Skip to main content

EXCLUSIV. Un mare client de publicitate a dispărut în ultimele zile de pe România TV. Nu este singurul

 
EXCLUSIV. Un mare client de publicitate a dispărut în ultimele zile de pe România TV. Nu este singurul

Câţiva clienţi de publicitate au dispărut din calupurile de publicitate ale postului România TV după emisiunile pornite de Victor Ciutacu, despre cazul Iulia Marin. Unul foarte mare.

Publicitate

Conform informaţiilor Paginademedia.ro, unul dintre marii clienţi de publicitate, este vorba de Vodafone, nu se mai regăseşte între reclamele rulate de postul de televiziune.

Vodafone a avut în aprilie reclame şi pe Realitatea Plus, dar campania pe postul deţinut de familia Păcuraru a continuat şi după data de 21 aprilie, în timp ce pe România TV s-au oprit.

Vodafone a avut publicitate pe România TV în luna aprilie, până în data de 21 aprilie, când a fost difuzată cea de-a doua ediţie Punctul culminant în care subiectul a fost moartea ziaristei Iulia Marin şi atacurile la Cătălin Tolontan. Ulterior, poziţia oficială a România TV a vorbit despre faptul, cităm, că "Iulia Marin a fost ajutată de către colegi şi de către Cătălin Tolontan. Numai că a fost ajutată să se sinucidă".

Operatorul de telecomunicaţii nu este singurul care nu se mai regăseşte printre clienţi. De pe 23 aprilie, au dispărut dintre clienţii de publicitate şi alţi doi advertiseri. Este vorba de Zalando şi de Player.

Dispariţia acestor clienţi din publicitatea România TV vine într-o perioadă în care subiectul zilei ţine de avalanşa de reacţii după emisiunile lui Victor Ciutacu. După emisiunile lui Victor Ciutacu despre Iulia Marin, mii de semnatari, redacţii şi ONG-uri, dar şi Colegiul Medicilor, şi-au pus numele pe un apel care protestează împotriva discursului staţiei care "incită la ură şi discriminare faţă de persoanele cu probleme de sănătate mintală".

Şi Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării s-a autosesizat după emisiunile lui Ciutacu.

Din Apel:

"Ne adresăm următoarelor autorităţi publice, dar ne adresăm şi organizaţiilor din domeniul publicităţii, precum şi firmelor private care îşi derulează campanii publicitare pe postul de televiziune România TV", spune documentul.

"Pe aceste firme naţionale şi internaţionale, precum şi pe organizaţiile precum IAA şi RAC, care autoreglementează etica din publicitatea românească, le întrebăm: este prevăzută în codul dumneavoastră de responsabilitate socială asocierea cu posturi TV care incită la discriminare?"

Până la ora publicării acestui articol, Paginademedia.ro nu a obţinut un răspuns legat de o eventuală legătură dintre dispariţia acestor clienţi din calupurile de publicitate şi cazul Victor Ciutacu - Iulia Marin.

APEL: Protest faţă de discursul urii de la România TV, după moartea jurnalistei Iulia Marin: "ne adresăm inclusiv firmelor care-şi fac publicitate"


POZIŢIA OFICIALĂ a România TV, un atac virulent, fără dovezi, la Tolontan: "Iulia Marin a fost ajutată. De către Cătălin Tolontan, de către colegi (...) să se sinucidă"


Reacţia redacţiei Libertatea: „Iulia Marin era aptă de muncă”. A lucrat într-un mediu unde a avut respect, responsabilitate şi sprijin

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus