi program Alefurile si Smart tv-ul ? si trebuie sa fie printre primele in grila ? Dar noi cu ce am gresit ? Oricum sunt niste porcarii in care vezi imens fetele tuturor dubiosilor... face bine RCS ca nu le baga intre primele. Dar Sarbu cand vroia el 75 % din TV cu PROTV-ul si cu restul cum era ? nu avea o pozitie de forta ? acum se plange saracu peste tot ca nu ii baga mizeriile in seama
  • Cel mai bine ar fi ca rcs&rds sa scoata aceste posturi din grila lor ,si asa sunt posturi inutile care manipulează mințile nedezvoltate cu stiri false.multe mosturi din grila rcs&rds nu merita sa existe
  • Imi doresc ca RCS-RDS sa lupte pana la capat, pana cand se desfiinteaza acest post sinonim cu *** televizata.
  • @Munteanu Nicolae
    plange saracutu ca a investit atatia euro intr-o televiziune moarta cu un concept mort doar pt 0.05 rating pe national :))))))))))
  • Aleph-ul dlui Sarbu nu e cu nimic mai deosebit. Spun asta pt ca Sarbu a declarat atunci cand a infiintat acest post Tv ca e un proiect la care a visat de mult timp etc...si a iesit un post tv cu capatani mari pe ecran care prezinta aceleasi stiri banale prezentate si de celalalte posturi. Televiziunea cu capatani a dlui Sarbu, imi pare rau, nu are nimic "deosebit". Doar capatani.
  • Era să uit:
    1)Titlul are legătură cu subiectul articolului? Sau care e subiectul burtierei?
    2) TVR 3+Metropola TV (fiind posturi de stat)
  • Nu inteleg de ce vrea Sarbu sa ne uitam la stirile lui obligatoriu?
    Eu sunt abonat la rcs rds si alepul lui e in grila.
    Ce mai vrea? Cand deschid tv sa-mi apara direct Alep? Si sa ma uit la ei pana termina stirile?
  • PRECIZARE la postarea precedentă și la cea a lui Andrei:
    NU SUNT CONTRA MUTĂRII unor posturi ca TVR 3, Național 24 Plus, Nașul TV, EStrada TV, Etno TV, etc în categoria posturilor generaliste!!!!!!!!!!! Sau a Alephului și a altor posturi cu alte tematici...
    Eu militez DOAR pentru o așezare MAI COERENTĂ a grilei prezente. (Incluzând aici poate chiar a tematicilor...)
    Mai ales că 90-95% din muncă e deja făcută!!!!
    De cei 30000 de lei se făceau deja 2-3 reorganizări. Totuși...

Trimite un comentariu

sus