Skip to main content

COMUNICAT. Noua eră a cataloagelor de retail. Cum pot retailerii din România să-şi atingă eficient clienţii în 2022?

 
COMUNICAT. Noua eră a cataloagelor de retail. Cum pot retailerii din România să-şi atingă eficient clienţii în 2022?

COMUNICAT. Cataloagele sunt încă una dintre cele mai puternice modalităţi de comunicare a ofertelor de retail. Cu toate acestea, de la începutul pandemiei, au apărut o serie de schimbări care i-ar putea obliga pe retaileri să-şi regândească strategiile de marketing şi canalele de distribuţie.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Ce a influenţat cel mai mult distribuţia de cataloage şi pliante în ultimii ani?

Creşterea preţului la hârtie: Preţul hârtiei a crescut vertiginos în Europa. Începând cu 2021, o creştere neaşteptată a costurilor resurselor şi energiei a cauzat multe probleme pentru retailerii care au utilizat acest mijloc de comunicare. Nu doar preţul este îngrijorător, dar şi lipsa resurselor care face dificilă distribuţia cataloagelor de retail în format tipărit.

Un nou cadru legislativ: Reglementările europene continuă să îi determine pe retaileri să renunţe la activităţile neprietenoase cu mediul: La 30 martie 2022, Comisia Europeană a propus un pachet de măsuri legislative, cu scopul de a transforma aproape toate bunurile de pe piaţa Uniunii Europene mai ecologice şi, ca urmare, să reducă deşeurile şi presiunea asupra mediului înconjurător.

Ca parte a acestui demers, companiile vor trebui să implementeze sustenabilitatea în producţia şi strategia lor.

Sustenabilitatea în centrul atenţiei:

Distribuţia de cataloage tipărite se confruntă cu tot mai multe provocări în Europa, din cauza dorinţei clienţilor, de a reduce deşeurile inutile. Începând din acest an, 15 zone din Franţa ( aproximativ 2,5 milioane de locuitori) au încetat să mai primească cataloage tipărite, cu excepţia cazului în care folosesc un autocolant pe cutia poştală prin care solicită în mod explicit astfel de materiale.

O abordare foarte asemănătoare ia amploare şi în Olanda, care se numeşte "Ja/Ja sticker". Această tendinţă se manifestă şi în Bulgaria: iniţiativa "STOP publicitate" permite locuitorilor din Sofia să pună un autocolant pe cutia poştală dacă doresc să refuze publicitatea nedorită - economisind aproape 10 000 de tone de deşeuri de hârtie în fiecare an. 

Consumatorii se aşteaptă ca retailerii să se preocupe mai mult de durabilitate şi să îşi asume responsabilitatea pentru daunele pe care le pot provoaca mediului. Un raport Statista din 2022 arată că 74% dintre europeni sunt foarte preocupaţi de schimbările climatice, ceea ce determină companiile să ia măsuri.

Soluţia? Cataloagele în format digital

Toate motivele menţionate mai sus i-au determinat pe unii dintre cei mai mari retaileri să se orienteze către digital, mai exact, către distribuţia de cataloage în format digital. Acest lucru nu numai că le permite să reducă major deşeurile de hârtie create prin tipărirea de cataloage, dar este şi o modalitate excelentă de distribuţie eficientă a ofertelor.

Ne putem aminti  de citatul lui Henry Ford care spunea "Jumătate din banii pe care îi cheltuiesc pe publicitate sunt irosiţi, iar problema este că nu ştiu care este această jumătate." - cu cataloagele in forma digital, această temere dispare. Acestea permit targetare foarte exactă şi măsurabilitate.

Este şi un instrument excelent când vine vorba de flexibilitate: în cazul unei schimbări de conţinut, modificările pot fi făcute uşor şi rapid, în timp ce în cazul celor tipărite nu există această posibilitate.

Prin intermediul unor formate mai atractive, cum ar fi cataloagele interactive şi elementele animate din catalogul digital, retailerii pot conta pe rate de conversie mai bune.

Targetare eficientă prin marketingul multichannel

De asemenea, pliantele digitale permit retailerilor îşi cunoască mai bine publicul ţintă. Devine un factor din ce în ce mai important să ajungi la clienţi acolo unde se simt cel mai bine şi unde folosesc frecvent un conţinut.

Tot mai multe modalităţi inovatoare de publicitate se extind odată cu oportunităţile online în continuă creştere. Un exemplu foarte bun este Metaverse,  un subiect de actualitate în rândul tuturor categoriilor de vârstă. Este o şansă extraordinară pentru prezentarea ofertele într-un mod unic.

​​O altă modalitate promiţătoare de a aduce oferte digitale în faţa unui public ţintă specific este Offerista Native Network, care permite retailerilor să lanseze o campanie de cataloage digitale la nivel naţional sau chiar european, care să atingă milioane de clienţi.

Cu peste 1400 de platforme şi aplicaţii disponibile, Offerista Group oferă cea mai mare acoperire din Europa, generând peste 10 milioane de interacţiuni lunar pentru retaileri şi branduri. Offerista cu cei peste 10 ani de experienţă şi peste 150 de profesionişti,  le permite partenerilor lor să îşi gestioneze cu uşurinţă campaniile de cataloage digitale prin intermediul unui singur furnizor de marketing pentru retail, chiar şi în mai multe ţări.

Concluzie

Creşterea preţului hârtiei, schimbarea reglementărilor, tendinţele de sustenabilitate - sunt doar câţiva dintre factorii care arată importanţa extinderii marketingului digital. Offerista Group oferă soluţii de marketing personalizate şi multichannel pentru retailerii care doresc să îşi continue promovarea cataloagelor într-un mod inovator - cu o strategie eficientă, atingând obiective măsurabile şi răspunzând rapid la provocările zilnice.

Offerista promovează ofertele pe toate canalele relevante şi optimizează performanţa campaniilor de cataloage digitale pentru rezultate maximale. Contactaţi echipa noastră pentru mai multe informaţii şi vom fi bucuroşi să vă ajutăm să atingeţi obiectivele marketing.

Despre Offerista

Misiunea Offerista Group România  este de a fi un partener de încredere pentru segmentul de retail (lanţuri de magazine, branduri) şi de a-i ajuta să ajungă la clienţii lor prin mai multe canale de marketing digital, într-un mod eficient şi măsurabil.

Cu o prezenţă în alte 19 ţări din Europa, Offerista şi a reuşit să le ofere partenerilor săi soluţii de marketing 360°, ajungând efectiv la aproape 39,5 milioane de consumatori, si se poziţioneză ca principalul furnizor de Retail Merketing Digital din Europa.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus