Skip to main content

CNA. Somaţii pentru posturile TV care au dat imagini cu femeia bătută de Fane Văncică. Ce televiziuni sunt vizate?

 
CNA. Somaţii pentru posturile TV care au dat imagini cu femeia bătută de Fane Văncică. Ce televiziuni sunt vizate?

Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat mai multe posturi de televiziune din cauza imaginilor în care o femeie este bătută de interlopul Fane Văncică.

Publicitate

Ce televiziuni au fost sancţionate?

Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Prima TV, Realitatea Plus şi România TV, iar pentru B1 TV şi România TV, la aplicarea sancţiunii s-a reţinut şi nerespectarea prevederilor art. 41 alin. (1) lit. a) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, conform cărora „Furnizorii de servicii media audiovizuale nu pot difuza: a) imagini ale persoanei aflate în situaţia de victimă, fără acordul acesteia".

Somaţia dată de CNA invocă articolul 42 cu 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, precizând că "În cadrul difuzării în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care abordează tema violenţei domestice este obligatoriu să se asigure informarea victimelor violenţei domestice asupra existenţei numărului de telefon "Telverde destinat victimelor violenţei domestice"

Mircea Toma, membru CNA:

“Am urmărit dacă este blurată victima, iar la B1 TV lipeşte şi sunt câteva posturi care blurează momentul când este lovită victima, dar se lasă la vedere figura full în restul momentelor.

Mai este o problemă pe care niciuna dintre televiziunile care au difuzat subiectul acesta, nu o întruneşte, respectiv afişarea articolului 42 care spune că trebuie afişat tel verde destinat victimelor violenţei.”

Dorina Rusu, membru CNA:

“Din câte am văzut până acum de când vizionăm noi emisiuni cu cazuri de violenţă domestică, acesta este cel mai grav. Aici se arată efectiv cum e bătută o femeie…”

Monica Gubernat, membru CNA:

“Având în vedere gravitatea cazului, eu cred că textul unei somaţii citite pe principalele posturi care au difuzat, o să fie cumva de impact. Cazul de violenţă este extrem de grav.

L-au relatat corect, eu un am ce reproşa nimănui, poate cu excepţia scăpărilor că nu au blurat faţa victimei, pentru că unii nici nu au dat lovitura în sine, dar faptul că nu au afişat acel tel verde, în condiţiile în care prevederea este în lege şi nu în cod, mie mi se pare că este destul de grav.”

Ce explicaţii au dat reprezentanţii posturilor membrilor CNA?

Rareş Aniţa, reprezentant B1 TV:

“Noi am difuzat o mică parte din filmuleţ, plus că au fost blurate în momentul în care bărbatul loveşte femeia.

Cătălin Băleanu, reprezentant Kanal D:

“Dacă ştirea noastră ar fi avut acel tel verde, probabil că ar fi fost o ştire aproape perfectă. Colegii mei s-au gândit să difuzeze mesajele de avertizare, să furnizeze imaginile de context.

Din păcate, explicaţia pentru care nu s-a difuzat tel verde, este viteza foarte mare cu care se lucrează într-o redacţie de ştiri.”

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Sokoso Sokoso
    Lasă vrăjeală de postac ha

    Ce vrajeala postac ? Comercial national conteaza. Si de pensionarii Bucatareala nu zici nimic ? Ha ha ha !
  • Mile Mile
    Am înțeles, nu este adevărat, nici în America nu este esomar , ești postac de la ei de repeți aceeași propaganda ha
  • Dragos Dragos
    Da, postac antenist Mile, si Pro-ul a schimbat targetul, dupa Kanal D, pentru ca ala e comercialul adevarat peste tot in lume: comercial NATIONAL 21-54 de ani Esomar ABCD. Stii ce inseamna asta? Ca tu faci parte din categoria E sau chiar F, pentru ca nu esti capabil sa intelegi realitatea. Ia si citeste (daca stii sa faci asta): https://www.paginademedia.ro/2021/03/ce-sunt-categoriile-esomar-public-comercial-pro-tv/
  • Mile Mile
    Și ce ești disperat , ați schimbat targetul , ca nu făceați rating , antena nu are nevoie decât de urban
  • Dragos Dragos
    Nu eu am decis asta, postac Mile, mai informeaza-te! E greu cand ai clase la scoala cat trenul. Ainceput tatucul Felix sa livreze din nou covrigei?
  • Mile Mile
    Dragoș nu decizi tu asta postac ha
  • Marian Marian
    Dragos, n-are rost sa te enervezi ,fiecare vede sau aude ce vrea , aproape toate televiziunile isi fac targheturile cum vor doar sa iasa primi , nu te mai osteni sa le explici ca acel targhet este important
  • jk jk
    @S din cate am inteles dupa ce am revazut sedinta online de ieri,nu au regasit stiri pe subiect la ambele posturi,cel putin pentru ziua monitorizata,30 august
  • S S
    Nu stiu cum de Digi si Pro nu au primit sanctiune.Fie nu au dat,fie s-a amanat,din ce am inteles reprezentantii ambelor posturi nu au putut fi prezenti azi
  • Mile Mile
    Lasă vrăjeală de postac ha
  • Dragos Dragos
    O mica completare la articolul cu audiente: Chefi la cutite poate ca a fost lider peste Visuri la Cheie DOAR pe segmentul comercial URBAN 18-51, nu si pe cel comercial NATIONAL, Esomar ABCD, adica cel care conteaza cel mai mult pentru publicitari. Asta este comunicatul: "Emisiunea Visuri la cheie a fost lider absolut de audiență aseară, în intervalul 21:33 – 23:33, în rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD. Emisiunea a înregistrat 7.4 puncte de rating și 24.7% share, în timp ce televiziunea de pe poziția secundă avea 6.9 puncte de rating și 23.0% share." Intr-un timp dadeati si acest target care chiar era cel reprezentativ si care e adoptat de toate televiziunile mari din lume. Sa nu uitam ca populatia activa si educata a cam migrat catre periferiile oraselor, mai precis in comunele apropiate, de aceea publicul NATIONAL COMERCIAL e cel reprezentativ.
  • Oo Oo
    Stiri pentru amatorii de senzatii tari. Cu cat ii chinuiesti mai mult cu atat se simt mai bine. Citat aproximativ din cannibal holocaust, cea mai buna satira la adresa tv.

Trimite un comentariu

sus